Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers.net forum bezoeker,

Ik zit met een vraag over een software programma waar ik op zoek naar ben en misschien kunnen jullie mij daar wel mee helpen. Ik ben al een dag opzoek namelijk naar een bepaald soort programma maar zonder resultaat. Het programma waar ik opzoek naar ben is een programma dat gebruikt kan worden om ontwerpen te maken die later in een plotter kunnen uitgesneden worden. Het gaat om ontwerpen voor de industriële textiel sector. Denk hierbij aan tassen voor extreme omstandigheden

Het moet aan de volgende eisen voldoen:
• Technische ontwerpen kunnen maken met afmetingen.
• In 3d visueel kunnen worden getoond
• Overzicht van benodigde materialen en afmetingen na voltooiing van ontwerp.
• Op textiel gericht zijn en dan niet op kleding ontwerp gericht maar meer richting tassen voor wat zwaarder gebruik, tenten en dergelijke.
• Gebruiksvriendelijk. Dus zonder studie van x aantal jaren te begrijpen. (cursussen zijn prima)

Nu heb ik al gekeken bij de CAD programma’s zoals AutoCad en dergelijke maar ik krijg het gevoel dat dit vooral richting mechanisch ontwerp is. Graag hoor ik van jullie of er van deze programma’s zijn.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:55
Welk bestands formaat accepteerd je plotter? Aan de hand daarvan kan je bekijken welke programma's dit ondersteunen en dus welke programma's je kan gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br men schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:43:
Welk bestands formaat accepteerd je plotter? Aan de hand daarvan kan je bekijken welke programma's dit ondersteunen en dus welke programma's je kan gaan proberen.
het gaat om dwg bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 20:58

skate master

Autodesk Educator Expert

Wanneer je beperkt bent tot het DWG bestand dan kom je terrecht op een Autodesk product zoals AutoCAD of Inventor.

Weet je zeker dat je plotter geen andere formaten ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:21 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Ga je zelf ontwerpen maken? Of koop je deze in? En hoe handig ben je met verschillende softwarepakketten? Heb je ervaring ergens mee? Ik kan zo 1,2,3 niet iets bedenken, maar dat wil niet zeggen dat het er niet is. Als jouw plotter DWG accepteert kan je denken aan Solidworks, maar ook aan Adobe namelijk. Ik verwacht dat het gros van jouw ontwerpen gemaakt wordt vanuit basisvormen (cirkel, vierkant, rechthoek, enzovoorts). De Adobe Illustrator is in dat geval nog niet eens zo gek en voert native ook DWG bestanden uit.

Bitte mehr info!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

@Skatemaster, De plotter is niet van ons zelf maar van een externe partij. Ik weet dat deze sowieso dwg bestanden ondersteund en waarschijnlijk ook meer maar dat zou ik moeten navragen.
@JCE, moet ik navragen
@ point.flare, het ontwerp wordt zelf gemaakt. Persoonlijk ben ik niet handig met dit soort software pakketten. Ik weet dat er voor verschillende programma's trainingen worden aangeboden dus het is geen ramp als het er tijd voor genomen moet worden om het programma onder de knie te kunnen krijgen. Ik zal eens kijken naar de programma's die je hier aangeeft.

voor nu bedankt allemaal. Ik ga wat meer info over de plotter opzoeken en dan kom ik zo snel mogelijk terug.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:28

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

skate master schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:26:
[...]
Wanneer je beperkt bent tot het DWG bestand dan kom je terrecht op een Autodesk product zoals AutoCAD of Inventor.
Er zijn volgens mij maar weinig CAD-pakketten die géén .dwg kunnen im/exporteren.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35
Zelf werk ik met een plotter voor logo's op kleding / sporttassen.
Ik zie me niet 1-2-3 voor hoe 3D hierin van toepassing is? De folie is zo 2D als maar kan.
Ben je niet op zoek naar een programma om logo's te maken (ik zou aan Illustrator denken) en daarnaast iets om een voorbeeld ergens in 3D op te projecteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:48

ThunderNet

Flits!

jopie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:40:
Zelf werk ik met een plotter voor logo's op kleding / sporttassen.
Ik zie me niet 1-2-3 voor hoe 3D hierin van toepassing is? De folie is zo 2D als maar kan.
Ben je niet op zoek naar een programma om logo's te maken (ik zou aan Illustrator denken) en daarnaast iets om een voorbeeld ergens in 3D op te projecteren?
Als je een tas ontwerpt heb je toch een 3d-ontwerp? Dat je daarna op een plotter in 2D stukken stof wilt snijden is een vervolg daarop.

ExactFlat (plugin/addin voor SolidWorks) doet denk ik wat jij zoekt :) http://www.javelin-tech.com/solution/solidworks/exactflat/

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Pagina: 1