WD Red: New VS recertified

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-04 10:33
Allen;

ik heb een kleine uitdaging;

ik heb een 25 nieuwe Western Digital RED 6TB harde schijven gekocht. gewoon bij een online store waar ik niets dan goede ervaring mee heb gehad zover. de eerste 12 disks heb ik in mijn NAS gezet, geinitialiseerd, en nu ben ik toevallig vandaag (10 dagen nadat ik de batch heb ontvangen) bezig ze klaar te leggen voor mijn expansion unit die morgen komt.
nu viel het me op dat bij 6 van deze disks het label zwart is. raar. ik kijk verder, en nu staat er recertified op.

ik heb gewoon 25 nieuwe disks besteld, en betaald voor 25 nieuwe disks.. moet ik genoegen nemen met recertified disks? maakt het nog iets uit?
het meest irritante nu vind ik dat ze niet een rood label hebben (jaja, pietlut) maar ik weet ook niet of t echt verschil maakt..

ben erg benieuwd wat jullie vinden..
ga morgen de leverancier bellen maar ben eerst benieuwd naar jullie mening..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Recertified lijkt mij niet nieuw maar gerepareerde defecte schijven. Nu zal men daar ook de normale garantietermijn op moeten verlenen lijkt mij maar ik zou dit altijd even aankaarten bij de leverancier. Zakelijk zou ik dit sowieso niet zomaar accepteren. In sommige gevallen zijn recertified / refurbished modellen behoorlijk goedkoper.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12

DarkSide

theres no place like ::1

Lijkt me simpel.
Recertified betekend dat er een HDD terug gestuurd is voor RMA.
WD repareert deze dan waardoor hij weer werkt. En krijgt dan het label Recertified.

In principe zijn dit gewoon werkende Disk. En je moet via je leverancier ook gewoon 2 jaar garantie hebben.
Maar het voelt natuurlijk niet lekker. Maar kans is ook aanwezig dat je andere RED schijven toch eerder door jou RMA gestuurd moeten worden dan deze disks.

Dus gewoon voorleggen aan leverancier. Kijken wat die zeggen, aanbieden en kijken wat jij prettig vind.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Recertified disks zijn overigens niet direct minder goed. Door de jaren heen is mijn ervaring dat recertified disks zelfs beter zijn dan de originelen. Het zou in ieder geval geen verschil mogen uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Recertified disk kunnen een kortere fabrieksgarantie hebben.
Recertified products

WD recertified products may consist of customer return units and may be repaired. All products are tested and determined to meet WD's stringent quality standards before they are sold as recertified. Please note that some recertified items may have marks, scratches, or other slight signs of wear.

All recertified products carry manufacturer's limited warranty of 6 months.
Gooi voordat je contact opneemt met je leverancier de serienummers eens door het formulier Check your Warranty Status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
ja heb de disks door het garantie apparaat gegooid, en ze hebben allen 3 jaar garantie wat ik zo kan zien. dus dat moet geen probleem zijn.
het voelt gewoon niet goed. ik betaal voor 25 nieuwe disks en krijg 6 recertified disks zonder dat het me verteld is.

net overigens WD US gebeld en zij wisten me te melden dat het geen gerepareerde schijven zijn, dat zijn namelijk refurbished schijven, maar schijven die nooit gebruikt zijn maar teruggestuurd zijn door een klant om wat voor reden dan ook, of die bijvoorbeeld een kapotte verpakking hadden of zoiets. ze zijn wel nieuw in principe maar zijn ooit teruggeweest naar WD.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
scratch that..
xxx June 11, 2018 In Limited Warranty
xxx January 13, 2016 In Limited Warranty
eentje heeft er dus maar een paar maanden garantie.

tering.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

freak1 schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:03:
scratch that..
eentje heeft er dus maar een paar maanden garantie.

tering.
Klopt was ook even in de war met refurbished en recertified.
Neemt niet weg dat ze inprincipe goed zijn en dat de andere schijven geen garantie hebben langer te werken.

Verder heb je de schijven gekocht bij een webwinkel en zij moeten garantie leveren.
Je moet dus gewoon garantie hebben. Wel kan het geen kwaad om dit ook te melden.

En schelden is niet nodig.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat wordt dus een fikse korting of vervanging door nieuw. Jij krijgt gewoon winkeldochters in je maag gesplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
DarkSide schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:06:
[...]

Klopt was ook even in de war met refurbished en recertified.
Neemt niet weg dat ze inprincipe goed zijn en dat de andere schijven geen garantie hebben langer te werken.

Verder heb je de schijven gekocht bij een webwinkel en zij moeten garantie leveren.
Je moet dus gewoon garantie hebben. Wel kan het geen kwaad om dit ook te melden.

En schelden is niet nodig.
naja, ik zou zeggen welkom in de echte wereld, die webwinkel duwt je gewoon door naar de leverancier.. en WD geeft altijd goede garantie.. zeker met de nieuwe schijven opsturen dan pas de oude terug..

het gaat me ook meer om het gevoel en het topic hier ging om eens te kijken of dat gevoel klopte..

morgen maar eens bellen.

en schelden? oh, je bedoelt tering? als je dat al schelden vind.... :')

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Idd gewoon bellen.
Daarbij heb je gewoon recht op 3 jaar garantie op het moment van kopen.
Die andere schijven lopen in Juni af. Maar als jij ze in sept gekocht hebt.
Kan je dus gewoon in Augustus dus nog garantie claimen.
Het is de webwinkel die een "risico" neemt om een (grote) partij op voorraad te nemen.

En ik ben verder ook geen heilig boontje. Er komt af en toe best iets ongepast uit mijn mond.
Maar is gewoon niet nodig op een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
the plot thickens..

heb even alle schijven door de tool gehaald.. liggen er in totaal 31 hier, 25 6 TB schijven, 6 stuks 3 TB..
dit is de output
(en ja, alle schijven zijn gescand en serienummers gedubbelchecked)

xxx - No Limited Warranty
xxx June 25, 2018 In Limited Warranty
xxx May 2, 2018 In Limited Warranty

60 TB can not be enough

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Waarschijnlijk zijn de schijven met No Limited Warranty, OEM disks, otewel ze komen uit een ander systeem. Zou ze omruilen want mocht de winkel failliet gaan en je wilt naar de fabrikant voor garantie kan het nog wel eens moeilijk worden.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zou ook even met WD contact opnemen over de kwestie, even een mailtje de deur uit doen met je lijst aan serienummers en bevindingen over de garantie, plus dat je over een factuur beschikt met datum xxxx-xx-xx.
Bij Seagate geven ze garantie vanaf de datum van aanschaf mits jij een bon/factuur ervan kunt tonen, wellicht is dat WD ook zo.
Zit je wel nog met die Recertified/Refurbished/OEM schijven, daar wil je duidelijkheid over krijgen en wil je ook dat die garantie checktool ze automagisch correct pakt. Wanneer dat niet het geval is kan dat gaat dat meer moeite kosten als je ooit garantie nodig hebt of krijg je de garantie wellicht niet. Daar zou ik ook contact over opnemen met de webwinkel.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
yes.. momenteel contact.. webwinkel zal het vast netjes oplossen.. baal er gewoon van..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Is inderdaad niet netjes van de webwinkel en ongeacht of ze wel of niet gebruikt zijn, zou ik nooit een schijf willen die al in handen van een andere klant is geweest en is teruggestuurd. Niet dat je tussen WD-leverancier-jouzelf geen kans hebt dat iemand hem ruw heeft behandeld, maar toch, ik zou er geen goed gevoel bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Recertified schijven zijn gewoon in orde. Als de korting en de resterende garantieperiode (>= 24 maanden {van de oorspronkelijke 36 maanden}, bij minder dan 24 maanden moet de korting wel héél aantrekkelijk zijn ;) ) in orde zijn, koop ik ze zonder verder nadenken.

Het probleem is eerder gelegen in het feit dat de koper daarover niet is geïnformeerd. Wat kan meespelen is dat de webshop mogelijk diverse inkoopkanalen heeft waarbij voor henzelf, tenzij ze elke schijf afzonderlijk controleren op warranty-status, onduidelijk was dat dit probleem speelt. Het kan dus zo zijn dat freak1 weliswaar winkeldochters kreeg geleverd, maar dat de webshop tot aan zijn terugkoppeling daarvan niet op de hoogte was en tegoedertrouw handelde. Laten we de reactie van de webwinkel afwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 28-09-2015 10:59 . Reden: Verduidelijkt dat ook minder dan 24 maanden garantie mag, maar dan tegen zeer gereduceerde prijs. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorneelB
tot zover lijkt het verhaal dat de webwinkel slordig, maar te goeder trouw handelde.

de 6 recertified schijven zijn uitgestuurd zonder ze te controleren welke schijven het waren. waarschijnlijk kwamen ze van de hoop 6 TB schijven.. slordig maar kan gebeuren, haast waarschijnlijk.
de 10 OEM disks kwamen van andere leverancier.. en te goeder trouw uitgestuurd.
we gaan t oplossen lijkt t.

60 TB can not be enough

Pagina: 1