Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem moet een hele goeie allrounder worden. Het zal gebruikt worden om te gamen op 3440*1440 (Dell U3415W).
Verder zal het systeem gebruikt worden om complexe berekeningen te maken in Matlab! Dus processorkracht is een must. Bestanden die in Matlab worden geladen zijn gemakkelijk 10GB, dus veel en snel RAM geheugen is ook een must.
Overclocken van zowel CPU als GPU zal dus ook aan de orde zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Plus minus 3000 euro, scherm incl.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord: Logitech G15
Muis: Logitech G700s
Audio: Logitech Z2300
Headset: Jabra Revo Wireless (Bluetooth)
TV: Sony 55X8509C in combinatie met soundbar HT-NT3
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een zo stil mogelijk systeem omdat ik in dezelfde ruimte slaap en de behuizing naast het scherm zal komen te staan. Daarom opteer ik voor een Fractal design Define R5. Ik had eerst aan een Define S gedacht, maar uiteindelijk zou die iets luider zijn. Eerst had ik aan waterkoeling gedacht voor CPU en GPU (wat dan in het voordeel van de Define S pleit), maar dit is al snel 600 euro extra.
De 21:9 monitor zou prachtig zijn om te multitasken tijdens programmeren. En natuurlijk is dit ook leuk voor gamen. Een 980GTX Ti is nodig om alle moderne games vloeiend te spelen op 3440*1440.
Daarnaast moet er redelijk wat opslag zijn in het systeem. Ook moet data safe zijn wanneer een harde schijf crasht. Vandaar dubbele aankoop van SSD en HDD om in RAID1 te zetten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor de processor. Nvidea voor de GPU. Anders niet snel een voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Momenteel woon ik in Duitsland. Dus een shop met lage verzendingskosten zou leuk zijn. Hierbij zou het nog interessanter zijn als de shop levert aan een paketshop (bijvoorbeeld Hermes). Dit omdat ik overdag op het werk ben en er niemand thuis is. Of natuurlijk de mogelijk om met alle zekerheid de levering op een zaterdag te krijgen.
Voor de belangrijkste componenten die 'gemakkelijk' stuk gaan, zou ik graag een zeer betrouwbare shop hebben met hele goeie RMA support. Dit gaat om volgende componenten: moederbord, GPU, CPU. Dit omdat ik niet meer zal beschikken over een laptop of dergelijke (mijn vriendin erft deze).
Ga je overklokken?
Ja, overclock van CPU (intel 6700K) en GPU (Asus 980GTX Ti).
Wel is dit de eerste keer dat ik mij aan overclocken zou wagen.
Wat verwacht je van ons?
Natuurlijk wil iedereen een zo goedkoop mogelijk systeem naar gelang de eisen. Dus als er suggesties zijn om bepaalde componenten uit te wisselen voor goedkopere zonder noemenswaardig prestatieverschil, zou dit handig zijn. Ook zou ik graag bevestiging krijgen of alle componenten compatibel zijn met elkaar. Zoals bijvoorbeeld de CPU koeler met het moederbord/RAM.
Alsook of er nog kleine meuk nodig is om het systeem samen te stellen. Speciale kabels, koelpasta enz. Het is mijn eerste build, dus misschien weet ik domme kleine dingetjes niet.
Complete lijst:
Dit systeem moet een hele goeie allrounder worden. Het zal gebruikt worden om te gamen op 3440*1440 (Dell U3415W).
Verder zal het systeem gebruikt worden om complexe berekeningen te maken in Matlab! Dus processorkracht is een must. Bestanden die in Matlab worden geladen zijn gemakkelijk 10GB, dus veel en snel RAM geheugen is ook een must.
Overclocken van zowel CPU als GPU zal dus ook aan de orde zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Plus minus 3000 euro, scherm incl.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord: Logitech G15
Muis: Logitech G700s
Audio: Logitech Z2300
Headset: Jabra Revo Wireless (Bluetooth)
TV: Sony 55X8509C in combinatie met soundbar HT-NT3
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een zo stil mogelijk systeem omdat ik in dezelfde ruimte slaap en de behuizing naast het scherm zal komen te staan. Daarom opteer ik voor een Fractal design Define R5. Ik had eerst aan een Define S gedacht, maar uiteindelijk zou die iets luider zijn. Eerst had ik aan waterkoeling gedacht voor CPU en GPU (wat dan in het voordeel van de Define S pleit), maar dit is al snel 600 euro extra.
De 21:9 monitor zou prachtig zijn om te multitasken tijdens programmeren. En natuurlijk is dit ook leuk voor gamen. Een 980GTX Ti is nodig om alle moderne games vloeiend te spelen op 3440*1440.
Daarnaast moet er redelijk wat opslag zijn in het systeem. Ook moet data safe zijn wanneer een harde schijf crasht. Vandaar dubbele aankoop van SSD en HDD om in RAID1 te zetten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor de processor. Nvidea voor de GPU. Anders niet snel een voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Momenteel woon ik in Duitsland. Dus een shop met lage verzendingskosten zou leuk zijn. Hierbij zou het nog interessanter zijn als de shop levert aan een paketshop (bijvoorbeeld Hermes). Dit omdat ik overdag op het werk ben en er niemand thuis is. Of natuurlijk de mogelijk om met alle zekerheid de levering op een zaterdag te krijgen.
Voor de belangrijkste componenten die 'gemakkelijk' stuk gaan, zou ik graag een zeer betrouwbare shop hebben met hele goeie RMA support. Dit gaat om volgende componenten: moederbord, GPU, CPU. Dit omdat ik niet meer zal beschikken over een laptop of dergelijke (mijn vriendin erft deze).
Ga je overklokken?
Ja, overclock van CPU (intel 6700K) en GPU (Asus 980GTX Ti).
Wel is dit de eerste keer dat ik mij aan overclocken zou wagen.
Wat verwacht je van ons?
Natuurlijk wil iedereen een zo goedkoop mogelijk systeem naar gelang de eisen. Dus als er suggesties zijn om bepaalde componenten uit te wisselen voor goedkopere zonder noemenswaardig prestatieverschil, zou dit handig zijn. Ook zou ik graag bevestiging krijgen of alle componenten compatibel zijn met elkaar. Zoals bijvoorbeeld de CPU koeler met het moederbord/RAM.
Alsook of er nog kleine meuk nodig is om het systeem samen te stellen. Speciale kabels, koelpasta enz. Het is mijn eerste build, dus misschien weet ik domme kleine dingetjes niet.
Complete lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 6700K Boxed | € 379,8,- | € 379,8,- (Afuture.nl) |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO | € 214,4,- | € 214,4,- (Afuture.nl) |
| 1 | EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked ACX 2.0+ | € 699,8,- | € 699,8,- (Afuture.nl) |
| 2 | WD Green WD30EZRX | € 94,63,- | € 189,26,- (Mindfactory.de) |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 96,91,- | € 96,91,- (Mindfactory.de) |
| 1 | Dell U3415W Zwart | € 799,- | € 799,- (Amazon.de) |
| 1 | be quiet! Dark Rock 3 | € 57,65,- | € 57,65,- (Mindfactory.de) |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4A2666C16 | € 231,1,- | € 231,1,- (Afuture.nl) |
| 1 | Corsair RM850i | € 147,22,- | € 147,22,- (Mindfactory.de) |
| 2 | Samsung 850 EVO 500GB | € 165,- | € 330,- (Amazon.es) |
| 1 | Verzending Afuture.nl | € 5,95,- | € 5,95,- |
| 1 | Verzending Mindfactory.de | € 7,99,- | € 7,99,- |
| 1 | Verzending Amazon.de en Amazon.es (heb Prime) | € 0,00,- | € 0,00,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3159,08,- | |