Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:08
Heb onlangs via Kickstarter een Nebia shower besteld (levering mei 2016). In dec. 2016 zal ons nieuwe huis worden opgeleverd en we zetten in op zoveel mogelijk duurzaamheid. De nebia past hier goed bij.

We laten de badkamer casco opleveren dus we kunnen zelf aanpassen laten maken. Heb inmiddels contact gehad met Nebia en de installatie is bedoeld voor een Amerikaans systeem.

Nu ben ik daar niet echt bekend mee maar je krijgt dan een "mixer" in de muur:

http://www.peerlessfaucet.com/bath/product/r10000-mfws.html?area=bath&function=tub-shower&group=

En een sproeikop op 2 meter hoogte. De vraag is waar kan ik hiervoor in de juiste spullen krijgen? En wie heeft ervaring met het installeren van zo'n amerikaanse installatie?

Nebia:
https://nebia.com/product//

[ Voor 7% gewijzigd door Vaevictis_ op 28-09-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:01

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

in de site die je linkt staat dat het 1/2' aansluitingen heeft. Dat is een standaard maat in NL, dus aansluitingen gewoon te koop in de bouwmarkt.

Verder worden er in NL ook inbouwdouchekranen verkocht, dus daar hebben Nederlandse installateurs wel ervaring mee als het goed is.

p.s. je tweede linkje is gelijk aan je eerste..
https://www.kickstarter.c...70-less-water/description
ziet er veelbelovend uit!

[ Voor 16% gewijzigd door prein2 op 28-09-2015 08:30 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:23

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Hij lijkt me vrij afhankelijk van de waterdruk, zit hier een druk verhoger bij? Als dit gewoon op de waterleiding druk moet werken mag je wel even kijken of de druk hier in NL het zelfde is als USA.

Verder een mooi en veelbelovend apparaat. :) ik ben benieuwd naar je resultaten / ervaringen als je hem hebt.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Rol-Co schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:54:
Hij lijkt me vrij afhankelijk van de waterdruk, zit hier een druk verhoger bij? Als dit gewoon op de waterleiding druk moet werken mag je wel even kijken of de druk hier in NL het zelfde is als USA.

Verder een mooi en veelbelovend apparaat. :) ik ben benieuwd naar je resultaten / ervaringen als je hem hebt.
Geen druk verhoger. Goed dat je dit meldt ga ik uitzoeken of dat nodig is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Er staat 35+ PSI water pressure, dat is omgerekend 2.4 bar. Op de eerste etage zou dat dus rond de 2.1 bar zijn dus net te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:25

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Let je ook op de tapdrempel van je ketel?

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
blitzkrieg schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:34:
Let je ook op de tapdrempel van je ketel?
Say what? Ik krijg geen echte ketel maar een PelletCV met tapwater aansluiting. Heb nog geen ketel uitgezocht. Dit is een goede kanshebber.

http://www.biokachels.nl/pelletketel-calux-sintesi-15-kw/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Boiler dus, geen tapdrempel :) maar voor mensen met cv die dit topic lezen wel een goede. Veel cv willen minimaal 7L per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 11:57
Vaevictis_ schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:38:
[...]

Say what? Ik krijg geen echte ketel maar een PelletCV met tapwater aansluiting. Heb nog geen ketel uitgezocht. Dit is een goede kanshebber.

http://www.biokachels.nl/pelletketel-calux-sintesi-15-kw/
Ga je je deze ketel alleen voor tapwater (kraan/Douche gebruiken)? Heb je dan enig idee hoeveel kg pellets er per uur/gemiddelde dag doorheen zou gaan?
De 1kg p/u die op de site wordt aangegeven lijkt mij zo veel voor een paar douches en een afwas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Pellets kosten 0,27 euro de kilo, dus reken maar uit, dat is voor cv en tapwaterboiler. Daar kan gas niet tegen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
MarcoL1978 schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:19:
[...]

Ga je je deze ketel alleen voor tapwater (kraan/Douche gebruiken)? Heb je dan enig idee hoeveel kg pellets er per uur/gemiddelde dag doorheen zou gaan?
De 1kg p/u die op de site wordt aangegeven lijkt mij zo veel voor een paar douches en een afwas.
Als je de bunker van de pelletcv volgooit moet je ong. 1 week continu kunnen stoken. Hoop zo'n 2-3 weken ermee te kunnen doen.

Omdat de warmte vraag vrij beperkt zal zijn zal het voornamelijk voor tapwater worden gebruikt. Vooral het bad is een grote verbruiker. Voor de rest zal het meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 11:57
Vaevictis_ schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:05:
[...]

Als je de bunker van de pelletcv volgooit moet je ong. 1 week continu kunnen stoken. Hoop zo'n 2-3 weken ermee te kunnen doen.

Omdat de warmte vraag vrij beperkt zal zijn zal het voornamelijk voor tapwater worden gebruikt. Vooral het bad is een grote verbruiker. Voor de rest zal het meevallen.
Ah, het optionele reservoir voor 225 kilo. Maar dan zou je wel op minder dan de aangegeven 1kg per uur uit komen, anders ben je er in 1.5 week doorheen.

Het idee vind ik wel heel mooi dus hoop later ook wat ervaringen terug te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Hij brand niet elk uur van de dag, als je dat doet kan je gelijk een bord sauna op de gevel schroeven. :)

Ik heb mijn gewone 8,6 kW pelletkachel al zo terug geschroefd dat hij nog geen 0,6 kg per uur doet, en nog warm zat, maar dat is alleen de kamer/keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:56
@Vaevictis_ je hebt de douche nu al een tijdje in gebruik zou je wat kunnen vertellen of het echt zo fijn douchen is als iedereen beweert.

[ Voor 12% gewijzigd door aegis op 27-01-2020 11:22 ]

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
aegis schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:21:
@Vaevictis_ je hebt de douche nu al een tijdje in gebruik zou je wat kunnen vertellen of het echt zo fijn douchen is als iedereen beweert.
Goh Nebia die hebben nu weer een kickstart campagne. Nee ik heb hem geannulleerd omdat deze niet compatibel bleek te zijn met installaties in de EU. Ik zat destijds tegen nieuwbouw aan en kon dus ook de douche op maat laten maken voor de Nebia.

Uiteindelijk voor een andere oplossing gekozen een neveldouche van Methven (lees losse douchekop) met inbouwdouche. Geen seconde spijt van. Sterker nog ik ben nu ook distributeur van deze douchekoppen.

https://www.amazon.co.uk/...3&creativeASIN=B00GHQZMXQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:56
is dat een douchekop die je gewoon op een bestaande douche kan installeren? we hebben nu gewoon van grohe z'n regendouche boven je hoofd een een kleine handdouche en ik wou de boven je hoofd vervangen met iets wat minder water verbruikt.

https://bettyskitchen.nl

Pagina: 1