Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Topicstarter
Avond :) Ik ben benieuwd of dit in AZ geplaatst kan worden, mocht dit niet zo zijn dan graag een kick naar een ander subforum. Ben namelijk benieuwd of iemand mij kan helpen met het onderstaande:

Ondertussen ben ik reeds 4 jaar in bezit van een Candy Evo-W 4853D en uiteraard gaat deze buiten de garantie 'kapot'. Kapot is misschien een groot woord, want de wasmachine doet het nog prima. De droger echter (het is een combi wasdroger), droogt sinds een aantal dagen niet meer. Nu heb ik gekeken onder het bovenblad, maar daar viel weinig aan te zien. Kabels/stekkers nog een keer opnieuw erin, nog gekeken of ik iets kon doen en verrek er zitten knopjes op een onderdeel (zie onderstaande fotos).

https://imgur.com/Ucu12Uo
https://imgur.com/4XV5Ug9 (rechts op de foto)

Het lijkt om het volgende onderdeel te gaan: http://www.partmaster.co....6:79158&model_ref=8743328

Op het moment dat je op een van de knopjes drukt, ontstaat er, na horen, een vonkje wat over schiet. Het lijkt erop dat dit onderdeel dan gereset wordt. Dan werkt het weer voor een droogbeurt of misschien twee, en dan kan ik het verhaal weer opnieuw uitvoeren. Uiteraard vrij irritant, dus ik vroeg mij af of iemand mij kon vertellen wat er kapot zou kunnen zijn? In dat geval kan ik een reserve onderdeel bestellen, want het lijkt erop dat de rest gewoon prima werkt.

Ik kan eventueel wel iets met een multimeter doormeten als dat nodig is, maar dan weet ik alsnog niet wat ik meet, dus vandaar.

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Feanathiel op 28-09-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:31
Hah, een Candy.

Ik weet niets van drogers, maar met wat Googlen vind je al snel info over verschillende soorten thermostaten (gezien, neem ik aan?). Volgens de site die je zelf linkt is het een safety, dus dat lijkt me een thermostaat die tript als de temperatuur te hoog wordt.

Eerste vraag die in me opkomt: is de temperatuur werkelijk te hoog, of is de thermostaat stuk en knalt 'ie er te vroeg uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb ook zoiets gehad met onze siemens. Na 1 keer een monteur kan ik dat inmiddels zelf oplossen :)
Het is de warmtesensor die eruit klapt. Wat je doet is de temperatuurvoelers in de trommel schoonmaken. Vervolgens zit er achter op de machine, achter de metalen kap, een knopje. Dat ding is rood, net als dat op bijvoorbeeld een automatische stop in de meterkast. Dat moet je indrukken en dan doet ie het weer :)

Dikke kans dat het bij jou ook zo werkt. En ook dikke kans dat dat vaker voor gaat komen, zeker bij een combidroger. Als je echt wilt weten hoe het zit: laat 1 keer een monteur komen, lat het hem uitleggen en doe het van dan af zelf :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199416

Dat is inderdaad de warmtesensor, ik heb hetzelfde probleem gehad (zelfde soort machine), toen bleek het hele "droogkanaal" vol met troep te zitten, waarschijnlijk doordat de waterkraan tijdens het drogen een paar keer dicht is geweest. Heb toen alles losgehaald en schoongemaakt (is even werk) en sindsdien werkt het weer als zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Topicstarter
Thralas schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:11:
Hah, een Candy.
[...]
Eerste vraag die in me opkomt: is de temperatuur werkelijk te hoog, of is de thermostaat stuk en knalt 'ie er te vroeg uit? :)
Heh, ja je moet wat als je uit huis gaat. :X Ondertussen weet je een beetje waar je op moet letten, maar dat was toen wel anders. Over de vraag.. lastig te bepalen. Ik denk dat hij te lang warm blijft of wordt doordat hij dicht zit (wat de anderen al voorschrijven).

@TheEagle, janbo:
Bedankt. Ik ga denk ik maar eens een keer dat zilveren droogkanaal eraf kan halen. Vanuit de trommel kun je er ook wel bij, maar als dan dat ding alsnog vol zit met troep.. schiet het nog niet op. Dan kun je over een paar dagen weer hetzelfde gaan doen. Vanmiddag of morgen maar eens kijken of dat praktisch kan.

Edit: zo dan... daar kwam een hoop stof uit. ;w Kan mij zelfs voorstellen dat er geen lucht meer doorheen kwam. Is nu vrijgemaakt en ik kijk het even aan. Bedankt zover :)

Hebben ze trouwens best wel stiekem gedaan... Dat zilveren deel bestaat uit twee helften. Zitten met schroeven aan elkaar. Alleen als je de schroeven eruit haalde, dan zat het alsnog vastgelijmd. Dus voor zover als het kon schoongemaakt. Je hebt dus al heel snel dat je er niet meer bij kunt komen, dus dan zul je alsnog een nieuwe moeten halen. Beetje jammer.

[ Voor 24% gewijzigd door Feanathiel op 29-09-2015 19:22 ]