Hoe vind ik het ISRA punt?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Op mijn kantoor zou ik graag een DSL backup willen hebben naast de huidige glasvezelverbinding.

Fourstack over onze postcode:
"Op dit adres kan geen (DSL) dienst geleverd worden vanwege de grote afstand tot de centrale"
Er zijn wel 8 van de 10 aderparen beschikbaar.

Echter, als ik de toevoeging VRI1 gebruik, dan is 4 mbit haalbaar (ISRA met één aderpaar, waarvan één beschikbaar). Bij de toevoeging VRI2 is 5 mbit haalbaar (één aderpaar waarvan één in gebruik) Kadastraal bestaat de toevoeging VRI1 en VRI2 niet. Er is alleen een pand zonder toevoeging. Ik vermoed dan ook dat VRI een administratieve toevoeging is voor iets anders.

Op VRI2 is er een "xDSL Broadband service" met Service ID "CDTxxxxx" (zet ik neer indien nodig) en een telefoonnummer dat bij ons niet bekend is. Het telefoonnummer wordt niet opgenomen. Navraag bij KPN leert dat dit nummer in gebruik is door "Provincie Noord-Holland" en dat de omschrijving "verkeerskast" is. Bij de pandeigenaar is niets bekend over een extra ISRA punt en op geen enkel document komt een extra ISRA punt voor.

Wat is de beste manier om een ISRA punt te vinden? Het spreekt voor zich dat ik een DSL wil aanvragen op toevoeging VRI1, maar ik denk dat ook de monteur dit ISRA punt niet kan vinden. Of kan ik het beste DSL aanvragen op VRI1 en het door de monteur laten uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:23
Als het goed is kan KPN de locatie van het IS/RA (mits bekend) bij hun in het systeem zien. Je zou eventueel kunnen kijken middels een door KPN uit te voeren PQCC check wat het verschil in lijnlengte is. Met een beetje geluk loopt de VRI-kabel wel bij jouw pand in de buurt. Zijn er overigens stoplichten vlakbij het pand? Je zou VRI kunnen vertalen als VerkeersRegelInterface, maar het is een wilde gok natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
De exacte omschrijving is "001/B/VKS/VERKEERSKAST"
Er zijn verderop verkeerslichten. Maar verkeerslichten over DSL? Dat gaat toch allemaal over 2G? Ik kan mij niet voorstellen dat de provincie een van onze inpandige ISRA punten gebruikt. Het verschil in lijnlengte is ongeveer 5 kilometer.

We hebben nog een ongebruikte XS4ALL DSL op een ander adres die we hebben aangehouden vanwege een SIP account. Wellicht is het een optie om die gewoon te verhuizen naar VRI1. Die is namelijk contractvrij en het maakt niet echt uit of de bijbehorende DSL verbinding het wel of niet doet. Dan kan de monteur de aansluiting on the fly wijzigen naar de juiste ISRA omdat het dan ter plekke toch allemaal niet klopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 28-09-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:05
VRI is een verkeerslicht en is gewoon een toevoeging net zoals je nr 10 hebt en nr 10 a bijv.

Dit isra zit dus ook niet in jullie pand maar in de verkeersinstallatie zelf en kun je dus helaas niks mee verder!. Dat toevallig het nummer het zelfde is als van jullie dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
In dat geval verhuis ik die ongebruikte DSL gewoon naar VRI1 en dan mag de monteur bij het aanleggen van de wandcontactdoos zelf uitvogelen hoe hij het signaal naar ons pand krijgt. De monteur kan het in de centrale gewoon omschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 19:52
VRI = Verkeers Regulerings Installatie. Daar zou ik geen aansluiting op aanvragen. Als je dit wel doet dan is er een kans dat de gemeente straks zonder aansluiting komt te zitten. Zeker nu je dat weet is dat nogal lullig. Deze aansluiting zit ook niet in jouw pand, dus het zal nooit voor jou gaan werken.

Indien Glas beschikbaar is wordt de beschikbaarheid van DSL dichtgezet. DSL is dan ook niet meer aan te vragen. In een VRI leggen ze geen Glas, dus de beschikbaarheid op dat adres blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 11:19
Die VRI toevoegen inderdaad laten voor wat het is. Natuurlijk kun je de verbinding laten verhuizen naar dit ISRA, maar als dit punt inderdaad een paar 100 m verderop zit en daar wordt de verbinding werkend opgeleverd, dan heeft KPN zijn werk gedaan en is het verder aan jou om de verbinding binnen te krijgen.

Ik zou gewoon een verhuizing aanvragen naar je eigen ISRA punt, en dan merk je vanzelf wel of er inderdaad niet geleverd kan worden zoals de fourstack check aan geeft, of dat er misschien toch wat mogelijk is, zij het met veel minder snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:05
Trommelrem schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:58:
In dat geval verhuis ik die ongebruikte DSL gewoon naar VRI1 en dan mag de monteur bij het aanleggen van de wandcontactdoos zelf uitvogelen hoe hij het signaal naar ons pand krijgt. De monteur kan het in de centrale gewoon omschakelen.
Dat is niet toegestaan en de kpner zal dit al s hij de regels naleeft niet uitvoeren .

Gewoon kpn rechtsreeks bellen dan is het meestal gewoon mogelijk adsl op je eigen nr aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:56
Trommelrem schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:55:
De exacte omschrijving is "001/B/VKS/VERKEERSKAST"
Er zijn verderop verkeerslichten. Maar verkeerslichten over DSL? Dat gaat toch allemaal over 2G? Ik kan mij niet voorstellen dat de provincie een van onze inpandige ISRA punten gebruikt. Het verschil in lijnlengte is ongeveer 5 kilometer.

We hebben nog een ongebruikte XS4ALL DSL op een ander adres die we hebben aangehouden vanwege een SIP account. Wellicht is het een optie om die gewoon te verhuizen naar VRI1. Die is namelijk contractvrij en het maakt niet echt uit of de bijbehorende DSL verbinding het wel of niet doet. Dan kan de monteur de aansluiting on the fly wijzigen naar de juiste ISRA omdat het dan ter plekke toch allemaal niet klopt.
Vroeger gingen verkeerslichten over lijn modems,tegenwoordig misschien toch over dsl?Dat heeft te maken dat ze de verkeersregeling op afstand kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

4G een alternatief/optie in plaats van xDSL?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:59
Is Ziggo via CAI wel beschikbaar? Is natuurlijk ook een optie ;-).

[ Voor 3% gewijzigd door Hammetje op 29-09-2015 12:20 ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Pagina: 1