Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraykey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Mijn zoon logte met mobiel in op spotify , streamde daarna vanaf mijn versterker, welke ook in het netwerk zit. Tot zover business as usual.

De volgende ochtend worden wij gewekt door harde house muziek. De versterker was aangegaan en op spotify. Mij zoon was inmiddels al de avond tevoren vertrokken naar zijn kamer in Delft. Bij navraag bleek hij nog ingelogged te zijn op spotify. Hij zei dat je op locatie (bij mij dus) moet inloggen en dan blijft de verbinding bestaan ook als je buiten het netwerk zit.

Hoe werkt dit, klinkt onveilig, kan dus iemand die buiten mijn netwerk zit mijn versterker aan zetten?

Kan iemand mij hier misschien wat duidelijkheid over verschaffen? klinkt eng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Voortaan toch maar de stekkers er uit... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Jeps, voor zover ik weet, kun je als je ingelogd bent je spotify, muziek afdraaien elders in de wereld, in dit geval jouw versterker. Je versterker gaat schijnbaar aan op binnenkomst van muziek van spotify. Allemaal wel verklaarbaar dus. Veilig? Vast wel, onhandig? Jazeker.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zit dan in je versterker kennelijk. Welke versterker heb je, een Denon ofzo?
Kan zijn dat dat ding in standby gewoon zijn netwerkverbinding houdt (wat logisch is, zeker als je hem met een app kunt bedienen en hem daar ook mee aan en uit kunt zetten).

Edt: maar volgens mij heeft dit geen drol met netwerken te maken, maar simpelweg met de mogelijkheden van spotify en je versterker :) Het netwerk doet het immers prima, QED ;)

[ Voor 26% gewijzigd door The Eagle op 29-09-2015 16:24 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraykey
Ja dan moet het mijn versterker (een Yamaha RX 675-V) wel zijn. Blijft voor mij raar dat je die dus kennelijk ook kan besturen (aan/uit en volume) via spotify als je op een ander netwerk ingelogged bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraykey
De versterker heeft een spotify app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:25
Dat hoort zo, het heet Spotify connect, maak je geen zorgen. ;)
Vooral handig om bijvoorbeeld de muziek op je pc of versterker te bedienen met je mobiel, ook al zit die niet aangesloten op datzelfde netwerk.
In Spotify kun je overigens aangeven waar je op dat moment de muziek wil laten horen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door FoxLenny op 29-09-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oftewel vrij standaard geval van zoonlief trolt z'n ouders met tech dat hij beter begrijpt :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraykey
Ik geloof dat hier een ontzettend vooroordeel wordt geprojecteerd.Heb jij soms geen handige vader, Dion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraykey
Overigens iedereen bedankt voor de snelle reacties.

ik zal eens contact met Yamaha opnemen, vind het toch wel een ongewenste situatie dat een versterker in een gesloten netwerk van buiten kan worden aangestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Het werkt andersom.

De Spotify app kan naar buiten toe, en kan dus commando's ophalen bij de centrale Spotify servers.

Als daar, onder die gebruikersnaam en wachtwoord staat "zet de boel maar keihard" wordt dat gedownload en uitgevoerd.

Heeft dus niet zo zeer met een "lijn naar binnen toe" te maken. Spotify zoekt niet verbinding met jouw Yamaha. Jouw Yahama zoekt contact met Spotify.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En dat kan prima afgesloten worden. Kwestie van je router dichtzetten. Alleen doet spotify het dan niet meer :P
Beste oplossing is je zoon beter opvoeden. Maar dit vergeet je niet meer ;)

[ Voor 18% gewijzigd door The Eagle op 29-09-2015 21:43 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Goed, behalve dat dit verkeer over een Internetverbinding loopt, zie ik niet direct in wat dit met Netwerken te maken heeft.

* Equator kent spotify niet goed genoeg hier inhoudelijk op te kunnen reageren. Maar het lijkt me dat het mogelijk moet zijn om te kiezen waar de herrie vandaan moet komen.

Verder zie ik geen reden dit topic nog open te houden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.