Hoe Documenten van flashdrive/HDD snel naar iPad kopiëren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is dat al mogelijk inmiddels?

Met de USB connector van Appel kan/kon je enkel foto's kopiëren toch?

Ik zit eraan te denken om de iPad Pro in december te halen. Mijn vriendin doet veel met de iPad nu. De MBP daar heeft ze echter helemaal niks mee.

De pro en zijn toetsenbord (ik weet het, de Surface kon dat al lang, maar alles in huis is inmiddels ver-Appled) is wel een mooie combi voor haar om alles te kunnen doen wat je op een laptop/macbook ook kan:
- Browsen
- Mailen
- Netflix
- Word/Excel
- Draadloos printen via airprint

De Pro maakt het net wat overzichtelijker en eenvoudiger. De bediening is gewoon iOS, dus supersimpel.

Een ding mis ik wel: Het overzetten van documenten. Airdrop ben ik niet zo kapot van.
Blijft over, mailen ofvan die omslachtige transfer apps.

Maar dan kan je nog steeds niks met documenten op flashdrives. Van de week had ik een stick meegekregen vol met PDF's. Die moet ik dan eerst via mijn MBP naar mijn iPad mailen (of via iBooksof verzin maar wat).

Ik heb nergens kunnen vernemen dat hier met de invoering van de pro verandering in gaat komen? Weet iemand een goede oplossing hiervoor? (geen jailbreaks svp). Of wordt het wachten op iOS 10/11/12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Enigste methode zou via dropbox/onedrive/idrive/AirDrop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Daar was ik al bang voor...
Dus altijd eerst de MBP opstarten en bestanden kopiëren naar Onedrive dus.

Jammer. Had gehoopt dat dit ondertussen wel eens wat eenvoudiger zou worden. Zeker met de iPad Pro in aantocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Router of NAS met USB poort, en via FileExplorer benaderen.
https://itunes.apple.com/...explorer-free/id510282524

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Hmm...dat is misschien wel wat!

Ga ik vanavond eens uitproberen. Heb nog een Mac Mini staan die dienst doet als een soort mediaserver een TimeCapsule en een Synology. Die laatste zou het handigst zijn, maar die is niet zo makkelijk te bereiken.

Eens kijken of ik een USB reader op de MacMini kan aansluiten waar ik makkelijk bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:58
Je wil het waarschijnlijk naar een app hebben. In iTunes kun je bij de Apps pagina van de iDevice helemaal naar beneden scrollen en bestanden sleur&pleuren via de usb naar een app.

• readytoflow
  • Niet online
Thx!
Werkte prima! Gewoon flashdrive in de TimeCapsule, appje opstarten en voila: Alles is te raadplegen, downloaden etc...

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:11

KSH

Wat dacht je van dit apparaatje?

http://www.a-mac.nl/leef-ibridge-16gb

Ook te verkrijgen in 32, 46 en 128 gb.

Op Youtube hebben ze alle mogelijkheden in korte filmpjes geplaatst:

YouTube: Leef

[ Voor 39% gewijzigd door KSH op 30-09-2015 16:00 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:28

Croga

The Unreasonable Man

KSH schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:58:
Wat dacht je van dit apparaatje?

http://www.a-mac.nl/leef-ibridge-16gb

Ook te verkrijgen in 32, 46 en 128 gb.

Op Youtube hebben ze alle mogelijkheden in korte filmpjes geplaatst:

YouTube: Leef
Really? €65 voor een apparaatje wat je voor ieder ander gebruik voor een euro of 5 kunt krijgen?

Daarnaast; als iemand je een USB stik geeft met documenten die hij je wil laten lezen zal die persoon niet die 60 euro extra uitgegeven hebben.....

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:39
Croga schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:03:
[...]

Really? €65 voor een apparaatje wat je voor ieder ander gebruik voor een euro of 5 kunt krijgen?

Daarnaast; als iemand je een USB stik geeft met documenten die hij je wil laten lezen zal die persoon niet die 60 euro extra uitgegeven hebben.....
De TS vraagt om oplossingen. Die worden gegeven (bijvoorbeeld de Leef). Misschien is de Leef voor TS wel een onwijs goede oplossing. Ik vind het jammer dat er op Tweakers altijd voor anderen wordt gedacht. Niet iedereen vindt €65,- veel geld.

• readytoflow
  • Niet online
Thx voor de bijdrage. Ik had gisteren al een soortgelijke oplossing gezien. Was er wel enthousiast over. Maar al snel kwam het besef dat wanneer ik documenten op een usb stick ontvang dat niet zo'n soort stick zou zijn.

Je zou toch ondertussen een verloopstukje moeten hebben waar je elke usb stick op aan kan sluiten?

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:39
readytoflow schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:47:
Thx voor de bijdrage. Ik had gisteren al een soortgelijke oplossing gezien. Was er wel enthousiast over. Maar al snel kwam het besef dat wanneer ik documenten op een usb stick ontvang dat niet zo'n soort stick zou zijn.

Je zou toch ondertussen een verloopstukje moeten hebben waar je elke usb stick op aan kan sluiten?
Dat soort technologie wordt niet door Apple ondersteund dus dat zal er daarom ook niet komen. Het is niet dat het nog niet gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:11

KSH

readytoflow schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:47:

Mij is het in het verleden ( volgens mij IOS 7) wel gelukt om een usb-stick aan te sluiten. Had m'n ipad/iphone toen wel voorzien van een jailbreak en iFile via Cydia geïnstalleerd. Weet niet of dit nog steeds mogelijk zal zijn op IOS 9 en of je daar een jailbreak voor over hebt, maar toentertijd was iFile echt heel nuttig mbt usb-sticks.
Pagina: 1