Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squiqy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 13:02
Goedemorgen tweakers,

Ik heb een probleem met de Iphone 5s van mijn vriendin waar ik niet mee uitkom. Ik hoop hier wat goede tips/aanwijzingen te vinden :)

het probleem:
Sinds een aantal dagen stuurt de APNS de berichten van Whatsapp niet meer door. Je ontvangt pas meldingen als je whatsapp zelf opent (ook geen klein cijfertje bij de tegel). Dit is ook de enige app waarbij dat gebeurt. Gemiste telefoontjes, Facebook messenger en iMessage berichten worden wel netjes doorgepushed. :/

wat ik heb geprobeerd:
Alle (relevante) settings van whatsapp doorgelopen en even uit en aangezet.
hetzelfde gedaan voor de settings van whatsapp binnen iphone instellingen.
Iphone meerdere keren opnieuw opgestart.
Iphone laten leeglopen en na een tijdje pas opgeladen.
Naar iOS9 geupdate.
App op de achtergrond niet gekilled.
Whatsapp FAQ en gegoogled op het probleem.

Het stomme is... als je even wel actief bent geweest op whatsapp (meerdere berichtjes zelf uitstuurt) en dan je telefoon locked werkt de push service voor max 15min. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:45
Is het op alleen wifi of ook 4g, het lijkt op een slaapstand in combinatie met wifi

Er is ook een optie om bij slecht wifi signaal 4g te gebruiken (vind ik zelf een linke trouwens) wifi assistentie heet dat, en staat helemaal onderin bij je mobiel netwerk instellingen

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squiqy
Het probleem doet zich op wifi en 3g voor. Een soort van slaapfunctie klinkt inderdaad wel aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:45
1. Ben je ook wezen kijken in de instellingen berichtgeving en dan bij whatsapp gekeken, 2. en bij je mobiel netwerk naar beneden gescrold en daar bij whatsapp gekeken. 3. en bij de instellingen en dan helemaal naar beneden scrollen naar whatsapp en daar op tikken en dan de berichtgevingen na gekeken?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 15:05

ronaldm3

Apple Watch :)

Misschien whatsapp verwijderen en opnieuw installeren, wel even een backup maken van je gesprekken in de instellingen.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-09 14:37
Volgens mij was dat een bug in iOS 9, welke als het goed is is verholpen in 9.0.1.

Al gekeken naar die update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squiqy
@ronalddm3 ah dat was ik vergeten te vermelden in mijn pogingen. Ik heb inderdaad al opnieuw whatsapp geïnstalleerd (zonder backup). Helaas hielp dat ook niet.

@mell33 Ik had gekeken bij ' instellingen > meldingen ' binnen whatsapp zelf en in ' instellingen > omlaag scrollen> whatsapp. Bij mobiel netwerk en berichtgeving heb ik nog niet gekeken. Dat ga ik vanavond proberen.

@Diecke nog niet naar 9.0.1 geüpdate. Zal ik vanavond ook even proberen. Helaas gebeurde dit al bij iOS8 en heb ik daarna geüpdate naar iOS9 als een poging om het op te lossen.

___________________________________________________________________________________
*Update*

Heb even m'n vriendin gebeld en gevraagd of ze deze dingen kon checken.

iOS9 is met de meest huidige update (9.0.1.)

De settings van whatsapp bij mobiel netwerk en berichtgeving staan allemaal aan.

Misschien zal ik er maar een factory resetje er tegenaan gooien.

[ Voor 24% gewijzigd door squiqy op 28-09-2015 13:17 ]

Pagina: 1