Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnyman
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-09-2015
Hallo,

Sinds vorige week kreeg ik het probleem dat mijn laptop niet meer normaal opstarten deed,
ik kreeg alleen een zwart scherm met mijn muis cursor zichtbaar,

is mijn HDD nog te redden? ik kon nog een paar mappen benaderen gisteren maar dat wil nu ook niet meer

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Sx9m5mJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Met zoveel bad sectors lijkt me dat een hopeloze zaak.
Er zijn weliswaar geen uncorrectable bad sectors, maar toch, hoe kom je aan zoveel (16000) bad sectors. Kan niet anders dat er iets goed fout zit.

Je kan de schijf formatteren, en dan bekijken of die het weer doet, maar zou hem eerder voor garantie terugsturen. Ding is bijna nieuw en duidelijk stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die schijf kun je afschrijven. Dat gaat niets meer worden. Als je garantie hebt, vooral niet lang formatteren - als dan je bad sectors weg zijn kun je mogelijk geen garantie meer claimen omdat op dat moment de schijf het weer doet. Maar de kans is toch erg groot dat er weer nieuwe bad sectors bijkomen. Zoveel bad sectors komt niet door de wind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Leg de schijf anders een poosje in de vriezer en probeer het alsnog even opnieuw.

Tenminste als de data erg belangrijk voor je is.

Zo niet, garantie kwestie.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnyman
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-09-2015
bedankt voor de reacties,

Als ik het goed begrijp zit er dus een fabrieksfout in deze schijf?

Op de schijf staat een map met foto's die nog niet op mijn back-up staan,
moet ik een recoverytool (getdataback) nemen om te zien wat er nog te redden valt
of is invriezen de beste manier? of een andere optie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
De vriezer is echt de laatste optie als alle andere opties gefaald hebben.

Het biedt zeker geen garantie, maar liever een hele kleine kans dat je je data weer krijgt, dan 0,0.

Lees hier meer.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Je heb de beste kans denk ik om via eeen linux live cd je bestanden te backuppen. Zolang de disk nog gezien word.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Pagina: 1