Er komt bij hogere snelheden (boven 70) een ratelend geluid uit de voorkant van m'n Seat Ibiza benzine uit 2002, ik gok aan de linkerkant.
Fragment bij 100km/h op cruise
Ik heb zelf wat testjes gedaan en hij maakt het geluid NIET als:
- Stationair / zonder koppeling toeren maken
- Lage snelheid
- Hoge snelheid met koppeling in (heb ook gas gegeven, ook geen geluid)
- Gas los
- Cruise control aan / uit maakt niet uit
- Airco aan / uit maakt niet uit
Feitelijk dus alleen als de motor moet 'werken', als ik het gas diep in druk hoor ik het vaker dan als ik langzaam optrek. Ook lijk ik soms dezelfde tikjes te horen op lagere snelheid in de bocht. Als m'n snelheid hoger ligt, is het ratelen sneller (hoger ritme).
De auto rijd verder prima, stuurt prima, niets aan de hand behalve dus die tik.
Ik ben sowieso al van plan om naar de garage te gaan (deze week), maar mijn APK is midden december, en die zou ik eigenlijk tegelijk willen doen (dus halverwege oktober). Wat is dit en kan dit veel kwaad als ik nog heel even door rij?
Fragment bij 100km/h op cruise
Ik heb zelf wat testjes gedaan en hij maakt het geluid NIET als:
- Stationair / zonder koppeling toeren maken
- Lage snelheid
- Hoge snelheid met koppeling in (heb ook gas gegeven, ook geen geluid)
- Gas los
- Cruise control aan / uit maakt niet uit
- Airco aan / uit maakt niet uit
Feitelijk dus alleen als de motor moet 'werken', als ik het gas diep in druk hoor ik het vaker dan als ik langzaam optrek. Ook lijk ik soms dezelfde tikjes te horen op lagere snelheid in de bocht. Als m'n snelheid hoger ligt, is het ratelen sneller (hoger ritme).
De auto rijd verder prima, stuurt prima, niets aan de hand behalve dus die tik.
Ik ben sowieso al van plan om naar de garage te gaan (deze week), maar mijn APK is midden december, en die zou ik eigenlijk tegelijk willen doen (dus halverwege oktober). Wat is dit en kan dit veel kwaad als ik nog heel even door rij?