iPhone5 met wifi probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:10
M'n nichtje kwam afgelopen weekend met een iPhone-5 aanzetten: "wifi doet het niet, kan jij er iets aan doen?"

Symptomen:
  • de telefoon ziet wel degelijk wifi-netwerken, maar vrij slecht: SSIDs die hij zou moeten kunnen zien waren soms afwezig of slechts kort aanwezig;
  • bij het proberen te verbinden met een SSID werd het ingevoerde wachtwoord afgekeurd - terwijl het zeker weten het juiste wachtwoord was;
  • hij is 1 keer succesvol verbonden geweest met een zelf opgezette hotspot (op andere iPhone), kon toen ook goed het internet op. Later kon de telefoon de hotspot niet eens meer zien.
Geprobeerd:
- telefoon had het probleem al met iOS8 en is geupgrade naar iOS9 - probleem bleef;
- uit/aanzetten: probleem bleef;
- wifi netwerken 'vergeten' en weer opnieuw aanmelden: dat leek een keer voor een SSID te werken, maar slechts 1 keer - kan toeval geweest zijn.

Ik heb zelf het idee dat de antenne wellicht kapot is of slecht contact maakt, echter zei m'n nichtje dat het toestel al eens naar een reparatie-beun geweest is voor vervanging van de antenne (zonder succes).

Kan het iets anders zijn dan de antenne, of is een slechte reparatie het meest waarschijnlijke? Lijkt mij zeker leuk om zelf proberen te repareren, maar de reparatie ziet er op een paar punten (scherm lostrekken, batterij loshalen) wat risicovol uit... dus er moet wel een kans zijn dat het repareerbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:41
Ook al een hard-reset geprobeerd? (Power button + homebutton ingeduwd houden totdat je een apple logo ziet). Dit leegt het temp. geheugen, wat nog wel eens wil helpen.

Een factory reset ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zet bluetooth eens uit?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hierboven al is gezegd, even een harde reset uitvoeren dmv homebutton en powerbutton. Mocht dat niet werken denk ik dat het een fout is in de wifi ontvanger, naar fabrieksinstellingen is een laatste strohalm, anders even een afspraakje maken bij de Apple Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
de instelling "netwerkinstellingen vergeten" al geprobeerd? zo heb ik nog wel eens wifi-problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Dank voor de tips!
Bluetooth stond uit; hard reset/factory reset nog niet geprobeerd (heb het toestel niet zelf thuis).

Netwerkinstellingen vergeten heb ik ook niet geprobeerd (nooit eerder gedaan, wist niet van het bestaan af...), dus dat is ook een goede om te proberen.

Afspraak bij de Apple Store... hmmm, wat kunnen die meer doen dan ik doe? En is het financieel rendabel om met een iPhone-5 van 2,5 jaar oud daar aan te kloppen? Tweedehandsprijs voor een werkende '5' zit zo rond de 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Herstel netwerkinstellingen (reboot) kan wel helpen. Bij een update of upgrade worden deze namelihk terug gezet als iCloud aanstaat.

NRG

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik denk persoonlijk dat je het toch hardwarematig moet zoeken, looks-like een typisch gevalletje van slecht contact behuizing/antenne.

aan de chip zal het niet liggen , anders zou je deze niet ingeschakeld krijgen.

software geloof ik niet zo,

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
....zit er toevallig een metalen bumpercase omheen?

edit:
echter zei m'n nichtje dat het toestel al eens naar een reparatie-beun geweest is voor vervanging van de antenne (zonder succes).
Waarschijnlijk een slecht kwaliteit antenne in gezet door beun de haas.....
En dat ding vervangen is een klotewerkje.........

Als je dat doet zorg dat je alle schroefjes op de juiste plek houdt.
Ik neem meestal een A4 met wat harmonicavouwen en daar leg ik de schroefje er geografisch op zoals ze uit de iphone komen.....
Bij twijfel iemand anders laten doen. 8)

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-ZriuvlhYyIc/UcMlk88F-tI/AAAAAAAAB90/l0j-lBm1ys4/s320/20130620_172036.jpg

[ Voor 110% gewijzigd door kwakzalver op 30-09-2015 19:22 ]

• vanaalten
Hmmm, ik ga er zo even lang, maar er zit wel een case omheen - echter dacht ik van rubber, niet metaal.

Daarnaast geef ik haar de optie: ik kan proberen 'm te repareren (iFixit handleiding is wel helder - en lijkt inderdaad behoorlijk wat werk) met het risico dat 'ie verder kapot gaat. En als het wel lukt, dat ze dan enkel voor de antenne hoeft te betalen. Is het aan haar of ze liever naar een andere beun gaat. :)

(lijkt mij op zich wel leuk om zelf te proberen, ben niet heel onhandig of zo. Ga ik wel investeren in zo'n iSclack van iFixit, lijkt mij een stuk veiliger dan openwrikken)

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Doe de veldtest even met en zonder case. Dan zie je iig of de case ontvangst beperkt/verstoord!

"The code to dial is *3001#12345#* followed by pressing Call on your iPhone, which will launch the field test app.

The signal bars on your iPhone will be replaced by a number. The higher the negative number, the worse your signal is. For example, -100 is worse than -86. If you tap on the displayed number, the display toggles between the number and the normal signal bars."

NRG

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15
Wi-Fi-assistentie uitzetten zou de oplossing kunnen zijn.

• vanaalten
Hmmm, telefoon mee naar m'n huis genomen. Wazig: de wifi doet het hier prima (zowel m'n 2.4 als 5GHz netwerk pakt 'ie probleemloos).

Alleen het gewone mobiele netwerk doet het niet: de SIM heeft wel ontgrendeling nodig, maar vind na ontgrendelen geen netwerk. Maar goed - eerst even navragen of ze er wellicht een oud niet-werkend kaartje in heeft zitten of zo, en een werkende kaart van hetzelfde nummer in d'r reserve-telefoon.

Kan zelf alleen even niet veel uitproberen: mijn 4S slikt geen nano-SIM, dus uitwisselen gaat even niet. Het prepaid-kaartje wat ik zelf nog heb liggen is ook enkel micro-formaat.

En blijkbaar gaat 'ie met een niet-werkende simkaart ook het veldtest menu niet in, want hij blijft hangen. :(
Wel op mijn eigen 4S nog een leuke bug van die veldtest gevonden: dat veldsterkte-getal linksboven is niet zichtbaar, daar staat nu "Back to Phone". (net zoals je ook krijgt als je vanuit een mail via een link naar Safari gaat). En als je daar op tapt, dan zie je een halve seconde of zo dat getal in beeld, daarna gewoon de bolletjes weer.

Hoe dan ook: case is volledig rubber, dus kan het niet zijn. En sowieso doet wifi het probleemloos, dus weet ik nu even niet wat het probleem nou is. Probleem met de wifi bij m'n nichtje thuis ligt voor de hand, maar het ding had ook moeite om de hotspot van m'n telefoon te vinden.

Dus vooralsnog wordt er niets open gemaakt of gerepareerd, eerst het probleem even duidelijk krijgen. :)

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Misschien is dat dan niet meer mogelijk in latere iOS versies (veldtest). Ik had 7.1.2 op mijn iPhone 4 daar werkte de veldtest nog.

Kan je bij de iPhone 5 bij mobiele data tussen 4G, 3G en 2G of gprs schakelen? Zet dat eens om, sim ontgrendeling uit en dan herstart. Misschien volgt er dan een carrier update..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Om de cijfers van de veldtest te zien even de veldtest openen, vervolgens de stand-by knop ingedrukt houden tot ie op zet uit springt, vervolgens de Home knop ingedrukt houden tot de app sluit.
Dan blijft het cijfer in beeld tot je dezelfde procedure herhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Wat de normale telefoonverbinding betreft heb ik nog geen duidelijkheid (want, heb geen andere nano-sim en zonder verbinding met een telco doet de veldtest het niet).

Wat wifi betreft wel: natuurlijk heb ik met dat ding hier in huis geen wifi-problemen, want er staat hier een fatsoenlijke Asus RT-AC66U binnen drie meter line-of-sight te blazen, plus nog een Netgear WNDR3700 op de eerste verdieping. Telefoon heeft hier helemaal geen antenne nodig met die stralingsoverdosis in huis... ;)
Ga ik echter naar de tweede verdieping, achter een muurtje, dan ziet de iPhone-5 geen 2.5GHz netwerk meer (of, ziet 'm wel maar zegt dat het wachtwoord fout is). Normale iPhone-4S heeft geen problemen.

Ofwel, lijkt mij een antenne-probleem, geen software-issue. Dus heb vanochtend maar een nieuwe antenne besteld, binnenkort eens priegelen om het ding open te krijgen.

Dank voor het meedenken allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey allemaal,

het ligt aan de wifi kabel het kan zijn dat de kabel los is geraakt tijdens ene val of iets dergelijks . even laten na checken bij belhuis .

mvg sanne .

Link:www.disney.com

Een oud topic kicken om je eigen website te promoten is natuurlijk niet de bedoeling :)

[ Voor 21% gewijzigd door Hoedje op 17-01-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Oh wauw. Account aangemaakt voor dat. ^^

OT:

Een aantal dingen vallen op. Het 3G/GSM netwerk kan momenteel niet worden gevonden: Heb je de datuminstellingen al bekeken? Stel de tijd eens goed in en zet dit daarna op automatisch. Een iPhone staat geen verbinding toe met de mast als de tijd niet klopt. Hier wordt alleen geen melding van gegeven. Dit gebeurt alleen als de simkaart een pincode heeft (zet die eerst maar eens uit want in geval van verlies kan niemand het toestel op 3G krijgen. Ben je hem dus sowieso kwijt).

Het tweede wat opvalt is dat de iPhone 5 wel netwerken ziet als deze heel dichtbij zijn, maar dan nog het wachtwoord niet goedkeurd. Dit duidt niet op een slechte antenne, maar op een chip probleem. Je zult hem dus toch open moeten maken. Daarna moet je de wifi chip heel goed verwarmen met een föhn. Die kan je vinden door even te kijken naar de foto's van de teardown van ifixit. Maak hem eens goed heet en laat hem daarna afkoelen. Niet te heet, dat kan altijd nog. Bouw het rustig op totdat ie het goed doet. Tussendoor het toestel wel de tijd geven om af te koelen.
Pagina: 1