Asus T100 TAM - Kan er X64 op draaien of niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Beekman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 20:27

Dennis Beekman

Dennis Beekman

Topicstarter
Ik heb dus een Asus Transformerbook T100 TAM gekocht en wil hier graag Windows 10 Pro op zetten, maar ondersteund het ding nu wel of geen 64-Bit ?

Het apparaat wordt met 32-bit Windows 8.1 geleverd en Asus ondersteund ook alleen 32-bit Windows 10 op deze machine maar ze hebben wel 64-Bit drivers online staan voor Windows 8.1.
Ook zou de processor (Intel® Atom™ Z3775 ) 64-Bit moeten ondersteunen volgens de specs:

http://ark.intel.com/nl/p...5-2M-Cache-up-to-2_39-GHz

Als ik echter een 64-bit stick maak voor windows 10 Pro dan krijg ik de melding dat hij niet kan starten omdat de computer niet 64-Bit is...

Is ie nou wel of niet 64-Bit compatible ? |:( ik word er gek van.

Microsoft Surface Laptop 7 13" | Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
http://www.transformerfor...-64bit-windows-8-1-a.html

Chip kan het dus wel, maar het is in je UEFI uitgeschakeld/beperkt tot 32 bit. Tenzij het inmiddels veranderd is, dan zou je je UEFI moeten updaten.
Mijn recente ervaring met Asus wel is dat ze de laatste tijd drivers voor 64bit Windows neerzetten bij borden/apparaten die dat niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:32

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Windows 10 heeft extra CPU features nodig voor 64 bit om te kunnen werken en die heeft de CPU niet. Je hebt dus 64 bit 8.1 of 32 bit 10.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:36

KrazyJay

SZowieso x86-64-installatie draaien op een apparaat met maar 2GB RAM heeft voor mij met x86-32-allergie tóch doen besluiten het op de T100TAM maar zo te laten. Tot grote tevredenheid, overigens. Het is leuk speelgoed.

[ Voor 3% gewijzigd door KrazyJay op 29-09-2015 19:43 . Reden: Gewaardeerde DM van Taalnazi ontvangen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:01

lasharor

7 december 2004

Dit gaat sowieso niet met die Atom chips. Ik geloof dat die configuratie voor deze machines alleen beschikbaar is in 32 bit versie.

Let ook op dat je niet de recovery partitie gaat wissen. Dit loop allemaal via WIMBOOT.

• Dennis Beekman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 20:27

Dennis Beekman

Dennis Beekman

Topicstarter
Toch jammer ik had gehoopt om VMware te draaien en dat lukt alleen op 64-bit :-(
Ik gebruik virtualbox wel en wellicht zet ik er wel 64-Bit linux op als dit wel lukt.

Microsoft Surface Laptop 7 13" | Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:32

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Succes. Als je al Windows draait, houd je niet erg veel geheugen over voor een VM. Ik heb 8.1 in een VM draaien en met 1 GB zit 't al te klagen over te weinig geheugen als er niets open staat. Heb 'm 1,5 GB gegeven en dat is ook al krap aan. Daarnaast is met een Atom CPU virtualisatie echt bagger traag.

Linux kan je als 't goed is wel native draaien met 64 bit. Je merkt 't iig snel genoeg, als de installer start, dan zal 't werken. Klaagt 't ergens over, dan niet. Maar dat laatste lijkt mij onwaarschijnlijk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1