Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Modem en router zenden ander ip range uit.

Pagina: 1
Acties:

• GBruinsma87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-05-2023
Hallo,

Ik heb een issue. Ik heb een ziggo modem waaraan een Router, een switch (dat op zijn beurt een NAS en een Mediaserver verbind), PC, en nog een switch (met daaraan weer een beveiligingscamera en smart tv). En ik heb een TP-link archer 5 router dat verbonden is met de modem, wat het wifi signaal uit zend.

Nu heb ik het probleem dat ik vanaf mijn laptop, niet mijn beveiligingscamera kan zien. Ik weet waar het aan ligt (Namelijk dat de camera is verbonden met de modem en de laptop met de router) maar weet niet hoe ik dit moet oplossen.

De router zendt een ip range uit van 192.168.xx.xx waar de modem een range uit zend van 192.168.178.xx
Hierdoor kan ik bijvoorbeeld met m'n telefoon of laptop de camera niet benaderen.
Voorheen had ik dit probleem ook met m'n smart TV, dat op de modem verbonden zat en de pc dat verbonden was met de router. Ik kon de TV niet als media server gebruiken omdat ze in 2 aparte netwerken zaten.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ter illustratie heb ik geprobeerd een tekening te schetsen van mijn netwerk.

https://static.tweakers.n...xrY/full.jpg?nohitcount=1

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-11 22:20
Je laat je 2e router nu NATten, probeer is deze tutorial te volgen ;)
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• GBruinsma87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-05-2023
Nou dat heeft dus helemaal niet geholpen. Ik kan in mijn Wifi router geen range aangeven voor DHCP. Krijg steeds de melding dat die niet in een geldige range zit. Vervolgens op een andere manier geconfigureerd wat resulteert in het feit dat de IPAD niet meer op wifi kon en ik een camera niet meer benaderen kon.

Hele avond mee wezen kloten maar het enige wat het opgeleverd heeft is een hoop frustratie.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:34
Wat is de range van het ziggo modem? De TPLink op inloggen via de webinterface, vast ip geven buiten de range van het ziggo modem (bijvoorbeeld 192.168.178.3) en dhcp uitzetten. Ethernet cable omprikken in de router van WAN naar LAN. Camera en ipad opnieuw opstarten. En klaar :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

De reactie van Jim423 hierboven is echt in een notendop beschreven wat je moet doen. In de link van Mitssz staat het uitgebreider beschreven.

Het is helaas niet helemaal plug-n-play maar het is zeker wel te doen.