Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Contacten van Excel naar outlook.com importeren

Pagina: 1
Acties:

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-11 07:54
Ik heb een Excel lijst gekregen met een paar honderd contacten, deze lijst wil ik toevoegen aan mijn outlook.com contacten. Helaas nog geen succes geboekt hier mee. De tabel heeft de volgende kopen:
Achternaam, Tussenvoegsel, Voornaam, Familie nummer, Straat, Huis nummer, Toevoeging huis nr., Land, Plaats, Postcode, Telefoonnummer, Mobielnummer, Emailadres, Geboortedatum, Groepen.

Daaronder staan netjes de namen en gegevens.

Wanneer ik het Excel bestand opsla als .csv en wil importeren in outlook.com geeft outlook.com de melding: “Het bestand is leeg of heeft niet de juiste indeling. Kies een ander bestand.”

Weten jullie wat ik moet doen om het in outlook.com te krijgen?

Misschien handig om te weten: ik heb een Nokia Lumia 630, desktop pc met Windows 10 en de mail app en een Surface RT

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En wat gebeurt er als je het CSV-bestand eens bekijkt met een tekst-editor? Soms worden er puntkomma's verwacht en staan er komma's of andersom. Controleer wat voor bestand outlook.com wil hebben; maak een export van je outlook.com contacten (zet er een of twee handmatig in), etc.

Je hebt nu nog niets geprobeerd of zelf uitgezocht.

Ik schop dit trouwens even naar CSA, dit hoort niet in AZ.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:09
Lijkt er op zoals gambieter al aangeeft dat de CSV niet goed is.
Staan alle gegevens in dezelfde kolom of is ieder kopje een aparte kolom?
Hier kan CSV ook over vallen. Als je een export maakt van contactpersonen en je opent dit met excel dan zullen alle gegevens in één kolom staan.
Probeer het openen met Notepad en kijk inderdaad naar de komma's of ;.