Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies nodig. studie/ film en lichte game laptop +/- 1000,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort begonnen met een nieuwe opleiding waar een laptop een vereiste is.
Nou zullen er geen hele zware programma s op gedraait worden, maar ben ik wel opzoek naar een laptop die over 3 a 4 jaar nog steeds goed presteerd.

Ben de hele dag bezig geweest met het zoeken naar laptops en om eerlijk te zijn is het erg lastig met de beperkte kennis die ik heb. Ik zal mijn eisen opnoemen en de laptops die ik op oog heb en hopelijk dat jullie me kunnen adviseren in de aankoop van mijn nieuwe laptop.

Eisen:

- minimaal 15,6 inch max 17,3
- SSD schijf is wel een must have, heb veel geduld, maar van langzame laptops kan ik me aan dood ergeren :)
- Full hd IPS 1080 met eventuele LED maar betwijfel of dat een optie is voor mijn budget.
- liefst een verlicht toetsenbord
- moet wel een mooi strak design hebben.
- redelijke videokaart zodat ik wat spelletjes kan spelen zoals: AOE 2, league of legends en eventueel GTA 5 op lagere settings.
- gewicht is totaal geen probleem.

hier zijn enkele laptops die ik op oog heb:

1099.- euro
https://www.alternate.nl/...=tweakers.net#showRatings

969,- euro
https://azerty.nl/0-1237-...m-2g.html?channel_code=40

999,-
http://www.campusshop.nl/...0&utm_source=tweakers.net

Als jullie meer informatie nodig hebben, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet, Ron

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-11 09:33

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Van de drie zou ik zelf voor de MSI gaan. De laptop van 969 euro zou ik al niet nemen, want deze heeft geen SSD.
De MSI is interessant, maar heeft een iets zwakkere grafische kaart dan de Lenovo, maar voor de rest vergelijkbare specs. Het enige wat de twee onderscheidt is dat de Lenovo geen SSD heeft, maar enkel wat SSD cache. Op dat vlak wint de MSI duidelijk met een SSD van 128GB en 1TB HDD.

Wil je liever een iets sterkere grafische kaart? Dan moet je voor de Lenovo gaan. Wil je een snellere SSD en iets meer opslagruimte, dan moet je bij de MSI zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie, maar is het niet mogelijk/voordeliger om in die Lenovo een SSD schijf te plaatsen?

heb jezelf misschien nog laptop aanraders in deze prijscategorie

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-11 19:31

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik zou Lenovo kiezen, je kan beter je SSHD inlaten omdat het maar 1 of 2 seconden uitmaakt.
Lenovo heeft iets betere videokaart.

Maar MSI heeft net effe meer ruimte en misschien beter toetsenboord.

Review QNAP TS-230 NAS

Verwijderd

Topicstarter
ben nu erg aan het twijfelen of ik wel zoveel moet uitgeven aan een laptop, want ik heb al een goede game pc, dus ik denk dat ik mijn budget lager ga maken en puur voor een laptop ga kijken voor mijn studie en eventueel films.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een goed zitten te rondneuzen en ben ik op deze laptop uitgekomen.

http://www.laptopplus.nl/producten/15-6-inch-clevo-w650sc
bij deze laptop kun je het ook nog eens samenstellen.

GPU: Intel® Core™i5 Dual Core Mobile Processor i5-4210M (2.60GHz) 3MB

processor cooling: ARCTIC MX-4 EXTREME THERMAL CONDUCTIVITY COMPOUND

RAM: 8GB KINGSTON HYPER-X IMPACT 1600MHz SODIMM DDR3 (1 x 8GB) en 4GB KINGSTON HYPER-X IMPACT 1600MHz SODIMM DDR3 (1 x 4GB)

harddrive: 250GB Samsung 850 EVO SSD, SATA 6Gb/s (upto 540MB/sR | 520MB/sW)

scherm: 15,6 inch Matte Full HD IPS LED Widescreen (1920x1080)

drives: gewoon de standaard versie: 8x SATA DVD±R/RW/Dual Layer (+ 24x CD-RW)

nou staat er bij toetsenbord deze opties:
- COSMOS SERIES USA KEYBOARD WITH NUMBER PAD
- COSMOS SERIES BELGIAN KEYBOARD WITH NUMBER PAD(meer prijs 27 euro)
weet iemand het verschil hier tussen? is de ene verlicht?

+ 30 dagen dode pixel garantie

wat is eigenlijk een flashgeheugen? is het hetzelfde als een SSD schijf? dan zou het eventueel handiger zijn om een flashgeheugen erbij te pakken en een 1 TB 7200 rpm hardeschijf niet?

dan kom ik op een bedrag uit van 1.023,90 euro.

wat vinden jullie van deze samenstelling? en/of raden jullie een andere samenstelling aan?
Ik heb ook nog nooit gehoord van Clevo laptops, is dit een betrouwbaar merk?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2015 14:25 ]

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-11 09:33

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Clevo is een bekend merk voor custom-laptops, dus die kan je zeker vertrouwen.

De GPU lijkt op het eerste zicht in orde, de processor cooling is gewoon de koelpasta. Ik zou wel niet direct een 8GB en 4GB RAM latjes combineren (je pakt beter 2 dezelfde), maar op zich werkt dat gewoon.
De SSD lijk me ook in orde, net zoals het scherm.

Wat de toetsenborden betreft is simpel: de eerste is gewoon QWERTY, de tweede is een AZERTY keyboard. Da's het enige verschil.

Flashgeheugen is het type geheugen dat inderdaad ook in een SSD zit. Een harde schijf met flashgeheugen betekent dat deze een klein beetje flashgeheugen als cache gebruikt, wat de prestaties zou moeten verbeteren. Het kan zich echter niet meten met een echte SSD.
Je moet het zelf eigenlijk een beetje afwegen: heb je liever een SSD die sneller is maar minder ruimte heeft dan een HDD die trager is maar wel meer ruimte heeft.

Verwijderd

Topicstarter
dan pak ik me gewoon een externe hardeschijf erbij indien dat nodig zou moeten zijn.

nou zit dit er ook bij wat geupgrade kan worden: GIGABIT LAN & WIRELESS INTEL® N-7260 HMC (300Mbps, 802.11BGN) + BLUETOOTH heeft dit te maken met WIFI snelheid of?

bedankt voor je reactie!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Yup, 300Mbps staat dus voor de maximale downloadsnelheid via WiFi, dit kan interessant zijn als je een internetverbinding hebt die sneller is.

Maar het kan ook praktisch zijn om sneller bestanden in je eigen netwerk te versturen naar een externe opslag bijvoorbeeld.

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:17:
dan pak ik me gewoon een externe hardeschijf erbij indien dat nodig zou moeten zijn.

nou zit dit er ook bij wat geupgrade kan worden: GIGABIT LAN & WIRELESS INTEL® N-7260 HMC (300Mbps, 802.11BGN) + BLUETOOTH heeft dit te maken met WIFI snelheid of?

bedankt voor je reactie!
Dat heeft inderdaad met de wifi snelheid te maken; de eerste heeft max 300mbps en de tweede optie ondersteund netwerken tot 867 mhps.

Daarnaast zou je kunnen overwegen om de huidige i5 uit te ruilen voor de i7 4710MQ (quad core), deze CPU is aanzienlijk sneller in tegenstelling tot de i5 4210m (dual core)..

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Pagina: 1