Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-11 12:48
Hey allemaal,

ik zoek 3 smartphones (het liefst allemaal dezelfde) ter vervanging voor mijn vader/vriendin/dochter die nu nog op hele oude smartphones zitten te werken.

Ik zoek een?
(Chinese) smartphone voor mijn vader. Maar het liefst ook 1 voor z'n vriendin en haar dochter.

Het liefst qua scherm tussen de 4" en 5". 8GB minimaal qua opslagruimte.

Wat is je budget?
100 Euro max per smartphone. Het idee is om eerst 1 toestel te bestellen, kijken hoe deze bevalt, en vervolgens 2 erbij nemen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ze willen de smartphone voor normaal gebruik gebruiken. Het zijn geen veelgebruikers, ze werken nu alledrie met een LG 3" a 3,5" telefoon met Android 2.3. Alles is dus in principe een verbetering. :)

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik zit vooral te kijken naar Doogee, Xiaomi, of Huawei, maar ik weet met alle types die beschikbaar uit gekkigheid niet meer wat ik meot nemen.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Persoonlijk zou ik zelf altijd voor een Xiaomi / Meizu / Huawei gaan i.v.m. de support. Ik weet niet hoe belangrijk je dit vindt, anders kan je ook voor een ander merk gaan. Over Doogee las ik hier op het forum redelijk vaak klachten. Bij minder grote merken is het soms afwachten wat je krijgt en of het ondersteund wordt. Probleem is alleen dat je voor en Xiaomi (Redmi 2) of een Meizu (M2 mini) net boven de 100 euro uitkomt, op +/-140 dollar. Dat is dan nog exclusief verzenden (kan vaak gratis als je geen haast hebt en geen DHL wilt) en eventuele import kosten. Persoonlijk zou ik veel liever een paar tientjes meer betalen voor een dergelijk toestel, mijn ervaringen met minder grote fabrikanten zijn niet altijd positief.
What you pay is what you get, dus voor chinaphones geldt ook, hoe minder je betaald hoe minder kwaliteit je krijgt. Ik ben ooit begonnen met wat 100 dollar telefoons maar er snel achter gekomen dat het de moeite waard is om 50 euro meer uit te geven.

Kijk ook eens in deze lijst, hier vind je een overzichtje van modellen onder de 150 dollar: http://www.gizchina.com/2...ones-you-can-buy-for-150/

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Is een Windows Phone wellicht een optie? Denk aan de Lumia 62x of 63x serie. Zijn allen rond de 100 eu te vinden, en erg compleet. http://tweakers.net/categ...yiyxJzgCYqGVsYWijF1tbWAgA

• John Rambo
Bart_GR schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:56:
Is een Windows Phone wellicht een optie? Denk aan de Lumia 62x of 63x serie. Zijn allen rond de 100 eu te vinden, en erg compleet. http://tweakers.net/categ...yiyxJzgCYqGVsYWijF1tbWAgA
Daar had ik ook nog aan zitten denken, was ik vergeten te vermelden. Je kunt in de pricewatch ook voor een Lumia kijken, die kan je gewoon hier kopen. Of anders een Motorola Moto E, maar die is ook iets duurder. Als je geen voorkeur hebt voor Android of Windows phone zou ik voor een Lumia gaan.

Edit: Bij een chinaphone kan je voor hetzelfde geld net iets meer hardware krijgen wellicht maar er zitten meer haken en ogen aan. Import, verzending, en het is handig als je bereid bent om er wat meer werk in te steken qua rooten, flashen enz.

[ Voor 14% gewijzigd door John Rambo op 29-09-2015 09:11 ]

• psnepvangers
Bedankt voor de reacties!

Windows phone gaat hem helaas niet worden. Ze zijn juist te spreken over Android, en als ik ook (no offense richting WP) kijk naar de ondersteuning van Apps zou ik eerder kijken naar Android. Niet zozeer richting mijn vader of zijn vriendin, maar haar dochter wel.

Ik zal eens kijken naar Xiaomi/Meizu (Ben ik nog niet bekend mee)/Huawei of er iets leuks is in die prijsklasse.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat gebruik je nu zelf en zou je zelf je eigen toestel inruilen voor een Chinese smartphone?
Ze vragen nie voor niks aan je of je een telefoon voor ze uit wilt zoeken lijkt me :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:27

Tahref

God bless you

Voor onder de 100 euro, lijkt dit mij een geschikte optie:

pricewatch: Wiko Rainbow Jam Zwart

• psnepvangers
The Eagle schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:27:
Wat gebruik je nu zelf en zou je zelf je eigen toestel inruilen voor een Chinese smartphone?
Ze vragen nie voor niks aan je of je een telefoon voor ze uit wilt zoeken lijkt me :)
Nexus 5, maar die zou ik voor hun niet aanbevelen, gebruiken ze hem veel te weinig voor, naast het feit dat hij niet meer gemaakt wordt. ;)

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
psnepvangers schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:48:
[...]

Nexus 5, maar die zou ik voor hun niet aanbevelen, gebruiken ze hem veel te weinig voor, naast het feit dat hij niet meer gemaakt wordt. ;)
Heb je gelezen wat het budget is? Denk het niet heh?

• psnepvangers
ASW1 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:27:
[...]
Heb je gelezen wat het budget is? Denk het niet heh?
Ik weet wel wat mijn eigen gestelde budget is ja... 8)7

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je dat dan weet, waarom vermeld je dat dan niet :? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 12:56
Deze is precies de goede en betrouwbare telefoon voor jou
DOOGEE TURBO Mini F1 Android 4.4 MTK6732 Quad-Core 4G telefoon w / 4.5", OTG, OTA, GPS, 8GB-Navy
88 euro
verkrijgbaar bij DealEtreame -DX.com

• robbertp
  • Laatst online: 23-03-2023
Xiaomi redmi 2 for sure:

http://www.geekbuying.com...8GB-8MP--Grey-340233.html

Prima onder de 100 euro :)

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik zou je afraden voor Chinaphones te gaan. Voor jezelf als tweaker misschien leuk, maar voor mensen met 0,0 technische kennis is zo'n Chinaphone niet aan te raden. Daar is gewoon té vaak iets niet 100%. Als je bereidt bent om 24/7 helpdesk te spelen, dan moet je dat vooral doen. Ik doe het iig niet meer :+

Daarnaast moet je bovenop een telefoon van 100 euro nog 12,50 inklaringskosten en BTW rekenen. Dan zit je al snel tegen de 140 euro aan.

Op Android gebied zou ik je een Motorola Moto E aanraden, hetgeen hierboven ook al is vermeld.
pricewatch: Motorola Moto E (2015) Zwart
130 euro, kale android en gewoon garantie.

Hoewel je WP misschien niet ziet zitten door het app aanbod, zou je toch eens moeten vragen welke apps er nou daadwerkelijk gebruikt worden door je vader/dochter/vriendin. Als er dan al een app niet voor WP te krijgen is, zijn dat vaak apps waarvan men zegt "oh, nou die app gebruik ik toch bijna nooit". En met Windows 10 op komst zal het app aanbod (hopelijk) snel toenemen. Een Lumia 640 heb je al voor ~130 euro van Amazon.

• robbertp
  • Laatst online: 23-03-2023
Mwah heb al more or less 10 stuks gekocht (verschillende merken) en heb 2 keer moeten bijbetalen, wanneer je gratis verzenden optie pakt (duurt vandaag de dag een week) is de kans zeer gering dat je moet bijbetalen. De telefoons apart laten verzenden is wel handig.

Moto e is ook een goeie optie maar hardware matig toch een stukje minder. Xiaomi is gewoon een erg goed merk.

• Tahref
  • Laatst online: 01:27

Tahref

God bless you

@psnepvangers de Wiko Rainbow Jam is geen interessante optie aan de hand van je eisen?

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Als je iets uit China haalt dan zeg ik ook de Xiaomi redmi 2 of de Meizu m2 mini. Van de xiaomi weet ik zeker dat hij NL taal support, bij de Meizu m2 twijfel ik. Bovendien heeft de Meizu standaard geen playstore. Met de meeste andere budget modellen is altijd wel iets (vaak geen nl taal ondersteuning)

Maar de Motorola moto E is ook een hele degelijke optie. En de garantie is natuurlijk veel beter geregeld.

Een wiko rainbow jam (????) zou ik persoonlijk niet eens naar kijken ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door Kasj op 29-09-2015 22:56 ]

• John Rambo
Kasj schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:55:
Als je iets uit China haalt dan zeg ik ook de Xiaomi redmi 2 of de Meizu m2 mini. Van de xiaomi weet ik zeker dat hij NL taal support, bij de Meizu m2 twijfel ik. Bovendien heeft de Meizu standaard geen playstore. Met de meeste andere budget modellen is altijd wel iets (vaak geen nl taal ondersteuning
Heb vandaag de Meizu M2 mini binnen gekregen. Prima toestelletje, helaas wel vrij veel Chinese bloatware. Moet nog even kijken hoe ik hem kan rooten om de onnodige apps er af te halen. Als je een internationale versie vindt dan heb je android 5.1 met de Nederlandse taal (o.a. bij EU.Dx).

Pagina: 1