Klikkende schijven na upgrade windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 22:57
Heb een computer staan welke 4 harde schijven aan boord heeft, waarvan de schijven klikken om de zoveel minuten als ik de schijven gebruik, na de upgrade van windows 7 pro naar windows 10 pro.
Soms blijft de gehele pc gewoon hangen na voor een minuut, waarna hij weer klikt en weer verder gaat.
In energie beheer heb ik het uitschakelen van de schijven uitgeschakeld, maar mocht niet baten.
Heb oudere drivers geprobeerd voor de Intel raid controller van de asus site, omdat windows 10 deze had vervangen voor nieuwere. Beide drivers het zelfde probleem.

Op internet heb ik een zelfde probleem gevonden bij iemand, met het zelfde moederbord en ook raid, dan wel raid 0, echter hier geen oplossing voor het probleem.

Moederbord Asus P8P67 met de laaste bios update.
1x Samsung 840evo 120GB
1x Samsung 1TB
2x Samsung 2TB in raid 1

Alles heeft altijd lekker gedraaid in windows 7 maar heb geen idee waar dit vandaan kan komen.

Heeft iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Is wel moeilijk gokken zo natuurlijk.

Draai procmon eens en kijk in de evenvwr tijdens de minuut radiostilte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt 3 harde schijven die klikken, geen 4.
Weet je het zekker dat ze het allemaal doen ?
Koppeld je raid eens fysiek af en test eens met alleen die ene HDD en andersom om zeker te zijn.
Klikken is namelijk meestal een fysiek defect.
Verder kun je antuurlijk even de site van de leverancier checken of er problemen bekend zijn met W10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 22:57
Heb alle schijven los geprobeerd en alles alle schijven klikte behalve de Samsung 840evo SSD

Het lijkt er op na de laaste driver van de asus site en na de rebuild van de raid 1 array het klikken veel minder of over is.

[ Voor 23% gewijzigd door breeeem op 28-09-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien dat je via deze tool een fout kunt detecteren. Dat helpt ook meteen voor een eventuele RMA.

Ik zou zeggen dat het tikken te maken heeft met het uit de slaapstand halen van een schijf.