Ik ga binnenkort verhuizen naar een gebied waar glasvezel aangelegd wordt. Dit wordt gedaan via een particulier initiatief van mensen die in het buitengebied wonen en aangewezen zijn op traag adsl en schotels voor de tv.Ik ga wonen op de rand van dat gebied en kan zoals ik nu ook naar tevredenheid doe, Ziggo blijven afnemen.
Voor glasvezel betaal ik 525,- opstartkosten en daarna maandelijks een bedrag van 30,- (20 jaar lang) voor bouw en onderhoud van het netwerk. Daar komen nog de kosten van het abo bij.
Mijn nieuwe huis moet nog gebouwd worden dus zal waarschijnlijk voor ziggo ook aansluitkosten moeten betalen. Met een beetje googlen kom ik erachter dat deze tussen de 120 en paar duizend euro zullen liggen....
Wat is wijsheid op technisch vlak? Kan Glasvezel zoveel meer bieden dan kabel?
Voor glasvezel betaal ik 525,- opstartkosten en daarna maandelijks een bedrag van 30,- (20 jaar lang) voor bouw en onderhoud van het netwerk. Daar komen nog de kosten van het abo bij.
Mijn nieuwe huis moet nog gebouwd worden dus zal waarschijnlijk voor ziggo ook aansluitkosten moeten betalen. Met een beetje googlen kom ik erachter dat deze tussen de 120 en paar duizend euro zullen liggen....
Wat is wijsheid op technisch vlak? Kan Glasvezel zoveel meer bieden dan kabel?
Met gestrekt been.