Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 636051

Topicstarter
Mijn moederbord" Gigabyte G33m-Ds2R" met laatste bios,heeft problemen met de onbourd vga.
Als ik een dedicated videokaart gebruik is er niks aan de hand.
Als ik de kaart erin laat zitten,en ik doe in de bios de onbourd naast de vga aanzetten dus allebij,dan heb ik alleen in windows beeld met de onbourd maar alleen als 2e scherm...ik zie dus geen startbalk.
Dat is de enige manier dat ik beeld heb gekregen met de onbourd.
Als ik de videokaart eruit haal,dan start de pc niet op.Ik druk op de powerknop en er gebeurt niks.
Bios reset gedaan zonder kaart,geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 20:09
die laatste bios heb je die zelf erin geflasht ?.. misschien eens een oudere bios proberen

[edit] dat mobo heeft intel onboard zie ik... wat voor losse kaart is het ??

2 verschillende vga drivers werkt ook niet geweldig volgens mij... maar dan zou hij evengoed op moeten starten

[ Voor 52% gewijzigd door Mr. Detonator op 28-09-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de laatste bios er niet zelf ingeflashed,dat was zo toen ik hem kreeg,
De losse kaart is momenteel een 8800gts 512mb.
Toen ik opstarte met 2 videokaarten zag ik in windows" toen ik eindelijk beeld had"dat de driver netjes geinstaleerd werd.
Maar de hele pc gaat niet aan zonder kaart. :(

Edit:Ik heb net 3 biossen geflashed,allemaal geen resultaat.
Pc gaat niet aan zonder videokaart.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 636051 op 28-09-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05:26
Anoniem: 636051 schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:55:

Als ik de kaart erin laat zitten,en ik doe in de bios de onbourd naast de vga aanzetten dus allebij,dan heb ik alleen in windows beeld met de onbourd maar alleen als 2e scherm
Zet in de BIOS eens of de ene aan of de andere en niet beide tegelijk. Als je ze beide aanzet kan dit problemen/conflicten veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42
Zit er wel een cpu met grafische processor in?

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee het is geen apu,er zit een c2d E8400 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-07 19:33

D4NG3R

kiwi

:)

Onboard, niet onbourd.

Je krijgt dus 0,0 beeld? Je kan zelfs de BIOS niet in komen met de onboard chip?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:17:
Onboard, niet onbourd.

Je krijgt dus 0,0 beeld? Je kan zelfs de BIOS niet in komen met de onboard chip?
Met alleen de Onboard gaat de hele pc niet aan dus ook geen bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Heb je het POST speakertje aangesloten op je moederbord? Zo ja, geeft deze nog beeps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:20:
Heb je het POST speakertje aangesloten op je moederbord? Zo ja, geeft deze nog beeps?
Speaker is aangesloten,geen beeps want de pc gaat niet aan,.
Met vga kaart geen problemen en ook geen beeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hoezo gaat je PC geheel niet aan? Zonder de dedicated GPU zou het systeem op z'n minst aan moeten gaan en aan moeten blijven, ook al krijg je geen beeld..

Daarnaast zou je 1 beep moeten krijgen als de GPU is aangesloten (en het systeem werkt), is de speaker niet toevallig verkeerd om aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee ik heb ff gekeken de speaker zit goed.
Alleen als ik overclock en de bios reset zich krijg ik 1 beep.
Zonder vga gaat de pc echt niet aan,geen fans die draaien helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfj
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-06 18:05
hoe is de bios ingesteld grafische bron als eerste pci express of onboard?
als hij op pci express staat dit eens veranderen naar onboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Maakt de PCI-E Power connector niet toevallig ergens sluiting als je je dedicated GPU er uit haalt? Want ik vind je verhaal met de post waziger worden.. O.A. dat je speaker niet beeped terwijl dit wel het geval hoort te zijn en dat het systeem tekenen van kortsluiting heeft nadat je de dedicated GPU verwijderd.

Kan je misschien foto's maken van het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:27:
Maakt de PCI-E Power connector niet toevallig ergens sluiting als je je dedicated GPU er uit haalt? Want ik vind je verhaal met de post waziger worden.. O.A. dat je speaker niet beeped terwijl dit wel het geval hoort te zijn en dat het systeem tekenen van kortsluiting heeft nadat je de dedicated GPU verwijderd.

Kan je misschien foto's maken van het systeem?
Ik heb verloopjes naar 6 pins,en die heb ik er ook ff afgehaald.
Geen verschil helaas.
Als de pc het dus niet doet en de vga is er uit,dan doe ik de vga er weer in..en dan kan ik nog niet opstarten.Dan moet ik nog een keer de bios resetten met kaart er in.Dan krijg ik weer pas beeld op de losse vga.
Welke volgorde ik ook in de bios aan zet,geen beeld,omdat de pc gewoon niet aan gaat.
Ik heb helaas geen smartfoon en mijn losse camera maakt geen scherpe fotos.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 636051 op 28-09-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
Misschien een overbodige vraag; maar heb je wel de videodrivers geïnstalleerd voor het Gigabyte G33m-Ds2R mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-07 17:58
jovadca schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:17:
Misschien een overbodige vraag; maar heb je wel de videodrivers geïnstalleerd voor het Gigabyte G33m-Ds2R mobo?
Ja hij geeft aan dat de drivers geïnstalleerd werden met opstarten na de wijzigingen in de bios (boote dus via de GPU maar wel onboard aan in de bios )

Ik vind het maar zeer vaag dat de PC niet eens aangaat zonder GPU erin, alsof de voeding nergens zin in heeft indien de GPU pins niet aangesloten worden.

Andere voeding testen lukt dat?

Wat ik zou doen: moederbord volledig ontkoppelen, en opnieuw aansluiten zonder de GPU, het lijkt alsof je ergens een foutieve connector gebruikt hoewel die kans bijna 0 is. Doe dit alles terwijl je de batterij uit het moederbord gehaald hebt.
Werkt het hierna nog niet, andere voeding proberen (hopelijk heb je die liggen..)

[ Voor 22% gewijzigd door LopendeVogel op 29-09-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm vreemd.
Ik had nog een 350 watt voeding liggen.
Helaas hetzelfde effect.
Toen de hele pc uit elkaar gehaald en op de doos weer in elkaar gezet.
Ook dan geen boot zonder losse vga.
Echt appart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
Misschien toch eens een zwaardere PSU proberen? Misschien dat je die even kan lenen van iemand?

Zit er aan deze PSU wel de goede stekkers voor de GPU?
De verloopstekkers die je hebt gebruikt, zijn die goed qua aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jovadca schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:20:
Misschien toch eens een zwaardere PSU proberen? Misschien dat je die even kan lenen van iemand?

Zit er aan deze PSU wel de goede stekkers voor de GPU?
De verloopstekkers die je hebt gebruikt, zijn die goed qua aansluiting?
Ik denk dat de pc zo'n 200 watt gebruikt dus daar kan het niet aan liggen.
Nee de gebruikte voeding heeft geen gpu stekkers.
Ik gebruik verloopjes die er goed uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verloopjes zou ik sowieso ontwijken, die dingen zijn nogal vaak van slechte kwaliteit en ik zie met regelmaat topics langskomen waar ze doorbranden en/of de voeding slopen.

Maar het probleem zit hier waarschijnlijk niet bij de voeding, anders zou het systeem met GPU niet starten IPV zonder.

Hoe reset je de BIOS? Want ik lees online wel een paar issues omtrent een hoog geklokte FSB (Front Side Bus) welke niks doet tenzij je een dedicated GPU plaatst. Trek de batterij er eens uit voor 30 seconden, houd de powerknop eventjes ingedrukt (Het systeem niet aansluiten op netstroom) en plaats dan de batterij terug. Nog niks? GPU aansluiten, de BIOS induiken en even zoeken naar opties met FSB, BCL (Baseclock) en CLK (Clock) onder de CPU en/of Northbridge opties. Kan je deze waarden een keer opnoemen?

Indien je niet de nieuwste BIOS versie hebt (Versie F9a) kan het ook geen kwaad deze eens te updaten.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 29-09-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft het moederbord toevallig de optie in de bios VGA: always on? Zo ja, staat deze ook zo ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
D4NG3R schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:05:
Verloopjes zou ik sowieso ontwijken, die dingen zijn nogal vaak van slechte kwaliteit en ik zie met regelmaat topics langskomen waar ze doorbranden en/of de voeding slopen.

Maar het probleem zit hier waarschijnlijk niet bij de voeding, anders zou het systeem met GPU niet starten IPV zonder.

Hoe reset je de BIOS? Want ik lees online wel een paar issues omtrent een hoog geklokte FSB (Front Side Bus) welke niks doet tenzij je een dedicated GPU plaatst. Trek de batterij er eens uit voor 30 seconden, houd de powerknop eventjes ingedrukt (Het systeem niet aansluiten op netstroom) en plaats dan de batterij terug. Nog niks? GPU aansluiten, de BIOS induiken en even zoeken naar opties met FSB, BCL (Baseclock) en CLK (Clock) onder de CPU en/of Northbridge opties. Kan je deze waarden een keer opnoemen?

Indien je niet de nieuwste BIOS versie hebt (Versie F9a) kan het ook geen kwaad deze eens te updaten.
Ik moet wel verloopjes,heb geen geld voor een nieuwe voeding.
Zo reset ik de bios..power switch uit op de voeding stekker eruit. bios batterij eruit.powerknop klikken paar keer,batterij er weer in stroom er weer op.
Ik heb het systeem wel overclockd,hij loopt op 400x9.Ik zal eens zonder overclock broberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mystie schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:19:
Heeft het moederbord toevallig de optie in de bios VGA: always on? Zo ja, staat deze ook zo ingesteld?
Al geprobeerd.Als ik always on aan zet dan heb ik alleen beeld als de losse vga erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Anoniem: 636051 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:39:

Ik heb het systeem wel overclockd,hij loopt op 400x9.Ik zal eens zonder overclock broberen.
Sorry dat ik het zeg, maar waarom kom je daar nu mee aankakken? Het 1e wat je probeert is alles wat potentieel voor instabiliteit of andere issues kan zorgen uitzetten. Ik vroeg naar de clocks omdat 10 seconden op Google mij aanwezen dat dit bord flinke issues heeft als iets te snel draait zonder dat er een dedicated GPU aanwezig is.

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 29-09-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
Anoniem: 636051 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:39:
[...]

Ik moet wel verloopjes,heb geen geld voor een nieuwe voeding.
Zo reset ik de bios..power switch uit op de voeding stekker eruit. bios batterij eruit.powerknop klikken paar keer,batterij er weer in stroom er weer op.
Die verloopjes kunnen wel eens niet de juiste aansluiting hebben voor jouw GRAKA. Het kan zijn dat de aansluitingen niet kloppen voor die kaart. Ze kunnen je GRAKA kapot maken. Probeer eens andere verloopjes (als je geen geld hebt voor een andere PSU) met andere aansluitingen en misschien heb je dan wel een werkende kaart. Heb dat zelf ook eens meegemaakt en opgelost door andere verloopkabeltjes. Sindsdien vermeid ik de verloopkabeltjes zoveel mogelijk.

Het overclocken even terugzetten in standaard positie!

[ Voor 3% gewijzigd door jovadca op 29-09-2015 20:25 ]

Topicstarter
Ik heb denk ik nu alle opties gehad.stock overclocked underclocked.
Uit de pc in de pc met kaart zonder kaart.Met en zonder ram.
Andere voeding ec,ik weet het niet meer.

• jovadca
Heb je ook andere verloopkabeltjes geprobeerd?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het hele punt is juist dat het systeem met dedicated GPU en verloopkabeltjes wel werkt maar zonder niet.

Het enige wat ik mij nog kan voorstellen is dat een pin in het pci-e slot kortsluiting maakt. Kan je hier even naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:02
Anoniem: 636051 schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:12:
Nee het is geen apu,er zit een c2d E8400 in.
Eh, dan is het dus geen wonder dat het niet werkt.

Je moederbord ondersteund CPU's met geïntegreerde grafische chip, maar als je CPU die niet heeft gaat het niet werken!

Of zeg ik nu iets geks? Het is iig vreemd hoe je BIOS er mee omgaat. De monitor die in je onboard aansluiting steekt is de enige die werkt? Of is het juist de monitor die je op de GPU aansluit?

[ Voor 23% gewijzigd door GromuhlDjun op 01-10-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-07 17:23
Denk je dat er een topic is op tweakers waar op de 2de pagina hier pas overna word gedacht? :+

Geintje, moest zelf ook ff zoeken, maar deze gpu zit op het moederbord:
http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=2534#ov
Integrated Intel® Graphics Media Accelerator 3100 (Intel GMA 3100)
Pagina: 1