Wireless mouse en keyboard aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 07:51
Ik heb afgelopen week een set gekocht met een draadloze muis en toetsenbord van Rapoo uit de 8900p serie.

Nu lijkt het zeer eenvoudig, namelijk de bijgeleverde USB bluetooth ontvanger in de USB poort steken, waarna op de computer een balkje verschijnt die aangeeft dat hij het apparaat installeert. Batterijen in de muis en het toetsenbord, knopje op aan en gaan met die banaan. Maar niks dus, er gebeurt helemaal niets.

Nu zit er een CD bij met software, die heb ik geinstalleerd. Start ik de software op, dan krijg ik de melding 'No rapoo wireless device connected. Application will close now.'

Uit de handleiding wordt ik ook niet veel wijzer. De muis en het toetsenbord hebben gewoon stroom, aangezien er bij aanraken van bijvoorbeeld de touchknoppen op het toetsenbord wel lampjes oplichten.

Ik hoop dat ik nu gewoon iets heel simpels over het hoofd zie |:( Hopelijk kan iemand hier bij helpen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik denk dat je ze eerst moet syncen met de usb bluetooth ontvanger ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• JohanPG
Ik dacht zelf ook dat ik ze zou moeten syncen, maar op zowel de muis als het toetsenbord lijkt geen sync button o.i.d. aanwezig te zijn. In de handleiding vind ik er ook niets over terug...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Heb je mischien ook een andere usb poort om te proberen ?
Dit wil ook nog wel eens uitmaken en dan gaat het meestal om usb3 en usb2.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• JohanPG
Lijkt ook geen verschil te maken. Ik krijg ook duidelijk een melding (geluidje) dat ik iets aansluit wanneer ik de ontvanger in een USB poort doe, dus hij pakt hem wel gewoon. Alleen moeten nu de muis ed. het ontvangertje nog zien te herkennen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:05

D4NG3R

kiwi

:)

Kan je even de situatie waarin je het setje gebruikt schetsen? Welk OS? De nieuwste drivers? (Dus niet die van de CD maar van de website)

Is de 5Ghz (Dus geen Bluetooth) ontvanger niet weggestopt aan de achterkant van een PC die in een kast verstopt zit oid?

In principe zou het plug-and-play moeten zijn als ik reviews geloof.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 28-09-2015 19:30 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• JohanPG
Gaat om net een nieuwe PC met als OS Windows 10.

De 5Ghz heb ik zowel achter in de USB poorten geprobeerd als voor in de PC. Qua bereik zou het dus prima moeten zijn lijkt mij.

Edit: En inderdaad ook de drivers van de website geprobeerd!

[ Voor 15% gewijzigd door JohanPG op 28-09-2015 20:54 ]

• JohanPG
Heb het op mijn laptop met W8.1 geprobeerd, daar hetzelfde verhaal.

Is het gebruikelijk dat de apparaten gesynct moeten worden met de USB ontvanger en hoe gaat dit doorgaans? Misschien zie ik iets doms over het het hoofd?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:05

D4NG3R

kiwi

:)

Ik denk dat je setje DOA is aangezien het Plug and Play zou moeten zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1