Toon posts:

Welk protocol en welke tool voor file transfers binnen VPN?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Wat is de beste manier om bestanden uit te wisselen binnen een gesloten vpn.
Elke 30 minuten moeten er circa 300 xml bestanden verstuurd worden van server A in NL naar server B in BE de servers zijn met elkaar verboden via een VPN.
We gebruiken nu een scriptje copy *.xml etc. Een script maakt volgens mij gebruik van SMB?
Maar ik lees dat SMB niet altijd betrouwbaar is?
Is FTP meer betrouwbaar? Of zijn er andere protocollen welke we beter kunnen gebruiken?

Het gaat om zeer belangrijke bestanden dus het liefst willen we een tool gebruiken met logging en waarin we het beste protocol kunnen kiezen.

Kortom welk protocol en welke tool adviseren jullie?

We willen liever af van de scriptjes en de windows scheduler (geen logging).

Ik zie de reacties graag tegemoet :D

Groeten,

M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Wil je een bevestiging van ontvangst van data hebben? Zo ja stel ik Odette MC voor. Wordt binnen automotive gebruikt voor overdracht van EDI bestanden die informatie bevatten over welke autos geproduceerd zullen worden.

http://www.bartschsoft.de/en/indexen.htm

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:40
Eigenlijk maakt het niet zoveel uit welk protocol je gebruikt.
Als je heel zeker wilt zijn dat alles correct aankomt zou ik een tool zoeken die een MD5 checksum genereert en meestuurt.
Dan kun je aan de de andere kant conrtroleren of de checksum nog correct is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ twisted maakt odette mc gebruik van een MD5 checksum oid?
@Ben dank je wel, heb je nog advies qua tools?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:15
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:34:
Elke 30 minuten moeten er circa 300 xml bestanden verstuurd worden van server A in NL naar server B in BE de servers zijn met elkaar verboden via een VPN.
We gebruiken nu een scriptje copy *.xml etc. Een script maakt volgens mij gebruik van SMB?
Maar ik lees dat SMB niet altijd betrouwbaar is?
Is FTP meer betrouwbaar? Of zijn er andere protocollen welke we beter kunnen gebruiken?

Het gaat om zeer belangrijke bestanden dus het liefst willen we een tool gebruiken met logging en waarin we het beste protocol kunnen kiezen.

Kortom welk protocol en welke tool adviseren jullie?
Kan via vele tooltjes /scripts / applicaties.

Een rsycn icm met errorlevel en een logfile kan je bv al heel ver komen.
Robocopy icm met logfiles kan je ook al heel ver komen.
We willen liever af van de scriptjes en de windows scheduler (geen logging).
Hangt helemaal van je inrichting af.....
Met een Windows schedular kan je dit ook perfect doen. RSYCN scriptje icm Email notificatie werkt hier al een hele tijd perfect.
Ik krijg iedere avond een Email met de status update, icm de logfile indien er iets mis ging.