Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Beste mede-Tweakers,

Ik heb net een nieuwe PC gemaakt om te gamen. Hiervoor heb je uiteraard een internet verbinding nodig, en ben voor een netwerkkaart naar mijn lokale elektronica-winkel gegaan. Heb hier de TP-Link TL-WN881ND gekocht. Ik heb deze in mijn moederbord geplaatst via de PCI-e x1 slot. Mijn moederbord is een ASRock Fatal1ty B85 Killer (zonder onboard wireless netwerk).

Aangezien ik mijn PC eerder al helemaal in orde had gemaakt met Windows 10 en meerdere programma's mbv een Wifi-dongle van DealXtreme die ik nog had, ging ik ervan uit dat ik gewoon gelijk kon zien of de netwerkkaart het deed. Niets gevonden bij apparatenbeheer, maar dacht dat ik toch maar beter gewoon alvast de drivers kon installeren.

Via de bestanden die op een CD-rom meegeleverd werden en had geript op een USB-stick (case zonder 5,25" bay) ging ik dus de drivers installeren. Hier werd alleen ook aangegeven dat de Netwerkkaart niet was aangesloten. Ik heb hem meerdere malen eruit gehaald en opnieuw erin gestopt (natuurlijk na afsluiten van de PC) maar het hielp niet.

Is er iemand die mij misschien kan helpen?

Alvast bedankt,

Rayfano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere slots geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
Ja geprobeerd, doet het niet... Dus denk dat het aan het kaartje ligt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:49

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je had ook de driver van de fabrikant kunnen downloaden in de plaats van zoiets oud wat meestal op de cd staat. Terug mee naar de winkel gaan en zeggen dat win10 de kaart niet ziet.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Misschien dat windows 10 die netwerkkaart nog niet ondersteunt of zoiets.

Ikzelf heb ook zo'n soort TP-Link netwerkkaart en zonder de drivers van de CD af herkent de PC de kaart volgens mij ook niet. De utilities en de drivers van de CD installeren is ook een trial & error kwestie. Zonder connectie met het internet is het ook lastig om drivers van de website af te downloaden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ook als de drivers niet zijn geïnstalleerd moet het kaartje wel in apparaatbeheer opduiken, dat gebeurt ook niet dus zou ik inderdaad maar even teruggaan naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
Kan het ook aan m'n moederbord liggen? Verwacht zelf van niet aangezien hij het in allebei de PCIe porten het niet doet en m'n videokaart doet het wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je geeft zelf al het antwoord, bovendien kun je dat dan meteen uitsluiten als een ander exemplaar wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
Er staat wel dat er een PCI Express Root Complex is gevonden? Wat houdt dat in?
Pagina: 1