hey mensen
ik heb een vraagje, ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon maar kan niet echt kiezen, was al aan het vergelijken tussen 2 toestellen
bijde hebben goede en slechte punten voor me
Galaxy Edge 6+ Down Points:
*battery is 3Ah (mja met een portable lader is dat wel verholpen dus denk dat het par is met sony experia z5 premium omdat dit led is en geen tft met backlit)
*scherm in pixels is niet 4k netals z5p
*geen microsd slot, moet het via een ieritante otg doen om meer opslag te krijgen
beschickbare opslag 25gb van de 32gb (geen idee waarom ze 7gb gebruiken)
langzamere GPU vs Snapdragon telefoons (from benchmarks)
Galaxy Edge 6+ Up Points:
* led scherm (dat is echt iets wat ik wil vanwegen de goede kleuren en puur zwart en wit en tft kan geen echte zwart maken vanwegen achtergrond verlichting en het gaat niet zo snel kapot zoals tft)
* grote 5.7" scherm
* draadloos laden
* mooi ontwerp
* snele CPY/RAM en minder warm vergleken met snapdragon (from benchmarks)
* 4GB RAM
Sony Experia z5 Premium down points:
* de CPU Warmte
* waarom 3GB RAM ? (zou meer moeten zijn voor dat 4k scherm)
* geen snapdragon 820 (dat kon beter werken met de 4k scherm, betere presentaties die gelijk liggen met samsungs exynos, en minder warm)
* TFT kan geen echte zwart maken
* 4k op een 5.5" scherm en dan alleen maar voor foto's en video's -.-
sony experia z5 premium up points:
* 4k scherm (nogmaals alleen voor video en foto's)
* 2 ddagen zonder te laden... (tuurlijk de eerste paar weken daarna ook niet meer)
* micros sd slot
* mooi ontwerp
* water en stof dicht (maj zeggenze maar zou get niet onder het water houden want er schijn een lekage te zitten)
* goede hooftelefoon amp / geluid (ik hoop dat dat nog zo is, de walkman telefoons waren echt goed)
* snelere GPU dan samsungs (from benchmarks)
* meer ppi dan samsung (mja alleen actief met video en foto)
* een batterij met meer inhoud dan samsungs
dit allemaal is een beetje rommelig, kon ik maar van deze 2 toestellen maar 1 maken,
denk dat ik bij samsung blijf omdat de s3 echt goed was,
weet niet hoe sony experia's zijn tegenwoordig vergleken met de sony walkmen telefoons,
en dan dat 4k scherm, 3gb ram en een langzamre processor, gaat echt niet samen in spec's opstelling voor de sony.
ik heb een vraagje, ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon maar kan niet echt kiezen, was al aan het vergelijken tussen 2 toestellen
bijde hebben goede en slechte punten voor me
Galaxy Edge 6+ Down Points:
*battery is 3Ah (mja met een portable lader is dat wel verholpen dus denk dat het par is met sony experia z5 premium omdat dit led is en geen tft met backlit)
*scherm in pixels is niet 4k netals z5p
*geen microsd slot, moet het via een ieritante otg doen om meer opslag te krijgen
beschickbare opslag 25gb van de 32gb (geen idee waarom ze 7gb gebruiken)
langzamere GPU vs Snapdragon telefoons (from benchmarks)
Galaxy Edge 6+ Up Points:
* led scherm (dat is echt iets wat ik wil vanwegen de goede kleuren en puur zwart en wit en tft kan geen echte zwart maken vanwegen achtergrond verlichting en het gaat niet zo snel kapot zoals tft)
* grote 5.7" scherm
* draadloos laden
* mooi ontwerp
* snele CPY/RAM en minder warm vergleken met snapdragon (from benchmarks)
* 4GB RAM
Sony Experia z5 Premium down points:
* de CPU Warmte
* waarom 3GB RAM ? (zou meer moeten zijn voor dat 4k scherm)
* geen snapdragon 820 (dat kon beter werken met de 4k scherm, betere presentaties die gelijk liggen met samsungs exynos, en minder warm)
* TFT kan geen echte zwart maken
* 4k op een 5.5" scherm en dan alleen maar voor foto's en video's -.-
sony experia z5 premium up points:
* 4k scherm (nogmaals alleen voor video en foto's)
* 2 ddagen zonder te laden... (tuurlijk de eerste paar weken daarna ook niet meer)
* micros sd slot
* mooi ontwerp
* water en stof dicht (maj zeggenze maar zou get niet onder het water houden want er schijn een lekage te zitten)
* goede hooftelefoon amp / geluid (ik hoop dat dat nog zo is, de walkman telefoons waren echt goed)
* snelere GPU dan samsungs (from benchmarks)
* meer ppi dan samsung (mja alleen actief met video en foto)
* een batterij met meer inhoud dan samsungs
dit allemaal is een beetje rommelig, kon ik maar van deze 2 toestellen maar 1 maken,
denk dat ik bij samsung blijf omdat de s3 echt goed was,
weet niet hoe sony experia's zijn tegenwoordig vergleken met de sony walkmen telefoons,
en dan dat 4k scherm, 3gb ram en een langzamre processor, gaat echt niet samen in spec's opstelling voor de sony.