Vorige week heb ik via-via voor twee tientjes een defecte onkyo-receiver in handen gekregen. Het betreft een Onkyo SR-706.

Er was natuurlijk het één en ander defect aan dit apparaat. Tot nu toe heb ik de volgende problemen geconstateerd:
) ga ik de voortgang bijhouden.
Mogelijk zijn er nog veel meer problemen met dit apparaat, maar heb ik die nog niet gevonden. Zo heb ik nog niets getest met betrekking tot video.
De eerste twee problemen zijn inmiddels al opgelost. Foto’s volgen ergens vanavond ofzo.

Er was natuurlijk het één en ander defect aan dit apparaat. Tot nu toe heb ik de volgende problemen geconstateerd:
- Niet alle knoppen op de afstandsbediening werken. Met name de volumeknoppen; deze reageren helemaal niet.
- De volumeknop op het apparaat zelf (draaiknop) werkt slecht. Er wordt vreemde input geregistreerd bij draaien, waardoor uiteindelijk het volume altijd teruggaat naar “nul”.
- Er zit een nare ruis op de audio-output. Dit wordt erger naarmate de versterker langer aanstaat. Op een gegeven moment geven de speakers helemaal geen geluid meer.
Mogelijk zijn er nog veel meer problemen met dit apparaat, maar heb ik die nog niet gevonden. Zo heb ik nog niets getest met betrekking tot video.
De eerste twee problemen zijn inmiddels al opgelost. Foto’s volgen ergens vanavond ofzo.
- Is opgelost door het demonteren en schoonmaken van de afstandsbediening
- Is opgelost door de rotary encoder achter de volumeknop van de printplaat te desolderen, te reinigen en weer terug te solderen.
- Ik vermoed dat het probleem ergens in het digitale systeem zit, aangezien ik wel goed geluid krijg als ik de verster instel op "pure audio".. wordt vervolgd ;-)