Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 20:25
Ik ga binnenkort verhuizen naar een gebied waar glasvezel aangelegd wordt. Dit wordt gedaan via een particulier initiatief van mensen die in het buitengebied wonen en aangewezen zijn op traag adsl en schotels voor de tv.Ik ga wonen op de rand van dat gebied en kan zoals ik nu ook naar tevredenheid doe, Ziggo blijven afnemen.

Voor glasvezel betaal ik 525,- opstartkosten en daarna maandelijks een bedrag van 30,- (20 jaar lang) voor bouw en onderhoud van het netwerk. Daar komen nog de kosten van het abo bij.

Mijn nieuwe huis moet nog gebouwd worden dus zal waarschijnlijk voor ziggo ook aansluitkosten moeten betalen. Met een beetje googlen kom ik erachter dat deze tussen de 120 en paar duizend euro zullen liggen....

Wat is wijsheid op technisch vlak? Kan Glasvezel zoveel meer bieden dan kabel?

Met gestrekt been.

• arjants
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Ik zou eerst het ziggo verhaal volledig zien te krijgen, voor hetzelfde geld wil ziggo geen nieuwbouw meer aansluiten in jullie wijk.
Als Ziggo wel aanlegt dan zou ik gezien de vaste kosten voor glasvezel gewoon Ziggo kiezen.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Def1ant
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 08:57
Tsja... keuze geeft wel vrijheid.

Wellicht zou het je helpen als je wist waar de huidige ziggo kabel loopt. Als dat wel door je straat is en er alleen een huisaansluiting gerealiseerd moet worden, dan is dat volgens mij alleen die 120€.

Persoonlijk zou ik die opstartkosten voor glasvezel ook nog wel betaald hebben, maar die 30€ voor 20 jaar (7200€) is best flink. Wat de toekomst brengt weet niemand, maar gezien glasvezel en kabel nog redelijk gelijk op gaan (behalve upload) zou ik in dit geval glasvezel laten varen.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Bij dit soort dingen is het zaak de lange termijn in het oog te houden. Die glasvezelaansluiting zal in de toekomst vrijwel zeker de flinke meerwaarde voor de woning vormen.

Tevens biedt het hebben van meerdere mogelijkheden direct financieel voordeel omdat veel aanbieders zittende abonnees en specifiek degenen die geen alternatief hebben aanzienlijk duurdere oplossingen. Een voorbeeld hiervan zijn de welkomstbonussen die jaarlijks of bv om het jaar geincasseerd kunnen worden.

Lang verhaal kort: zorgen dat je zoveel mogelijk kabels etc naar je huis gelegd krijgt.

• Artbij
Glasvezel wordt een volledig open netwerk. Alle aanbieders kunnen daarop. Ik zou inderdaad met welkomstbonussen etc wel een deel van de vaste kosten terug kunnen verdienen.

Of het echt een meerwaarde is om je woning met of zonder glasvezel te verkopen betwijfel ik. Tenminste niet significant.

Met gestrekt been.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 20-05 14:36

knakworst

Get Dilberted!

Snel internet is zeker wat waard, maar 30 euro per maand voor alleen onderhoud is echt wel flink. Ik zou Ziggo eerst checken, anders toch voor glasvezel gaan als de ziggo aansluitkosten te hoog uitvallen.

• Artbij
30 pm is onderhoud + aflossing + rente en ik ben daarna mede eigenaar van het netwerk.

Met gestrekt been.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Huawei

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True