Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffaw
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-05-2021
Hallo,

Ik wil aanstands met 2 xbox 360s op 1 modem spelen. Dit heb ik al een keer eerder geprobeerd 1 xbox via lan kabel en 1 via wifi signaal dan krijg ik een netwerkfout op 1 van de 2 xboxen. Nou vraag ik me af is er een manier dat dit wel lukt.

Groetjes,
Jeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:25

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb je een router? Zorg dat ze beiden DHCP krijgen, en laat ze via UPNP zelf de portforwarding inregelen. Kan ook beiden over de kabel (en dat heeft zelfs de voorkeur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat had je wel al geprobeerd dan? [google=2 xbox ones on same network]
Er wordt inderdaad over UPnP gesproken. Ik vind dat zelf altijd erg link, want je hebt geen idee wat er nog meer een poort openzet en dus heb je geen idee wat voor gatenkaas er in je netwerk ontstaat. Virussen vinden dat prachtig.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffaw
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-05-2021
Dus in principe moet het ook goed gaan als ik ze gewoon alletwee via een lan kabel doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Online gamen via WiFi is ping-technisch sowieso niet echt lekker, afhankelijk van de game. Maar voor wat je vraag betreft:

Jouw WiFi-access point zal wel NAT doen, waardoor je via WiFi dubbele NAT hebt, zowel op het access point als op de router van je provider. Als bedraad en WiFi echter in hetzelfde subnet zitten, zou het geen verschil moeten maken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron