Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpenator2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-09 09:25
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een (tijdelijke) oplossing om met Windows 10 een VPN verbinding op te zetten met mijn FritzBox 7360. Dit omdat ik regelmatig buiten de deur werk en alleen toegang tot bepaalde diensten heb via mijn fixed ip via mijn internet verbinding op kantoor.

Ik heb gezien dat AVM nog geen software heeft uitgebracht om VPN werkend te krijgen onder Windows 10. In plaats daarvan raden ze het gebruik van de Shrew soft VPN client aan. Dit heb ik werkend gekregen o.a. via deze informatie http://arjanwooning.nl/vpn-fritzbox-op-windows/

Het is nu mogelijk om een VPN verbinding op te zetten met de Fritzbox echter wordt niet al het verkeer geroute via de VPN verbinding. Graag zou ik het IP adres aanhouden van de internet verbinding van de Fritzbox i.p.v het IP adres dat ik via de (externe) verbinding toegewezen krijg.

Daarnaast lijkt de VPN verbinding mij ook geen lokaal ip adres in de juiste range toe te wijzen terwijl ik dit wel heb ingesteld. Hierdoor lijkt het niet mogelijk om Wake on Lan berichten te sturen.

Verder heb ik geprobeerd om de built in VPN client te gebruiken van Windows 10, echter geeft deze de volgende foutmelding "The L2TP connection attempt failed because the security layer encountered a procession error during the initial negotiations with the remote computer". Nu verwacht ik dat dit komt omdat je bij Windows 10 VPN geen "group" kunt opgeven welke nodig lijkt te zijn.

Een alternatief lijkt de oude software van Cisco te zijn, alleen kan ik geen goede download source vinden en moet je alsnog heel veel sleutelen in het register om het werkend te krijgen.

Wie heeft hier mogelijk ervaring mee en kan helpen om een goede VPN verbinding in Windows 10 op te zetten, waarbij al het verkeer geroute wordt via de Fritzbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

http://en.avm.de/nc/servi...Box-in-Windows-FRITZ-VPN/

Dat had je al geprobeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door prutser001 op 28-09-2015 11:44 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpenator2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-09 09:25
Ja, en hier heb je dus de software voor nodig die niet meer onder Windows 10 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:31

ewf

En is het nog wat geworden met een oplossing??

Zit nu in ook zo'n situatie 8)7

Heb je de beste router van dit moment en dan dit....Grrrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:16
Voor Windows 10 werkt dit bij mij: http://avm.de/service/vpn...nt-einrichten-windows-10/ (Shrewsoft client + Fritz!box 7360 + Windows 10). Pagina is Duits, dus even door Google Translate gooien. Daarmee kan ik succesvol een VPN-verbinding opbouwen en m'n NAS e.d. van buitenaf bereiken. Ook krijg ik op http://ipinfo.io/ het IP-adres van m'n verbinding thuis te zien, wat klopt.

Ben er echter niet 100% tevreden over:
Shrewsoft lekt namelijk DNS-requests. Als ik op https://dnsleaktest.com/ kijk dan zie ik dat de DNS-servers van de verbinding (Ziggo WifiSpots) gebruikt worden i.p.v. de DNS-server die ik op de Fritz!box heb (Telfort).
Daar ben ik niet zo blij mee, ik wil namelijk een waterdichte tunnel.

Weet iemand hoe je met Shrewsoft kan zorgen dat de tunnel geen DNS-requests lekt naar de buitenwereld? Ik heb bij het tabje 'Name resolution' al het vinkje uitgezet bij 'Obtain automatically' en vervolgens het IP-adres van de Fritz!box (192.168.x.x) ingevuld zodat hij die pakt, maar hij blijft de DNS van de verbinding zelf gebruiken...

Met OpenVPN ook wel eens gehad, maar daar was het een kwestie van het IP-adres van de router invullen als DNS-server en het was opgelost. Nu dus niet, iemand een idee?

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 28-03-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ThinkPad schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:20
Ben er echter niet 100% tevreden over:
Shrewsoft lekt namelijk DNS-requests. Als ik op https://dnsleaktest.com/ kijk dan zie ik dat de DNS-servers van de verbinding (Ziggo WifiSpots) gebruikt worden i.p.v. de DNS-server die ik op de Fritz!box heb (Telfort).
Heb je de stappen in punt 5 van de door jou genoemde tutorial van AVM opgevolgd en je eigen DNS-servers ingesteld in de VPN-verbinding?

[ Voor 8% gewijzigd door Octopuz op 18-07-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09 21:50
Ik heb alle stappen gevolgd en kan nu idd pingen naar mijn machines thuis.
Alleen als ik bv mijn synology admin page wil openen lukt dat weer niet.

Wat zie ik over het hoofd of waar moet ik het zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Hmm, lijkt een windows 10 edge issue te zijn want met chrome gaat het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Octopuz schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:20:
ThinkPad schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:20
[...]

Heb je de stappen in punt 5 van de door jou genoemde tutorial van AVM opgevolgd en je eigen DNS-servers ingesteld in de VPN-verbinding?
Ik heb alle stappen gedaan maar ik kan nu alleen mijn machines thuis benaderen op IP.
Ik wil graag dat alle machines thuis de lokale internet verbinding blijven gebruiken en dat het verkeer vanaf mijn laptop alles over de VPN heen zet. Zo heb ik tenminste geen last van blocked sites e.d.

Misschien stel ik stomme vragen maar VPN is voor mij redelijk nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb de VPN van de Fritz!box uiteindelijk niet meer gebruikt. Heb een thuisserver draaien en heb daar een VM ingericht met OpenVPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Waarom dat dan? Vind je dat veiliger?
Ik zou dat bv vanaf mijn NAS kunnen draaien.
Heb je soms een instructie daarvan gevonden en zo ja, mag ik de link?

Als dat beter werkt kan ik het hele VPN gebeuren op mijn Fritzbox uitzetten, scheelt weer wat load en OpenVPN gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Omdat ik het lastiger vond in te stellen, voor OpenVPN zijn heel veel handleidingen voor zowel server als client te vinden. Voor je NAS vast ook, misschien is er zelfs een native package voor.
Pagina: 1