Meerdere ideeën.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
- Forum:
Is het handig/een mogelijkheid om de TS een icoon'tje te geven bij het topic dat hij gestart heeft? Bij bepaalde subfora zou dit érg van pas komen, zeker bij de topics waar mensen om advies of hulp vragen.

- Frontpage:
Wellicht een optie om bij het knopje 'Feedback' bij artikelen direct te herleiden naar een Nieuwe Topic met in de titel de naam van het artikel zodat de gebruiker gelijk erop los kan tikken? Vind het redelijk omslachtig om dit nu eerst zelf nog te moeten doen..
Als bovenstaande geïmplementeerd wordt, kan je natuurlijk ook gelijk doorlinken naar het topic als het al bestaat. Zodat mensen niet onnodig meerdere topics over hetzelfde artikel aanmaken.

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30

Cyphax

Moderator LNX
De topicstarter is al te herkennen door het rode pijltje omlaag. Kijk links van je naam. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Cyphax op 28-09-2015 13:52 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En niet alle feedback moet in een apart topic. Dus dat lijkt me niet gewenst :) Zie het spelfoutentopic bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:04

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Topicstarter kan je inderdaad zien aan dat pijltje, maar het is nogal onopvallend.

Kan je oplossen door met custom CSS het duidelijker te maken:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
.message.topicstarter {
    background-image: -webkit-linear-gradient(#FFCCCC, #FFCCCC 35px, #DDDEDE 35px, #DDDEDE 36px, #EDEEEE 36px);
background-image: linear-gradient(#FFCCCC, #FFCCCC 35px, #DDDEDE 35px, #DDDEDE 36px, #EDEEEE 36px);
    }

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Of elk bericht van TS de header data in een afwijkend kleurtje weer te geven in custom CSS

div.topicstarter div.messageheader div.date a { color: #0A8FC4; }

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 16:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zou dit inderdaad ook wel een mooie functie vinden. Bij je eigen post op het forum wordt de titelbalk blauw. Mogelijk kun je ook ziets doen met de posts van de TS. Bijvoorbeeld rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

rens-br schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:45:
Zou dit inderdaad ook wel een mooie functie vinden. Bij je eigen post op het forum wordt de titelbalk blauw. Mogelijk kun je ook ziets doen met de posts van de TS. Bijvoorbeeld rood?
Je bedoelt iets als dit, aanpassen naar wens:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
/* Give the header of the TS a different colour */
div.message.topicstarter {
    background-image: linear-gradient(#FF0000 10px, #212323 40px) !important;
}

[ Voor 4% gewijzigd door Hero of Time op 28-09-2015 14:58 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Haha wauw, dat de 'herken de TS' functie er al in zat was ik me dus niet bewust van. Maar dit zegt tegelijkertijd toch genoeg, imo? :+

RoD schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:55:
En niet alle feedback moet in een apart topic. Dus dat lijkt me niet gewenst :) Zie het spelfoutentopic bijvoorbeeld.
Kan je simpelweg ondervangen door i.p.v. de 'Feedback' URL een soort drop-down venster te maken, waarna je aan kan geven dat je iets wilt melden m.b.t. het artikel of een spel- of tikfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
RoD schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:55:
Kleine bump? :$

Is dat dropdown-venster dan geen optie? Waarbij je de feedback gever de optie geeft om spel- dan wel tikfouten door te geven waarna hij direct in dat topic beland (zodat hiervoor ook niet onnodig hele topics aangemaakt worden, dit gebeurt nog wel eens) en er ook een link naar het artikel bij komt (gemak dient de mens? En de auteur :P)?

Daarnaast zou het denk ik handig zijn om (als het dan toch 'geautomatiseerd' wordt) dat wanneer er een topic verschijnt over een artikel de auteur hier een melding van krijgt. Zodat hij hier op kan reageren en de post niet per se zonder reactie naar onderen zakt. (Zo kunnen vroeg gemelde fouten ook snel in het artikel verwerkt worden ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo über ingewikkeld? Laat ons o.a. artikelen zonder vensters verbeteren als aanvulling op alles modereren.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2016 12:10 . Reden: Opmaakcorrigerende spellingcontroles > reacties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:39:
Waarom zo ìngewikkeld? Laat ons artikelen verbeteren zonder vensters. Dat is goeie aanvulling op modereren.
Lees het nog eens door, het is niet ingewikkeld, maar juist een verduidelijking ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Vickiieee schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:50:
- Forum:
Is het handig/een mogelijkheid om de TS een icoon'tje te geven bij het topic dat hij gestart heeft? Bij bepaalde subfora zou dit érg van pas komen, zeker bij de topics waar mensen om advies of hulp vragen.
Ik heb ooit een ontwerp gemaakt voor een TS-icoontje naast de gebruikersnaam die al een stukje zelfverklarender is dat een rood pijltje. Het is er nooit van gekomen maar ik het zet het op de todo om te reviven.
- Frontpage:
Wellicht een optie om bij het knopje 'Feedback' bij artikelen direct te herleiden naar een Nieuwe Topic met in de titel de naam van het artikel zodat de gebruiker gelijk erop los kan tikken? Vind het redelijk omslachtig om dit nu eerst zelf nog te moeten doen..
Als bovenstaande geïmplementeerd wordt, kan je natuurlijk ook gelijk doorlinken naar het topic als het al bestaat. Zodat mensen niet onnodig meerdere topics over hetzelfde artikel aanmaken.
We horen vaak vezoeken voor betere feedbackmogelijkheden. We moeten dat binnenkort maar eens met de redactie bespreken.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:39:
Waarom zo ìngewikkeld? Laat ons artikelen verbeteren zonder vensters. Dat is goeie aanvulling op modereren.
Leuk idee :) . Gebruikers direct artikelen laten verbeteren, wijzigingen doorsturen aan redactielid om te beoordelen. Ook aanvullingen kunnen dan makkelijk bij de redacteur terechtkomen zodat een artikel met de tijd beter kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Femme schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:53:
[...]

Ik heb ooit een ontwerp gemaakt voor een TS-icoontje naast de gebruikersnaam die al een stukje zelfverklarender is dat een rood pijltje. Het is er nooit van gekomen maar ik het zet het op de todo om te reviven.
Ah, dank! Zoals ik in een van mijn posts hier boven al te kennen gaf is het 'rode pijltje' mij ook niet echt opgevallen. Je moet dan echt turen om te zien wie de TS is/was. Zeker bij topics waarin mensen vragen hebben (desktop advies, hardware advies etc.) en het topic een aantal pagina's doorloopt, is het niet steeds hoeven turen naar het pijltje een erg fijne aanvulling imo :).
[...]

We horen vaak vezoeken voor betere feedbackmogelijkheden. We moeten dat binnenkort maar eens met de redactie bespreken.
Goed idee!
[...]

Leuk idee :) . Gebruikers direct artikelen laten verbeteren, wijzigingen doorsturen aan redactielid om te beoordelen. Ook aanvullingen kunnen dan makkelijk bij de redacteur terechtkomen zodat een artikel met de tijd beter kan worden.
Niet om het idee van Bram af te vallen, maar als je het op die manier doet dan krijgt de auteur van het artikel bij ongelukkig of onduidelijk geschreven artikelen een shitload aan verbeteringen binnen. Zou mij niks verbazen als dat op de 10 verbeteringen per 5 minuten kan komen te liggen (als het niet meer is). Mocht je daar als auteur niet op tijd bij zijn...
Inbreng van de community steun je op deze manier wel meer, maar misschien moet je gebruikers dan de mogelijkheid geven om per alinea (?) feedback te geven. Klik op de feedback-knop, selecteer een alinea, voer je verbetering in en zet hem in de queue. Als een andere gebruiker ook feedback wil leveren op die alinea krijgt hij te zien dat er al een verbetering aangedragen is (zonder user-id of gebruikersnaam o.i.d.), mocht hij iets anders hebben kan hij dit toevoegen (met een max. van 3 verbeteringen per alinea?). Wordt er misbruik van gemaakt dan waarschuwen, bij vaker misbruik wegnemen van optie tot feedback aanleveren (auteur draagt gebruiker aan als zijnde misbruiker, wordt overlegd).
Eventueel te combineren met een nieuwe manier om karma te verdienen? Community helpt Tweakers helpt community? :)

Hoewel ik wel denk dat bovengenoemd voorstel van mij (stukken) meer werk is dan het implementeren van mijn oorspronkelijke idee. Dan behoudt je ook het daarvoor bestemde GR forum.
Echter ben ik geen devver, dus pin mij hier niet op vast aub. B)

Pagina: 1