.be domein naam en privacy protect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22
Ik zou binnenkort een .be domeinnaam willen kopen, echter ben ik geen voorstander om mijn persoonlijke gegevens in de WHOIS databank te laten zetten en ik vroeg mij dus af hoe dit nu zit voor Belgische domeinen.

Op de website van Antagonist lees ik bijvoorbeeld
Bij veel domeinnamen is het overigens niet mogelijk om gegevens op te vragen over de eigenaar van een domeinnaam. Sinds enige tijd kan ook bij SIDN (de organisatie die alle .nl-domeinnamen beheert) dat niet meer; bij overige domeinnamen waarbij het standaard wel kan (.com bijvoorbeeld) kunnen we het afschermen.
Wil dit dan zeggen dat de gegevens niet meer in de WHOIS databank komen ? En is er iemand op de hoogte of DNS.be dit ook toepast ?

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Als particulier is enkel je emailadres en taal zichtbaar bij DNS. Als bedrijf je volledige gegevens.

Aanvulling; bovenstaande is van toepassing op de gegevens van de domeinnaamhouder. Sommige bedrijven hebben de neiging om ook de domeinnaamhouder zijn gegevens te plaatsen bij de onsite contactpersoon; daar worden de gegevens dan niet afgeschermd. Niet helemaal fout, maar niet handig.
Wat is het verschil tussen een REGISTRANT, ONSITE en TECHNICAL CONTACT?
REGISTRANT: De persoon die over het gebruiksrecht van de domeinnaam beschikt.
ONSITE: Een technisch contact persoon bij de klant zelf, zijn website bouwer, de website hoster, ...
TECHNICAL: De technische contact persoon van de Registrar zelf.

https://www.dnsbelgium.be/nl/faq

[ Voor 76% gewijzigd door Rafael op 29-09-2015 14:58 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-08 23:53
U zou in dat geval aan de nieuwe provider kunnen vragen of ze anonieme registratie aanbieden.

Houd er wel rekening mee dat het altijd verstandig is je domein op de eigen naam als houder te laten zetten, waarom? Mocht het bedrijf waar je het domein afneemt failliet gaan dan kun je altijd aanspraak maken op je domein omdat je eigen naam als houder staat ingevuld en kun je zodoende het domein claimen. Als het domein niet op je naam staat kan het maar zo zijn dat het helemaal niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Anonieme registratie is niet nodig (en je overtreedt hiermee de AV - idem met registratie / domeinhouder op hoster), je gegevens worden afgeschermd als particulier. Je moet enkel controleren dat je hoster de onsite contactpersoon op zijn bedrijf zet. Zie mijn quote; de onsite contactpersoon kan perfect de hoster zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22
De registratie op zich moet niet anoniem zijn, lijkt me logisch dat de hoster mijn correcte gegevens heeft, anders gaan mijn betalingen niet overeenstemmen met hun boekhouding.
Het gaat vooral over de publicatie van de gegevens in de WHOIS databank, maar als ik het goed begrijp krijgen ze enkel en alleen mijn e-mail adres te zien zolang ze mijn gegevens niet in de onsite gegevens dumpen.

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management