Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een kleine maand geleden heb ik een nieuwe laptop gekocht, de Lenovo Y50-70 met GTX960M GPU. Daarnaast zit er een Intel HD Graphics 4600 GPU in.

Ik merk dat het scherm flikkert en horizontale strepen geeft. Het lijkt mij geen Hardware probleem, maar het probleem lijkt te zitten in de driver van de Intel HD Graphics 4600 GPU. Wanneer ik deze driver uitzet en Windows haar eigen driver pakt (de resolutie verspringt dan) dan is het probleem niet meer aanwezig.

Daarnaast, als ik aan het gamen ben, bijvoorbeeld GTA V of Battlefield 4, dan doet het probleem zich ook niet/nauwelijks voor. De laptop draait dan natuurlijk op de GTX960M.

Ik heb de drivers van zowel de Intel als de Nvidia kaart al meerder malen opnieuw geinstalleerd, maar helpt niet..

Wie zou mij hier bij kunnen helpen? Ik word er inmiddels best wel moedeloos van. Er is niet met de laptop te werken op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:16

Esumontere

Floep, banaan.

Flikkeren en horizontale strepen zijn juist typische voorbeelden van hardware problemen. De Microsoft-driver haalt bij lange na niet het uiterste uit de GPU, dus goeie kans dat die gewoon sub-optimaal presteert met die driver. Daardoor wordt de GPU minder heet en zal dus het probleem niet optreden.

Kan je je temperaturen eens in de gaten houden met GPU-Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno83
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-08 13:14
Wellicht dat dit forum nuttig voor je is:
https://forums.lenovo.com...screen-blink/td-p/2177567

Oh, ik zie nu dat je dat al geprobeerd hebt, dus wellicht niet.. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Menno83 op 03-10-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Menno83 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 19:04:
Wellicht dat dit forum nuttig voor je is:
https://forums.lenovo.com...screen-blink/td-p/2177567

Oh, ik zie nu dat je dat al geprobeerd hebt, dus wellicht niet.. :)
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd. Ik heb de laptop teruggebracht naar de winkel. Hij ligt nu ter reparatie bij Lenovo. Over 3 weken werd ie terug verwacht.. Hopen dat het probleem dan opgelost is.

Verwijderd

Dag allemaal,

Ik heb dezelfde laptop met dezelfde problemen. Is het probleem opgelost en hebben ze nog hardware vervangen? Mijn linker geluidsbox tikt ook zo af en toe. Het is niet wat je zegt de kwaliteit die je verwacht.

Groet Ernst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revi94
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 5 oktober 2015 @ 09:18:
[...]

Dat heb ik inderdaad al geprobeerd. Ik heb de laptop teruggebracht naar de winkel. Hij ligt nu ter reparatie bij Lenovo. Over 3 weken werd ie terug verwacht.. Hopen dat het probleem dan opgelost is.
Ik heb dit probleem ook al een tijdje met deze laptop. Is het opgelost toen de laptop naar de reparatie is geweest? Ik heb namelijk nog garantie.
Pagina: 1