Is Asus een goed merk?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.495 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
Hey

Ikzelf heb een Asus laptop (Asus X555LD), en ben er zéér tevreden mee.
Asus is zelfs mijn favoriete merk omtrent elektronica.

Toch ken ik mensen (een paar maar) die zeggen dat Asus brol is, en het snel stuk gaat etc.
Ik vroeg me af wat jullie hiervan vonden.

Is Asus een goed merk (voor super-users/programmeurs/gemiddelde gebruikers)?
Waarom wel of niet?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon14
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-07 22:29
Mijn vorige laptop was een Asus.
Was prima ding opzich.
Moest een keer terug voor reparatie aan harde schijf.
dat duurde 6 weken, weet niet of dat lang is voor een laptop ofzo maar was wel zwaar irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 09:47

DarkSide

theres no place like ::1

En wat als we allemaal zeggen dat het brak en rommel is?

Wat wil je met dit topic bereiken?
Er zijn altijd mensen die problemen hebben of pech met een laptop van asus.
En andere hebben er al 3 versleten.

Nogmaals wat is precies je bedoeling?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 10:18
Asus maakt opzich prima apparatuur. Wat waarschijnlijk het geval is dat mensen Asus en Acer door elkaar halen. Acer is over het algemeen goedkope troep dat snel stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
DarkSide schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:47:
En wat als we allemaal zeggen dat het brak en rommel is?

Wat wil je met dit topic bereiken?
Er zijn altijd mensen die problemen hebben of pech met een laptop van asus.
En andere hebben er al 3 versleten.

Nogmaals wat is precies je bedoeling?
Mijn bedoeling is weten of het echt een goed merk is, of weten of ik misschien gewoon een fout/toevallig beeld van het merk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Nooit problemen met mijn Asus hardware gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik gebruik ook redelijk wat Asus, omdat ik meestal desktop's koop is het wel eerder een moederbord (gpu nog niet).

Ik raad ook meestal Asus aan. Maar ik moet nu ook zeggen dat er een aantal mensen rond mij pech hebben gehad met Asus laptops (batterij na een paar (2) jaar kapot, slechte voedingsaansluiting enz.)

Een aantal jaar geleden heeft er ook eens een artikel op tweakers over gestaan. Natuurlijk is 2009 een enorm lange tijd in de IT wereld en kan dat de dag van vandaag net omgekeerd zijn, maar toch:
nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Een 'Merk' zegt tegenwoordig niet zo veel meer. Van alle fabrikanten die de hele markt proberen te bedienen zoals HP, Toshiba, maar ook Asus en Acer heb je ongeveer de helft van de modellen die gewoon ingekocht zijn bij Compal, Foxconn, Hannstar enz. De rest waar ze wel serieus tijd in steken liggen allemaal op 900+ euro per stuk en vanaf dat punt is ook de mechanische constructie degelijk. Sure, als je je laptop zo behandelt dat een mank ding ook heel blijft maakt dat niet uit, maar als je hem gewoon wil gebruiken is het wel fijn dat dat gewoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Ik vind Asus een prima merk, maar "Asus" is nou niet echt eenduidig. Asus maakt wel wat meer dan alleen laptops, en tussen productcategorieën kan een enorm verschil zitten qua kwaliteit. Plus dat zoals hierboven gezegd wordt soms ook gewoon een model ingekocht wordt bij een OEM om er vervolgens een ander merkje op te plakken. Voeg daaraan toe dat mensen veel verschillende ervaringen en meningen hebben en ik denk dat je geen simpel antwoord hierop kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 09:47

DarkSide

theres no place like ::1

ONiel schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:50:
[...]

Mijn bedoeling is weten of het echt een goed merk is, of weten of ik misschien gewoon een fout/toevallig beeld van het merk heb.
Ja dat is niet eenduidig goed te zeggen. Gaat om gevoel en wat je hebt meegemaakt denk ik
Over het algemeen genomen is Asus een goed merk denk ik.
Ze maken mooie laptops en hebben goede moederborden.
Maar ze hebben ook gewoon budget spullen waar de laptop gewoon weer niet zo mooi is e.d.

Acer heeft een slechte reputatie. En ben er zelf ook niet echt fan van. Maar ken ook mensen die prima 4 jaar lang met hun acer laptop hebben kunnen werken terwijl andere na 2 jaar problemen hadden met hun asus.

Een topic als dit is gewoon "lastig" omdat het heel breed is en afhangt van gevoel en verleden.

Beter is als je een specieke laptop zoekt of bepaalde serie. Dan kan je wat makkelijk advies geven als dat een bepaalde serie misschien slechte kwaliteit toetsenborden gebruikt of erg plastic is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:27

br00ky

Moderator Harde Waren
De één heeft positieve ervaringen, de ander negatieve. Het nut van dit topic ontgaat me dan ook eerlijk gezegd. Hierbij dan ook een slotje. Als je denkt dat dit topic toch levensvatbaar zou kunnen zijn, hoor ik dat graag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.