Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2-in-1 laptop of tablet (met toetsenbord) voor studie

Pagina: 1
Acties:

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-11 06:37
Hey mensen,

Graag heb ik jullie advies.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een 2-in-1 laptop of tablet waarbij ik een toetsenbord kan kopen. Hij gaat vooral gebruikt worden op studie. Het OS moet Windows zijn, aangezien ik een aantal programma's wil gebruiken die voornamelijk op Windows 10 te gebruiken zijn. Daarnaast vind ik Word en Powerpoint belangrijk.
Hij moet veel kunnen multitasken, dus ik denk dat te weinig RAM niet handig is.

Wat is je budget?
Max €400, liever richting €200. Evt. is tweedehands ook een optie.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Dus graag een laptop/tablet die licht in gewicht is. Daarnaast is een lange accuduur van levensbelang.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur.

Ik zit zelf te denken aan de ASUS Transformer serie, maar ik weet niet welke ik dan het beste kan kiezen. Verder weet ik niet zo goed welke andere opties er zijn.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Niels

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-11 09:33

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Nja, voor zo'n budget kan je al best even kijken tussen Vraag & Aanbod, want in die prijsrange zit je meer gebonden aan chromebooks en dergelijke. Veel multitasken zit er ook niet in, want voor dit budget vind je enkel maar tragere processors en weing RAM.

Na wat opzoekwerk (normaal moet je zelf ook wat voorbeeldjes posten...) kom ik op deze uit: pricewatch: Lenovo IdeaPad G50-80 (80L0002XNX)
Deze heeft zeer veel RAM voor het geld (4GB), waardoor je hiermee toch een beetje kan multitasken (maar verwacht natuurlijk geen wonderen). Maar voor wat simpel office en internetten is dit wel een aardige laptop waarmee je verder kan.

• The Fops
Ik vind 15,6 inch scherm toch wel erg groot.
Liever heb ik een 11-14 inch scherm, is wat hanteerbaarder om mee te nemen naar studie.

Kwa multitasken zal het veel office en internet zijn, met soms SPSS. Ik denk niet dat ik daar zeer veel RAM voor nodig heb, hoewel meer altijd beter is natuurlijk.

Opties die ik zelf heb gevonden:
pricewatch: Asus Transformer Book Chi T100CHI-FG003B
Nadeel dat hij echt bij mijn max budget zit.

pricewatch: Asus Transformer Book T200TA-CP003H Zilver
Wat groter scherm, alhoewel ik een pricewatch: Microsoft Surface RT 64GB Zwart gewend was, dus klein scherm maakt niet zoveel uit.

pricewatch: Asus Transformer Book T100TAF-BING-DK001B Zwart
Goedkoper dan de Chi, maar hier lijkt de geheugengrootte wel een probleem? 1GB RAM lijkt me weinig.

pricewatch: Asus Transformer Book T100TAM-DK003B
Kleiner scherm, wel veel opslagruimte.

Hebben jullie aanvullingen? Of welke zouden jullie aanraden?
En waarom zou ik niet voor een pricewatch: Lenovo IdeaPad S21e-20 gaan? (Behalve dat het geen 2-in-1 is, maar ik weet niet hoeveel ik de tablet-mode ga gebruiken..)

[ Voor 69% gewijzigd door The Fops op 29-09-2015 17:18 ]

• Kevjoe

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

In dat geval kan je met zoiets wel verder denk ik: pricewatch: Lenovo IdeaPad S21e-20.

Je kan ook hier eens naar kijken: reviews: Netbook Round-up: Vier laptops vanaf 200 euro vergeleken

• The Fops
Als ik naar die review kijk, kan ik beter voor de pricewatch: Asus EeeBook F205TA-BING-FD018BS gaan neem ik aan?

• Kevjoe

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Da's inderdaad ook een hele goede keuze - elk van de laptops in de review hebben andere plus en minpunten, maar ze zijn allemaal best wel een goeie keuze. Hangt van je voorkeur af, maar die is inderdaad wel de beste uit de test.
Pagina: 1