Hallo Tweakers,
Ik ben al een aantal weken opzoek naar een nieuwe PC en heb hier waarschijnlijk alle topics nu wel doorgenomen. Hieruit heb ik zelf iets samengesteld en ben heel benieuwd naar jullie reacties.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga hem hoofdzakelijk gebruiken voor office en licht photoshop werk (webwinkel), tevens speel ik weleens een spel: Arma 2, CS:GO en ben van plan GTA-V voor de PC te halen. Ik ben geen hardcore gamer maar als ik speel, hou ik er wel van dat dat vloeiend gaat en toch met een beetje graphics.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn max ligt wel rond de 600 euro, mocht er echt meerwaarde zijn dan kan het ook meer zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord en muis is er al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat het belangrijk is om een redelijke videokaart te hebben, deze heb ik dan ook 2ehands gezien: Radeon R9 270x (€150)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu een laptop met Intel, maar AMD lijkt mij ook prima, zeker omdat dit een stuk goedkoper is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een systeem die een tijd mee kan en ik in de toekomst eventueel kan upgraden met nieuwe hardware.
Ga je overklokken?
Wellicht in de toekomst als dat nodig is, maar ik verwacht het niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al de onderstaande lijstjes samengesteld, een Intel en een AMD. Nu ben ik benieuwd of dit allemaal gaat werken en of jullie dit ook aanraden. Tevens zou het fijn zijn om meer kosten te besparen dus als jullie ideeën hebben over opties die goedkoper kunnen, dan hoor ik die graag! Let wel, ik heb nu een i5 3210 in mijn laptop en liefst zou ik hier niet op in willen leveren, dat voelt niet goed
Zoals vermeld, de videokaart kan ik voor €150 krijgen.
Ik hoor graag van jullie!
Ik ben al een aantal weken opzoek naar een nieuwe PC en heb hier waarschijnlijk alle topics nu wel doorgenomen. Hieruit heb ik zelf iets samengesteld en ben heel benieuwd naar jullie reacties.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga hem hoofdzakelijk gebruiken voor office en licht photoshop werk (webwinkel), tevens speel ik weleens een spel: Arma 2, CS:GO en ben van plan GTA-V voor de PC te halen. Ik ben geen hardcore gamer maar als ik speel, hou ik er wel van dat dat vloeiend gaat en toch met een beetje graphics.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn max ligt wel rond de 600 euro, mocht er echt meerwaarde zijn dan kan het ook meer zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord en muis is er al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat het belangrijk is om een redelijke videokaart te hebben, deze heb ik dan ook 2ehands gezien: Radeon R9 270x (€150)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu een laptop met Intel, maar AMD lijkt mij ook prima, zeker omdat dit een stuk goedkoper is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een systeem die een tijd mee kan en ik in de toekomst eventueel kan upgraden met nieuwe hardware.
Ga je overklokken?
Wellicht in de toekomst als dat nodig is, maar ik verwacht het niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al de onderstaande lijstjes samengesteld, een Intel en een AMD. Nu ben ik benieuwd of dit allemaal gaat werken en of jullie dit ook aanraden. Tevens zou het fijn zijn om meer kosten te besparen dus als jullie ideeën hebben over opties die goedkoper kunnen, dan hoor ik die graag! Let wel, ik heb nu een i5 3210 in mijn laptop en liefst zou ik hier niet op in willen leveren, dat voelt niet goed
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 178,80 | € 178,80 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 TOXIC Boost | € 185,- | € 185,- |
| 1 | Aerocool V2X Orange Edition | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Antec VPF Series 550W | € 59,40 | € 59,40 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 79,95 | € 79,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 637,05 | |
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon X4 860K Boxed | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | ASRock FM2A78 Pro4+ | € 70,- | € 70,- |
| 1 | Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 TOXIC Boost | € 185,- | € 185,- |
| 1 | Aerocool V2X Orange Edition | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Antec VPF Series 550W | € 59,40 | € 59,40 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 79,95 | € 79,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 537,25 | |
Zoals vermeld, de videokaart kan ik voor €150 krijgen.
Ik hoor graag van jullie!