Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijissegek
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:25
Beste Leden,

na weken twijfeling heb ik toch besloten een Xbox One aan te schaffen.

Ik heb nu een betrouwbare 2e hands verkoper gevonden die voor een mooie prijs zijn Xbox weg doet met 4 spellen:
Hierbij bied ik mijn Xbox One 500GB aan.
Hier zitten 4 spellen bij:- Call of Duty: Advanced Warfare (Disc)
- Assasins Creed: Unity (Gedownload op de Xbox)
- Assasins Creed: Black Flag (Gedownload op de Xbox)
- Call of Duty: Ghosts (Overgedownload op de Xbox, maar op elk account te gebruiken)

Verder zit de doos er nog bij en is de Xbox met 1 controller.
Xbox Live, wat je nodig hebt om online te spelen, loopt nog tot 1-1-2016 voor de hele Xbox.

Nou heb ik wat onzekerheid over de games die (gedownload) zijn. De fysieke aanwezige game is Call of Duty: Advanced Warfare (Disc) deze zal uiteraard nog speelbaar zijn als ik een nieuw account aanmaak met me eigen email adres en me eigen gamertag (dat denk in iedergeval)

Nou zit mijn grote onzekerheid in de gedownloade games, zijn deze nog speelbaar voor mij als ik het account van de ''verkoper'' niet ga gebruiken (wat uiteraard logisch is)

Ik hoop een goed antwoord te kunnen krijgen!

Groeten,

Rick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Wat heb je zelf al opgezocht? Want dat verwachten we wel van een Tweaker.

Maar kortweg antwoord op je vraag is nee Gezien de games gekoppeld zijn aan je account. Ook al staan ze erop je kunt ze niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-07 17:45

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Tenzij je zijn account er bij krijgt, en die als als hoofdaccount instelt. Je zou dit kunnen afzekeren door zijn mailadres te mogen gebruiken en wachtwoord etc opnieuw in te stellen.

Alhoewel het niet 100% dicht is denk ik.. tenzij het van een kennis is ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 10:25
Ik zou gewoon een kale Xbox One kopen persoonlijk. De games die je erbij krijgt zijn de moeite niet eens waard, al zou je ze kunnen gebruiken. Volgende maand komt de nieuwe COD uit, wat moet je nog met 2 oude versies, waar de community dan al van overgestapt is. Hou je nog AC Black Flag en Unity over, die je beide via disc voor een schijntje kan vinden 2e hands. Als je de games überhaupt de moeite waard vind, gezien ook daar een nieuwe deel van komt volgende maand.

Ik zou een goedkopere kale X1 kopen en met het verschil 2e hands games op disc kopen.

Om even nog antwoord te geven op je vraag: als de verkoper zijn X1 activeert met zn account én het account erop laat (en jouw dus het account geeft, gezien hij anders zn X1 weer kan blokkeren) dan blijven de games speelbaar. Bovendien is het de vraag of hij via de klantenservice alsnog zn account kan terug vorderen. Hij moet dan tevens zijn e-mail account weggeven (dus niet zn XB account, maar echt zn e-mail) omdat hij anders via de klantenservice van Microsoft mogelijk zn e-mail weer terug kan wijzigen naar zn originele adres. Dat kan bij Sony namelijk wél (dus niet zo vreemd als het bij Microsoft ook zou kunnen). Dus is het de moeite waard voor 4 oude games, die volgende maand een vervolg krijgen? Dat is aan jou!

Lekker kaal kopen voor minder en zelf 2e handse games op disc kopen: gelijk games die je wil + geen kopzorgen.

[ Voor 43% gewijzigd door ASNNetworks op 28-09-2015 21:59 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

bobsquad schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:37:
Wat heb je zelf al opgezocht? Want dat verwachten we wel van een Tweaker.

Maar kortweg antwoord op je vraag is nee Gezien de games gekoppeld zijn aan je account. Ook al staan ze erop je kunt ze niet spelen.
Wat heb je zelf gezocht toen je dit antwoord gaf? Het klopt namelijk niet. Kloppende info posten, dat verwachten we wel van een tweaker.

---------

Zolang de verkoper niet een andere One als home console instelt, kun je de gedownloade spellen spelen. In andere woorden kan de verkoper op elk moment de spellen onspeelbaar voor je maken. Best een risico dus. Ik zou nooit veel geld aan een onbekende geven voor digitale spellen als hij de wachtwoorden en recovery emails van de account houdt. Als je een goede prijs betaalt voor de One los van die spellen, doen. Als die spellen de prijs opdrijven, niet doen.

Overigens hoef je de account van de vorige eigenaar niet te gebruiken om de games te spelen zolang hij geen andere One als home console instelt.