Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:40
Hallo
Ik heb thuis een xiaomi mini router. Sinds kort zit deze aangesloten op een Telfort router met 50 Mbit up en download. Via een bedraad netwerk haal ik met een speedtest deze snelheid gemakkelijk. Maar via WiFi komt de download snelheid niet boven de 25 terwijl de upload wel gelijk loopt.

Ik heb de WiFi van kanaal gewisseld en de bandbreedte veranderd. De router ondersteund zowel de 2,4 als 5 GHz band. Ook heb ik meerdere apparaten geprobeerd maar snap niet waar het probleem zit. Vooral omdat de upload een hogere snelheid haalt. De qos heb ik uitgeschakeld in de standaard firmware van de xiaomi.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee. Maar daar geef je ook veel te weinig info voor :o

Begin eens om aan te geven exact welke Telfort router je hebt en hoe je dat 'aangesloten' hebt op de Xiaomi mini. En hoe je deze apparaten ingesteld hebt - behalve als je erg specifieke eisen hebt is NAT achter NAT onwenselijk en zou je ofwel de Telfort modem/router in bridge mode moeten zetten danwel de Xiaomi als AP instellen. Misschien heb je dat al gedaan, maar dat valt niet uit je topicstart te halen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendel
Het gaat om een Arcadyan V8. Deze zit zonder bridge modus aangesloten met inderdaad een dubbele NAT. Aangezien wij ook iptv gebruiken is het volgens mij lastig de router van Telfort te laten bridgen.

Het vreemde is dat als ik een apparaat bekabeld aan de xiaomi aansluit welke dus weer bedraad is aangesloten op de Arcadyan wel de juiste snelheid haalt. Dus het probleem zit voor zover ik zag puur in de WiFi. Daarbij haal ik de beloofde uploadsnelheid wel maar de download snelheid halveert. Dit geldt voor zowel de 2,4 als 5 GHz band en ik heb meerdere kanalen gebruikt. Ook in ap modus heb ik dit probleem overigens. Ik hoop dat ik het zo wat verduidelijkt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je 5 Ghz gebruikt, maak dan een apart SSID aan (bv: THUIS-5), en verbind je PC op deze SSID.

Heb je dan nog steeds het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendel
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:14:
als je 5 Ghz gebruikt, maak dan een apart SSID aan (bv: THUIS-5), en verbind je PC op deze SSID.

Heb je dan nog steeds het probleem?
Ja ik heb een apart ssid dus dat lost het niet op. Ook als ik de 2,4 geheel uit zet