Welke racesim voor de PC?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Zojuist heb ik een stuurtje gekocht en weet niet welke racesim ik wil gaan spelen. Dat kan bijvoorbeeld iRacing zijn, maar ook Assetto Corsa of Project Cars. Het gaat er mij om dat er veel mogelijk is en online veel te beleven is (en niet met een paar maand uitsterft). iRacing lijkt supergeschikt, maar ik twijfel door het hoge United States gehalte, of zie ik dat verkeerd? Ik ben niet zozeer Nascar fan, maar wel meer van de Europese racing scene..

Verder ben ik op de hoogte van de prijzen. iRacing zal het meeste geld kosten, maar ik vraag me af of de auto's en tracks me aanspreken.

Zijn er misschien meer mensen die met dezelfde keuze zaten? :P

M'n laptop spec (het moet wel lekker draaien)
- i7 3630 QM
- 16 GB DDR3-L
- 256 GB SSD Crucial MX500
- Geforce Nvidia 740M
- Windows 10

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:02

BM

Moderator Spielerij
Met de andere sims kan ik je niet helpen, maar alle vragen die je over iRacing hebt kun je hier wel vinden :) iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Voor alle duidelijkheid: alle racesims of simcades hebben hun voor- en nadelen. Het is dan zaak om eerst te bepalen wat je echt zoekt. iRacing heeft bijvoorbeeld inderdaad de reputatie van een goede online belevenis te bieden, maar als je een goede league vindt in Assetto Corsa of rFactor krijg je die online ervaring ook.

Veel van de huidige sims kan je eerst gratis of goedkoop uitproberen. Zo heeft iRacing regelmatig een aanbieding om 3 maanden te proberen tegen een goedkoper tarief en heeft rFactor2 een demo. Veel van de sims hebben ook een eigen draadje hier op Tweakers, maar wees wel altijd voorzichtig met de feedback die je daar krijgt. Het kan er wel eens overlopen van de fanboys ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Het hoge USA gehalte valt op zich ook wel mee hoor. Ja, ze hebben zo'n beetje het hele NASCAR circus maar daarnaast ook meer dan genoeg ROAD content. (dit weekend, petit le mans, en anders de GT3 Blancpain Endurance Series, of de IMSA, de Formule 1 etc. )

Nadeel aan Iracing zijn wel de prijzen, en de (voor mij) hoge leercurve, je stapt echt niet zomaar in een F1 en wint races, je begint in de MX-5 en moet echt trainen voordat je gaat racen etc.

zelf heb ik ook Project cars, maar puur voor de carreer mode, heb ik zelfs nog niet online geprobeerd. Maar daar kun je dus wel gewoon een LMP1 auto uitkiezen, en even een quick race doen van een paar rondjes zonder de stress die er bij IRacing toch al gauw bij komt.

Het hangt er dus een beetje vanaf wat je zoekt.

[ Voor 3% gewijzigd door themac1983 op 28-09-2015 14:36 ]

I-racing Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Oke, thanks! Mij lijkt Assetto Corsa ook erg leuk, maar ik heb ga nu eerst iRacing proberen. Ik heb een 3 maanden abonnement met een gratis NASCAR Sprint Cup Ford Fusion voor bij elkaar € 1,73. Oja, ik heb tijdens het aanmelden de refentie mail gebruikt uit de startpost van iRacing.

[ Voor 26% gewijzigd door Luxicon op 28-09-2015 15:27 ]

...