Aziatische smartphone importen na aantal maandeen gebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
Beste mede tweakers

Ik ben momenteel aan het begin van een 6 maanden reis door azie, en heb vlak voor de vakantie mijn oude smartphone weggedaan en een ouderwetse klapmobiel meegenomen met de intentie niet een smartphone nodig te hebben.
Nu is de ereader van mijn vriendin helaas vrij snel na vertrek kapot gegaan, en kunnen we hier geen ereaders krijgen (Indonesie). Ik denk er dus sterk aan om nu alvast een nieuwe smartphone te kopen (gewoon een simpele aziatisch modelletje, even uitxoeken nog) en hier de komende maanden op te lezen, zodat vriendinlief op onze iPad mini kan lezen.

Ik weet dat ik invoerrechten enzo moet betalen als ik een telefoon naar Nederland zou importeren, maar weet iemand hoe dat zit met de overgang van land naar land? We gaan nog naar Thailand en Birma en evt filippijnen of Taiwan, dus ik ga nogal wat grenzen tegenkomen.

En moet ik, als ik het toestal nu aanschaf en dus maandenlang gebruik, bij terugkomst in NL alsnog het toestel aangeven? Ik denk dat ik hem ook zo wel mee krijg omdat het dan de enige smartphone is die we mee hebben, maar toch doe ik het graag op de juiste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:52
http://www.belastingdiens...rijstelling_van_belasting

Afhankelijk van de telefoon zal die bij aanschaf of in ieder geval na een aantal maanden geen waarde van 430 euro meer vertegenwoordigen vermoed ik. Denk dat je em gewoon kan aangeven bij binnenkomst en geen belasting zal hoeven betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Wat betreft de invoer Nederland in (aangenomen dat ie mee gaat in je broekzak en je 'm niet opstuurt):
http://www.belastingdiens...rijstelling_van_belasting

"U hoeft geen belastingen bij invoer te betalen voor andere goederen die u buiten de EU kocht, als de totale waarde niet meer is dan € 430."

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik snap de vraag niet goed. Als je het op de juiste manier wil doen,en twijfelt dan geef je hem toch voor de zekerheid aan? Dan merk je vanzelf of je moet betalen of niet.