SSD Erg traag?

Pagina: 1
Acties:
  • 637 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
Beste tweakers,

Een vriend van mij heeft enige tijd geleden een SSD gekocht om de HDD in zijn pc te vervangen. Op het eerste gezicht leek alles goed en heeft hij hierop ook Windows kunnen installeren. Na enige tijd begon zijn computer steeds vaker vast te lopen en leek het alsof de SSD niet helemaal in orde was. Aangezien hij nog een wat ouder moederbord heeft wat SATA3 niet ondersteund, stelde ik voor om zijn SSD te komen testen in mijn pc die SATA3 wel ondersteund.

Zo gezegd, zo gedaan. Na het aansluiten van de SSD besloot ik de SMART status van de SSD uit te lezen en tot onze verbazing bleek dat deze 100% in orde was. Toen besloten we een benchmark te draaien en deze te vergelijken met mijn eigen SSD. Uit deze benchmark bleek dat mijn SSD vele malen sneller was en op sommige vlakken tot wel 25x sneller was dan die van hem. Ik zal later vandaag even wat screenshots bijvoegen van de benchmarks omdat ik die niet bij de hand heb. De benchmark die ik gebruikt heb ik CrystalDiskMark en de SSD scoort op elk vlak beduidend lager dan de mijne.

De 'langzame' SSD is de Samsung en mijn SSD is de Crucial. Ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor dit probleem en mochten jullie nog verdere informatie nodig hebben zal ik proberen jullie daar zo snel mogelijk van te voorzien.

EDIT
Hier de resultaten van de benchmark

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2iuz1ps.png

[ Voor 4% gewijzigd door JEROENrgfgf op 29-09-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:44
Betreft het toevallig de 840 serie van Samsung? Kijk hier eens even: downloads: Samsung SSD 840 EVO Performance Restoration Software 1.0

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:20

P_Tingen

omdat het KAN

Hoe vol is de SSD?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanbosje
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-09 16:09
Ik heb dit probleem ook gehad met een nieuwe SSD van Samsung in een wat oudere laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
Volgens mij betreft het de 850 serie maar ik zal dit nog even nakijken, bedankt voor het meedenken.
De SSD is geformatteerd en was helemaal leeg op het moment van testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Ahci geactiveerd in de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:31

Zenix

BOE!

Is die wel op de juiste controller aangesloten op het moederbord? Als die op een Marvell controller ofzo is aangesloten dan haalt hij meestal niet de maximale snelheid, zorg dat hij op de Intel/AMD chipset SATA poorten zit. Zie daarvoor handleiding moederbord.

[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 06-10-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JEROENrgfgf, zou je in je topicstart de benodigde informatie willen plaatsen? In elk geval om welke SSD het gaat - dat is essentiële informatie die niet mag ontbreken in je topicstart. Mocht je hier niet aan voldoen, voel ik me genoodzaakt om je topic te sluiten. Lees hier wat er van je verwacht wordt bij het aanmaken van een topic: Policy: Alle regels die op het forum gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien je nog niet hebt gereageerd sluit ik je topic. Mocht je de wens hebben om de relevante informatie te leveren, mag je een DM-bericht sturen met het verzoek je topic te heropenen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.