Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699454

Topicstarter
Ik heb een probleem thuis met het internet. Wij hebben net bij de caiway een glasvezel abbo afgesloten. Onze computers hebben via wifi hun internet verbinding nu komt het echter voor dat als iemand op zijn mobiel zit te facebooken of youtuben dat het internet langzaam wordt en bij het spelen van online games er lagg ontstaat. we hebben al de router dichterbij gehangen maar het bereik is niet het probleem. We hebben ook een nieuwe router gekocht waarbij een 5G netwerk is (ofzo) hierop zou het gamen makkelijker moeten gaan, maar ook op dit netwerk wordt het internet langzamer en sommige devices kunnen het netwerk zelfs niet vinden. Wie o wie kan mij helpen. Is dit probleem te verhelpen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:59

Fiber

Beaches are for storming.

DHCP in je modem of je router uitzetten. (Dus één van beiden in 'bridge' zetten.)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Laten we even in onze glazen bol kijken... nope, niets te zien :o

Begin eens met op een rij te zetten exact welke apparatuur je hebt, dus welke modem, welke router en exact welke client devices. Vervolgens uitzoeken welk van die dingen op welke band (2.4GHz of 5GHz) verbindt met de router in kwestie.

Oh, en doe jezelf en degenen met wie je gamet een plezier en sluit de PC waarop je online games speelt altijd bedraad aan.

Oslik blyat! Oslik!

Topicstarter
we hebben een Eminent EM4510 router en een Genexis glasmodem. de 2 apple mobiele devices kunnen niet op de 5 GHz . de 2 androids wel. 1 van de 2 iMac's zit op de 5 GHz en heeft nooit lagg de andere Mac zit op 2.4GHz en de windows computer ook. Ook de windows comp kan de 5GHz niet ontvangen(waarom weet ik niet). de windows computer heeft het meeste last van lagg.

Anoniem: 58485

Wireless apparatuur voor thuis is vaak niet in staat meerdere verbindingen tegelijk te 'handelen'. Het gebeurd bij mij ook zodra ik een netflix stream vanaf m'n PS3 gebruik in combinatie met het openen van een pagina op m'n iphone de gehele stream op mijn ps3 in elkaar zakt.

Terwijl er goed bereik is, het gaat om een leeg kanaal enz. Ik heb mezelf moeite bespaard en heb gewoon UTP overal aangelegd. Nooit meer dat probleem gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:15

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Anoniem: 58485 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:38:
Wireless apparatuur voor thuis is vaak niet in staat meerdere verbindingen tegelijk te 'handelen'. Het gebeurd bij mij ook zodra ik een netflix stream vanaf m'n PS3 gebruik in combinatie met het openen van een pagina op m'n iphone de gehele stream op mijn ps3 in elkaar zakt.

Terwijl er goed bereik is, het gaat om een leeg kanaal enz. Ik heb mezelf moeite bespaard en heb gewoon UTP overal aangelegd. Nooit meer dat probleem gehad.
Wait, wut?

www.google.nl

Anoniem: 58485

Ja, een UTP getrokken naar mijn PS3 om de problemen met wireless gewoon uit te sluiten.

Het gaat om een Ziggo modem met daarop wireless. De stream zakt in elkaar als je ook maar 1 webpagina via wireless op je telefoon opent.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:15

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Anoniem: 58485 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:01:
[...]

Ja, een UTP getrokken naar mijn PS3 om de problemen met wireless gewoon uit te sluiten.
Dat snap ik. Het ging me meer hierom:
Wireless apparatuur voor thuis is vaak niet in staat meerdere verbindingen tegelijk te 'handelen'.
Wat mij betreft niet helemaal juist. Welk Ziggo modem heb je?

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-06 20:30
[...]

Ziggo modem met daarop wireless. De stream zakt in elkaar als je ook maar 1 webpagina via wireless op je telefoon opent.
Dan heb je het ook niet over een fatsoenlijke wifi zender, hier thuis kunnen er prima meerdere streams tegelijkertijd over het wifi netwerk getrokken worden zonder dat ook maar iemand last heeft van elkaar :9

Voor TS:
Probeer zoveel mogelijk devices op het 5Ghz netwerk te koppelen, mogelijk heb je inderdaad apparaten welke dit niet ondersteunen. Dat is eventueel op te lossen met een losse wifi dongle voor je Windows PC.

Probeer vast te stellen of het probleem enkel op 2.4Ghz devices speelt of op beide, als het op beide plaatsvindt probeer of je bekabeld ook problemen hebt

Daarnaast zou ik zelf niet zo snel een Eminent router kopen, ken de router verder niet maar ik zou me prettiger voelen bij een gerenommeerd merk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Anoniem: 699454 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:35:
we hebben een Eminent EM4510 router en een Genexis glasmodem. de 2 apple mobiele devices kunnen niet op de 5 GHz . de 2 androids wel. 1 van de 2 iMac's zit op de 5 GHz en heeft nooit lagg de andere Mac zit op 2.4GHz en de windows computer ook. Ook de windows comp kan de 5GHz niet ontvangen(waarom weet ik niet). de windows computer heeft het meeste last van lagg.
Heb je wel Quality of Service aanstaan op je router? Indien zo'n functie niet aan staat kan een device mogelijkerwijs alle bandbreedte stelen.

Is je modem enkel modem (bridge) of is het modem/router in een? Twee keer NATten is ook niet altijd leuk.

Voor gaming zou ik sowieso kiezen voor een kabeltje. Wifi geeft sowieso meer latency en is ook gevoeliger voor storingsbronnen.
nooberke schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:06:
Daarnaast zou ik zelf niet zo snel een Eminent router kopen, ken de router verder niet maar ik zou me prettiger voelen bij een gerenommeerd merk
Het klinkt ergens als een Aldi merk. Persoonlijk zou ik ook een router kiezen van een bekend(er) merk.
Het gaat om een Ziggo modem met daarop wireless. De stream zakt in elkaar als je ook maar 1 webpagina via wireless op je telefoon opent.
Ik heb ook een Ziggo modem, maar nog niet zoiets mee mogen maken.

Topicstarter
de modem is enkel een modem en hoe kun je zien of de Quality of service wel aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:37
Hoi Vincehoek,

Misschien is het handig om bij het begin te beginnen. Je hebt een modem (zonder router functie) die verbonden is met de Eminent router?

Kun je hier op wel meerdere goede UTP verbindingen krijgen? Dan kun je in ieder geval uitsluiten dat het probleem mogelijk in je binnenkomende verbinding zit. Voordat we gelijk naar router instellingen gaan kijken.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bo0bz schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:52:
Hoi Vincehoek,

Misschien is het handig om bij het begin te beginnen. Je hebt een modem (zonder router functie) die verbonden is met de Eminent router?

Kun je hier op wel meerdere goede UTP verbindingen krijgen? Dan kun je in ieder geval uitsluiten dat het probleem mogelijk in je binnenkomende verbinding zit. Voordat we gelijk naar router instellingen gaan kijken.
Bij de UTP verbindingen zijn geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:37
Anoniem: 699454 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:58:
[...]

Bij de UTP verbindingen zijn geen problemen
Oke dat is belangrijk om te weten. Het feit dat apparaten geen 5Ghz netwerk kunnen vinden ligt aan de ontvanger in het apparaat. Deze moet wel geschikt zijn voor dit hogere gebied. Vaak is wat oudere of budget apparatuur niet geschikt hiervoor. Kun je niet heel veel aan doen behalve voor je PC een nieuwe netwerkkaart of dongel aanschaffen.

Heb je dit euvel al sinds het uit de doos halen van de router? Welke router heb je hiervoor geprobeerd aangezien je de eminent later hebt gekocht?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben er inderdaad al achter dat mijn huidige dongel geen 5 Ghz ondersteund dus ik heb al een aangeschaft die dat wel heeft. Die komt morgen binnen. Voor deze router hadden we een tele2 modem/router in een. ik weet niet welk merk maar die router hebben we met het nieuwe abonnement gelijk weg gedaan en die eminent aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 16:21
Hallo Vincehoek,

In de handleiding van de EM4510 kun je op pagina 27 vinden hoe je Quality of Service kunt instellen. Via de volgende link vind je de handleiding: http://www.eminent-online...dia/manuals/EM4510-NL.pdf

Fijn weekend!

Groeten,
Eminent

https://www.act-connectivity.com

Pagina: 1