Toon posts:

harddisk voor HTPC storage

Pagina: 1
Acties:

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13:49
Ik zoek een?
Harde schijf voor mijn HTPC, 2TB, als storage. Draait 24/7.

Wat is je budget?
70

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Laatste twee schijven (1x Samsung, 1x WD WD20EARX) overleden na 2 jaar dus ben eigenlijk op zoek naar een ander merk/type.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44994104

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
HTPC, 24/7, wordt gebruikt om op te downloaden en vervolgens video te serveren.
Bootschijf is een SSD.
OS = Win7 x64.

[Voor 28% gewijzigd door S0epkip op 28-09-2015 19:06]

2430Wp ZW

• NLBUURMAN
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-01 13:57

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

WD Greens zijn zuinig en wat stiller dan 7200rpm schijven, performance is voor een HTPC ruim en ruim voldoende

i5-6600/MSI H270 Carbon/16GB Ram/ Phanteks TC14PE/ Gainward GTX1060

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18:00
Wd red. Of wd green en dan de headparki g veranderen naar 300 seconden.

Of andere "nas" schijven. Want dat is wat je zoekt.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Je hebt idd geen snelle disks nodig voor films te serveren.
Heb zelf jaren gewoon WD greens gebruikt in mijn HTPC zonder problemen. Maar die stond niet 24/7 aan.
Zou daarom eigenlijk toch voor een RED gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• S0epkip
Bij de red zijn geen headparking instellingen nodig? Of staat die standaard al op 300sec ofzo?

2430Wp ZW

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

RED schijven zijn disks die ontworpen zijn voor NAS of 24/7 kunnen draaien.
De greens voor zuinigheid. En zullen veel eerder gaan slapen om stroom te besparen.

Dit is prima. Maar als ze veel uit en aan gezet worden is dat wat minder gezond voor ze.
Voor zaken als NASjes e.d kan je dan beter RED nemen.

Al moet je natuurlijk ook geluk hebben kwa betrouwbaarheid.
Zelf vind ik het iig wel een fijne gedachten dat er RED's in mijn NAS zitten.
En zie ik wel hoe lang ze het volhouden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:03
Ik heb deze: pricewatch: Seagate Spinpoint M9T, 2TB
staat al een jaar nonstop aan.
Ter vervanging van WD GREEN EARS model, 1.5GB 2.5" enterprise editie (niet meer te koop) die nu 24//7 bij ouders aan staat (ook mediacenter). Die hoorde ik echt nooit.

De Seagate hoor ik overdag als ik thuis ben soms een raar geluid maken, alsof de kop heen/weer schuift of iets geraakt wordt (heel kort schurend geluidje), terwijl er op dat moment geen activiteit plaats vind op mijn mediacentertje (Cubox-i). Maar dat heb ik in het jaar dat ik hem heb slechts 3x meegemaakt en kan ook komen door OpenElec die de HDD in idle probeert te zetten ofzo. Verder is hij stil. Under load is er zelfs minder trilling van de case dan bij de WD.

Bovendien: de case waar je hem in zet is erg belangrijk voor de levensduur van de schijf. Zo gebruikte ik voorheen AC Ryan behuizingen. Elke HDD die in een AC Ryan heeft gezeten ging na 2 jaar gewoon helemaal stuk. Ik gebruik nu DeLock en die zijn echt goed. Mijn WD is al best oud en werkt dus nog wel gewoon prima. De Seagate zit ook in een Delock case.

http://www.delock.de/produkte/F_229_2-5_42514/merkmale.html
(ook in zwart)

Echt een topcase. Je krijgt alle kabels erbij, ook een SATAkabel die je op een gecombineerde SATA/USB poort kan aansluiten (laptops) zodat hij ook stroom trekt via USB. Anders is er ook nog een aparte usb power kabel bij, voor als je mediacenter (Raspberry bijv) niet genoeg stroom levert.

Misschien lag het dus aan je behuizing dat de WD schijf stuk ging?

[Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 29-09-2015 12:26]

• S0epkip
De RED klinkt inderdaad meer geschikt. Red pro is 7200RPM dus wil ik niet. Is RED NAS gewoon een boxed versie?

Edit: misschien twee stuks in RAID1?

@Seagate, een jaar haal ik nu ook wel, 2.5jaar zelfs, maar dat vind ik eigenlijk niet genoeg. MTBF zou 1,000,000 hours moeten zijn, maar ik haal maar 2500 :(.

@behuizing, de 3.5" hd hangt rechtop in een trillingsvrije bracket in een open HTPC case en wordt gekoeld door een casefan. De hd is constant 30C en ik hoor 'm nooit. Downspin staat op "never" maar blijkbaar doet de firmware van de schijf zelf steeds aan headparking.... Maar het zou natuurlijk aan de kast / warmte kunnen liggen!

[Voor 3% gewijzigd door S0epkip op 29-09-2015 15:26]

2430Wp ZW

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee