Toon posts:

Eerste game pc inelkaar zetten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik wil zsm mijn eerste game pc inelkaar zetten, maar gezien het feit dat ik weinig tot geen kennis heb over CPU's, moederborden, videokaarten etc. vraag ik jullie om advies :P.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen? Ik speel momenteel Smite op de laagste settings op mijn oude computer, maar die heeft zn beste tijd gehad. Ik Smite graag op de hoogste settings willen draaien en daarnaast ook zonder problemen kunnen streamen op Twitch.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. Het liefst onder de 900 eppies.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen. :? :? :? :?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. Het beste kwaliteit, zodat mijn nieuwe Pc wel een aantal jaren meegaat zonder te veel problemen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. Ik wil dat hij redelijk stil is.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? maximum

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
het liefst zou ik het binnen bijn budget houden :)

Danku

• timicool
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

(overleden)
Ik ga er vanuit dat eppies euro's zijn, maar het is gebruikelijk dat de TS (topic starter) begint met een lijstje van onderdelen die hij/zei denkt nodig te hebben...

Verder is het wel zo'n goed idee om je eigen PC te bouwen als je er zo weinig van af weet?!?

Ik zou het eventueel wel samen met je willen bouwen (als je dicht bij genoeg woont) dan kunnen we samen de onderdelen uitkiezen ed....

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:30

D4NG3R

kiwi

:)

Je TS is al heel compleet, maar probeer wel even alle vragen te beantwoorden en zelf met een lijstje te komen. Zie hiervoor het DAA beleid.
timicool schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:53:
Verder is het wel zo'n goed idee om je eigen PC te bouwen als je er zo weinig van af weet?!?
Iedereen moet ergens beginnen en er zijn voldoende videos te vinden over het bouwen er van.

Heck, een 3 jarige krijgt het voor elkaar met begeleiding:

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• timicool
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

(overleden)
D4NG3R schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:56:

Iedereen moet ergens beginnen en er zijn voldoende videos te vinden over het bouwen er van.
Ik ben idd met erg veel youtube video's begonnen maar zelfs dan kom je er niet altijd uit (vooral aansluitingen op het mobo met psu ed zijn een ramp de 1e keer).

Ik ben daarom met een neef van mij begonnen om een pc te bouwen en dat hielp erg veel dus ik dacht laat ik het hem eens aanbieden ;)

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:08
timicool schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:59:
[...]

Ik ben idd met erg veel youtube video's begonnen maar zelfs dan kom je er niet altijd uit (vooral aansluitingen op het mobo met psu ed zijn een ramp de 1e keer).

Ik ben daarom met een neef van mij begonnen om een pc te bouwen en dat hielp erg veel dus ik dacht laat ik het hem eens aanbieden ;)
Nou het enige wat je eigenlijk nodig hebt is gezond verstand ( ik wil niet zeggen dat het van jou ongezond is ofzo hoor haha ), in de tijd dat ik begon met computers bouwen had je nog niet eens youtube.
Je pakt de onderdelen op advies van de computer winkel, je opent de dozen en EJ elk stekkertje past maar op 1 aansluiting :O

Twijfel je? Oh ej een handleiding zit in de doos die precies laat zien wat waar voor bestemd is.

Ik was toen 12 jaartjes oud, dik 15 jaar geleden dus. Ben ik een echte techneut? Nee hoor, maar een puzzel van 5 stukjes in elkaar zetten kan elk kind :P Indien je een lamp kan vervangen, kan je ook een pc in elkaar zetten, budget of game of workstation 1 pot nat. Er past maar 1 soort fitting in je houder.

Een oplader in een android telefoon ( samsung bijv ) steken is een stuk moeilijker!

Een computer in elkaar zetten lijkt moeilijk omdat je allemaal dingetjes ziet uitsteken en weet ik veel wat, maar er zijn maar enkele aansluitingen die je kunt gebruiken en zult gebruiken, nah een kind kan de was doen net als in het filmpje hierboven te zien is, zelfs een kind van 3 jaar kan het probleemloos :)

Ik bedoel mijn bericht niet lullig, maar ik probeer de angst weg te nemen, geloof me maar je eerste keer veters strikken is vele malen moeilijker, zelfs een lego huisje bouwen is veeeel moeilijker.

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 29-09-2015 14:08 ]

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

JeroenC schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:07:
[...]
Een computer in elkaar zetten lijkt moeilijk omdat je allemaal dingetjes ziet uitsteken en weet ik veel wat, maar er zijn maar enkele aansluitingen die je kunt gebruiken en zult gebruiken, nah een kind kan de was doen net als in het filmpje hierboven te zien is, zelfs een kind van 3 jaar kan het probleemloos :)

Ik bedoel mijn bericht niet lullig, maar ik probeer de angst weg te nemen, geloof me maar je eerste keer veters strikken is vele malen moeilijker, zelfs een lego huisje bouwen is veeeel moeilijker.
Dit onderschrijf ik volledig! Een paar jaar geleden m'n vader zelf zijn nieuwe pc laten bouwen omdat het voor mij ivm tentamens niet uitkwam om langs te komen, met de mededeling "als er iets niet lukt, gewoon bellen". Uiteindelijk belde mn pa ook: "Hij doet het!" En dat terwijl hij toch iemand is die eerst de handleiding volledig leest voor ie z'n dvd-speler ook maar uit de doos haalt.

Computers - en fietsen ook trouwens - bouwen en repareren lijkt verschrikkelijk moeilijk, maar als je gewoon je tijd neemt om te kijken hoe alles in elkaar steekt is het eigenlijk verrekte makkelijk :)

Kalm aan! En rap een beetje!

Pagina: 1