Mooie plastic case voor de Rex 6000 PDA gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken mijn Rex 6000. Helaas heb ik een wat oudere blijkbaar, want de "nieuwe" coole plastic case met Stylus zat er niet bij. Ik heb wel de leren "wallet" (de linkse dus) ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.san.rr.com/dawhites/REX/caseopen-sml.jpg

Weet iemand waar die case te krijgen is, of zijn er Rex 6000 bezitters die hem niet gebruiken en wellicht kwijt willen?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Mailtje sturen naar rex of ze ook los te verkrijgen zijn :?

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Topicstarter
Rex (van Xircom, dat pas weer is overgenomen door Intel :? ) ligt op dit moment min of meer op zijn gat......

Maar niet geschoten is altijd mis :)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sorry, gebruik um zelf

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Topicstarter
Had je er ook zo'n leren wallet bij gekregen?

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-03 20:20

ALH

Beetje offtopic, maar kan je er wat meer over vertellen? Makkelijk in gebruik? Snel? Spelletjes? :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Topicstarter
Hij is niet supersnel (hij draait met een Z80 op 4,43 MHz *D ) maar ik vind hem vooral handig omdat hij zo klein is als een PCMCIA kaartje... sterker nog, het IS een PCMCIA kaartje :) Je kunt syncen met een seriele cradle, een USB cradle (die is cool) of via een PCMCIA slot...

Spelletjes zijn er wel, niet zo veel nog... o.a. Solitaire en Whack-a-Mole....

Meer info op:

http://home.san.rr.com/dawhites/rex6000/

Verwijderd

Mijn batterijen zijn nu al op!!!

Ik gerbuik hem veel, te veel voor notes als ik bij een klant zit te werken in een serverruimte...mijn verkeerde keuze in dat geval. Hij is wel super handig klein en ik krijg alleen maar lof over mijn ultra kleinste PDA. Had eerst een Palm IIIc maar die stop je niet ff in je zwenbroekbinnenzakje....(ik overdrijf!)

Bij de weg:
Ik heb de lederen fold in gebruik en die coole blauwe doos zit nog in de verpakking, die schijnt er ook weer in 2 soorten te zijn.
in de afgebeelde versie hierboven en een met aan de achterzijde een gleuf ( :? ) voor je visitcards...Die heb ik aangevraagd, moet ik mijn huidige ongebruikt inleveren....Xircom contacted Malaysia...

• Cartman!
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 08:25 schreef ALH het volgende:
Beetje offtopic, maar kan je er wat meer over vertellen? Makkelijk in gebruik? Snel? Spelletjes? :)
Nou, hij is van me pa, maar je kan er praktisch niks mee hoor, misschien als je updates van i-net haalt, maar dat hebben we nog niet geprobeerd. Het is echt voor werk.

En ja, ik kreeg er ook nog de leren wallet bij

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 21:48 schreef Mad_Cookie het volgende:
Bij de weg:
Ik heb de lederen fold in gebruik en die coole blauwe doos zit nog in de verpakking, die schijnt er ook weer in 2 soorten te zijn.
in de afgebeelde versie hierboven en een met aan de achterzijde een gleuf ( :? ) voor je visitcards...Die heb ik aangevraagd, moet ik mijn huidige ongebruikt inleveren....Xircom contacted Malaysia...
Ik heb die lederen fold ook, en aan de voorkant zit inderdaad een gleuf/vakje om kaartjes in te stoppen. Ik stop die kaartjes echter op de plaats waar het notepaper zit.

Ik gebruik hem ook vaak voor notities... het slurpt idd. batterijen :( Ik ga ze maar als bulk inslaan denk ik....

Dat lederen mapje is wel chique, maar ik wil eigenlijk graag die coole blauwe plastic hebben *D

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 08:55 schreef Cartman! het volgende:
Nou, hij is van me pa, maar je kan er praktisch niks mee hoor, misschien als je updates van i-net haalt, maar dat hebben we nog niet geprobeerd. Het is echt voor werk.
Je kunt er niks mee? Agenda, tasks, notes en contacts... erg handig, en daar heb ik hem ook voor...

Om te internetten, mailen, etc etc. heb ik mijn laptop.... Ik hoef nu niet meer alles uit mijn Outlook Calendar over te schrijven in mijn papieren agenda...

• Koffievlek.nl
  • Laatst online: 14-09-2025
het slurpt idd. batterijen Ik ga ze maar als bulk inslaan denk ik....
Om de hoeveel tijd moet je de batterijen dan vervangen en wat kosten ze?

• Koffievlek.nl
D'r zit een agenda functie op de Rex maar kan je die zo makkelijk gebruiken dat je je school/bedrijven agenda weg kan gooien?

Of is ie wat te beperkt?

Verwijderd

en er zit 2mb op toch?
kun je er dan wel aardig wat notes opzetten ?
en kun je die gewoon op dat ding typen op het touchscreen met zon pennetje ofzo ?
het lijkt mij wel een kewl dingetje
en spelletjes ? welke nogmeer behalve solitaire en whack a mole ? en haal je die van internet op je gwone pc en dan overbrengen naar de rex neem ik aan
en kun je er gewoon zoveel indoen als je wilt ???? hoe zit dat dan met die 2mb ;) ?
en je kan met dat ding ook op het web toch ?
wat moet ik daarbij voorstellen ? soort wap ?
en hoe verbind ie dan ??
kben erg beniewd :) kheb al op wat sites gekeken maar was toch meer de standaard specificaties, niet echt wat je er nu precies mee kon
en er kunnen dus ect alleen batterijen in (logisch aangezien ie o,5cm dik is ;)
maar wel onhandig dat je hem niet in het stopcontact kan doen
kun je via usb ook niet de voeding van je pc gebruiken ? dat je hem in docking station doet en gebruikt naast je pc ofzo
of heb je geen hele kleine kabeltjes ofzo waarme je hem in een stopcontact kan hangen ?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Op zaterdag 07 juli 2001 12:32 schreef effex het volgende:
en er zit 2mb op toch?
Yep
kun je er dan wel aardig wat notes opzetten ?
2 MB = 2.000.000 tekens minus overhead... Moet voorlopig genoeg zijn :-)
Het geheugen van de mijnde is 23% vol, met een goed gevulde agenda en wat spelletjes en verhalen en zo. Geen probleem, je gaat er geen MP3's op zetten...
en kun je die gewoon op dat ding typen op het touchscreen met zon pennetje ofzo ?
Yep, maar geen graffitty-achtige handschriftherkenning. Er is een on-screen toetsenbordje.
het lijkt mij wel een kewl dingetje
en spelletjes ? welke nogmeer behalve solitaire en whack a mole ? en haal je die van internet op je gwone pc en dan overbrengen naar de rex neem ik aan
en kun je er gewoon zoveel indoen als je wilt ???? hoe zit dat dan met die 2mb ;) ?
Er zijn nog een hoop andere spelletjes, zoek even op 'rex help pages' op google of zo. IDD via PC ophalen en synchen. Spelletje (of andere add-in zoals uitgavenbijhoudboekje of scientific calc.) zijn max. 8kB dus vreten niet veel van je 2MB.
en je kan met dat ding ook op het web toch ?
wat moet ik daarbij voorstellen ? soort wap ?
en hoe verbind ie dan ??
Niet direct op web, kan een hoop nieuwsitems (nieuws, weer, etc.) synchen via rex.net. Is wel aardig voor als je in de trein zit of zo.
kben erg beniewd :) kheb al op wat sites gekeken maar was toch meer de standaard specificaties, niet echt wat je er nu precies mee kon
Als je meer wilt dan agenda, adressen, task list, simpele notities, beetje 'web content' en wat spelletjes en zo dan moet je iets anders kopen. MP3, filmpies (op pda, duh...), Doom, etc -> PokkePC of PalmOS. Wil je een super compact pda'tje dan i de Rex misschien iets. In een andere thread (zoek) heb ik nog wat voor en nadelen beschreven.
en er kunnen dus ect alleen batterijen in (logisch aangezien ie o,5cm dik is ;)
maar wel onhandig dat je hem niet in het stopcontact kan doen
Yep, maar:
kun je via usb ook niet de voeding van je pc gebruiken ? dat je hem in docking station doet en gebruikt naast je pc ofzo
of heb je geen hele kleine kabeltjes ofzo waarme je hem in een stopcontact kan hangen ?
Er is een patch waarmee je 'm in de cradle kunt gebruiken, op stroom uit de batterijen in de (seriele) cradle. Heb ik nog niet getest, een vriend wel. Werkt.

Zoef

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Op zaterdag 07 juli 2001 11:27 schreef marco_bakker het volgende:
D'r zit een agenda functie op de Rex maar kan je die zo makkelijk gebruiken dat je je school/bedrijven agenda weg kan gooien?
Of is ie wat te beperkt?
Het grootste nadeel is dat je geen events kunt schedulen van bv. 23.00 tot 01.00. Dat snapt ie niet. Je kunt wel meerdaagse 'all day'-events invoeren. Ik gebruik geen papieren agenda naast mijn Rex, niet nodig.

Zoef

Verwijderd

kheb em toch maar besteld :) kon hem niet weerstaan hehe
mp3s enzo hoef ik er niet mee af te spelen
daar heb ik een md speler voor
maar ik ben dus ook van plan hem voornamelijk in de trein te gebruiken
je bedoelt dus dat je van rex.net nieuws kan downen op je pc en dat sogtends ff snel in je rex kan laden en in de trein lezen
kheb de usb besteld, gaat toch wel snel dan
want kheb sochtens nooit zoveel tijd :)
maarja opzich is dat eigenlijk ook een beetje nutteloos want zal wel in t engels zijn en ik pak altijd gratis een metro dus :)

Verwijderd

kheb em toch maar besteld :) kon hem niet weerstaan hehe
mp3s enzo hoef ik er niet mee af te spelen
daar heb ik een md speler voor
maar ik ben dus ook van plan hem voornamelijk in de trein te gebruiken
je bedoelt dus dat je van rex.net nieuws kan downen op je pc en dat sogtends ff snel in je rex kan laden en in de trein lezen
kheb de usb besteld, gaat toch wel snel dan
want kheb sochtens nooit zoveel tijd :)
maarja opzich is dat eigenlijk ook een beetje nutteloos want zal wel in t engels zijn en ik pak altijd gratis een metro dus :)
maarja voor spelletjes in de trein ofzo en als agenda is ie wel handig
wel ff wennen denk aan zon klein ding, klein is fijn maar toch
vergeleken met me 19inch scherm, toetsenbord en draadloze muis...phew :)

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

USB cradle is niet sceller dan serial door brakke implementatie.
Voordeel: geen batterijen nodig
Nadeel: lastig eruit halen (geen eject-klop)

Veel plezier met je Rex!

Zoef

• Koffievlek.nl
Ik heb 'em ook maar besteld... Bij Diga4u in Alkmaar.

Het zal wel vreselijk lang gaan duren want overal zijn ze uitverkocht!!

Verwijderd

sjah kheb em bij euro-pc besteld (goedkoopst;)
alleen nog nix van gehoord, en moet vooruit dokken, dus duurt ook wel weer paar daagjes via de giro
khoop niet te lang want kheb em nodig ;)
kwil em eigenlijk ook wel meenemen op vakantie

correctie : t feest gaat helemaal niet door ;
euro-pc mailde me dat ze die dingen niet meer leveren wegens probleem met leverancier
en dat ze zsm van de site worden gehaald..vaag

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Topicstarter
Op zaterdag 07 juli 2001 11:20 schreef marco_bakker het volgende:

[..]

Om de hoeveel tijd moet je de batterijen dan vervangen en wat kosten ze?
Het eerste setje was snel leeg (3 weken) maar toen was ik ook constant aan het pielen met die Rex. Nu gebruik ik hem alleen waar ie voor nodig is en gaat het prima, ze zitten er nu 4 weken in en zijn nog steeds ver vol volgens het metertje... De batterijen kosten bij de V&D 8,95 per stuk, maar ik ben goedkopere leveranciers aan het zoeken.

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 18:29 schreef effex het volgende:
correctie : t feest gaat helemaal niet door ;
euro-pc mailde me dat ze die dingen niet meer leveren wegens probleem met leverancier
en dat ze zsm van de site worden gehaald..vaag
Xircom is overgenomen door Intel, ik weet niet wat dat voor de toekomst van de Rex gaat betekenen.

Overigens, in Japan is ie erg populair als "Citizen Dataslim 2"....

Verwijderd

ja idd want ook zo'n 3 andere shops die ik mailde hebben hem niet meer, krijgen hem nog wel, sommigen waarschijnlijk eind juli nog maar tis beetje vaag allemaal
en buyonlinw had ik ook gemaild maar die verkopen alleen nog maar b to b zoals ze het leuk noemen , (pff)
maar ik kan hem nu 2ehands kopen, helaas wel serieel maarja tis niet anders

Verwijderd

kheb hem :) hij is kewl
alleen zit lastig piepklein stofje onder t scherm ofzo dat niet weggaat grrr

kheb meteen tennis (pong) gedownd :)
wel grappig
maar waar kan ik meer downloaden
die ene site is onwijs onduidelijk
snake of freecell bijv vind ik er niet
weet iemand waar ik die kan halen
alleen bij die 8 in 1 ofzo zat soort freecell geloof ik maar kwil liever losse
en andere dingetjes misschien...
en ik heb er ook een plastic case bij, maar die is niet zo mooi als die hierboven afgebeeld :( en tis lastig dat t plastic dan voor het scherm zit, dat je t niet omhoog kan klappen ofzo

• Koffievlek.nl
Sjonge heel wat maanden voorbij ;)....

Kreeg ik een mailtje van mijn leverancier dat mijn bestelling gewist ging worden omdat ie toch niet te leveren is! :(

Verwijderd

Yup..

ook de website zal binnenkort ophouden (waar je dat nieuws vanaf haalt voor je rex)...

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Maar... er is ook goed nieuws. Zie www.rex6000.org .
Er is een flinke groep mensen bezig met het maken van alternatieven voor de (crappy) nieuwsvoorziening, waardoor je avant-go achtige channels met je rex kunt gebruiken. Als Intel/ Xircom nu alleen nog de specs, sdk, docs vrij zou geven... wat hebben ze daar nu bij te verliezen?? *zucht*

Zoef

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 16:30

koornee

3!

Op vrijdag 31 augustus 2001 19:26 schreef marco_bakker het volgende:
Sjonge heel wat maanden voorbij ;)....

Kreeg ik een mailtje van mijn leverancier dat mijn bestelling gewist ging worden omdat ie toch niet te leveren is! :(
ik heb de mijne vandaag opgehaald bij de PTT. heb um via ibazar. :)

en sinds vandaag is de rex.com site dus down. :( maar www.rex.org gaat gewoon nog door. :)

het is wel een heel fijn dingetje, klein, en makkelijk.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Pagina: 1