Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1500 laptops in omloop, 100 in pool. Hoe up-to-date?

Pagina: 1
Acties:

• S.Phren
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik werk voor een berdijf waar iedereen sinds kort een laptop heeft gekregen en ze alle vaste pc's gaan verwijderen. Dit allemaal in de naam van flexwerk & 'Het Nieuwe werken'

Ik vind het allemaal best, maar 1 van de zaken waar we tegenaan lopen is dat er mensen hier ook tijdelijk werken, stagaires en trainees enzo. Deze krijgen dan een laptop uit een pool van zo'n 100 laptops.

Nu is mijn vraag, Wat is nou de makkelijkste manier om die laptops up-to-date te houden. Ze liggen in een magazijn totdat ze gebruikt worden, dus eigenlijk zou het het mooist zijn als het werk een uur van tevoren gedaan kan worden.
Eerste gedachte was een image van de HD, en die er op knallen zodra een laptop uitgegeven wordt, maar dan nog moet je dan wekelijk een image maken van alle soorten laptops (er zijn een stuk of 8 modellen)

Het zijn unmanaged laptops waar alleen door ons een citrixreceiver wordt geinstalleerd zodat men aan de slag kan.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Ohja, elke keer dat een laptop ingeleverd wordt, wordt hij geveegt om zo de volgende gebruiker weer een verse install te geven. Dit kan zich ook voordoen als men een laptop komt ruilen (wegens defect ofzo)

[ Voor 9% gewijzigd door S.Phren op 28-09-2015 13:44 ]

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:30
Ja kan eens kijken naar een Windows Deployment Services, hiermee kan je 1 image hebben voor verschillende modellen omdat je per model een aparte driverset laadt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mwa, WSUS en een Up-to-date MDT2013 LTI image gaat ook heel rap (helemaal op recente hardware).
En WDS gebruik ik eigenlijk alleen nog maar als PXE LiteTouch boot dinges.

Zorg gewoon dat je base image elke maand bijgewerkt is zodat de laatste updates niet veel tijd meer kosten.
Create a Windows 8.1 Reference Image
Deploy a Windows 8.1 Image Using MDT 2013

[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 28-09-2015 23:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device