Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen

ik heb een vraagje, ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon maar kan niet echt kiezen, was al aan het vergelijken tussen 2 toestellen

bijde hebben goede en slechte punten voor me

Galaxy Edge 6+ Down Points:
*battery is 3Ah (mja met een portable lader is dat wel verholpen dus denk dat het par is met sony experia z5 premium omdat dit led is en geen tft met backlit)
*scherm in pixels is niet 4k netals z5p
*geen microsd slot, moet het via een ieritante otg doen om meer opslag te krijgen
beschickbare opslag 25gb van de 32gb (geen idee waarom ze 7gb gebruiken)
langzamere GPU vs Snapdragon telefoons (from benchmarks)

Galaxy Edge 6+ Up Points:
* led scherm (dat is echt iets wat ik wil vanwegen de goede kleuren en puur zwart en wit en tft kan geen echte zwart maken vanwegen achtergrond verlichting en het gaat niet zo snel kapot zoals tft)
* grote 5.7" scherm
* draadloos laden
* mooi ontwerp
* snele CPY/RAM en minder warm vergleken met snapdragon (from benchmarks)
* 4GB RAM

Sony Experia z5 Premium down points:
* de CPU Warmte
* waarom 3GB RAM ? (zou meer moeten zijn voor dat 4k scherm)
* geen snapdragon 820 (dat kon beter werken met de 4k scherm, betere presentaties die gelijk liggen met samsungs exynos, en minder warm)
* TFT kan geen echte zwart maken
* 4k op een 5.5" scherm en dan alleen maar voor foto's en video's -.-

sony experia z5 premium up points:
* 4k scherm (nogmaals alleen voor video en foto's)
* 2 ddagen zonder te laden... (tuurlijk de eerste paar weken daarna ook niet meer)
* micros sd slot
* mooi ontwerp
* water en stof dicht (maj zeggenze maar zou get niet onder het water houden want er schijn een lekage te zitten)
* goede hooftelefoon amp / geluid (ik hoop dat dat nog zo is, de walkman telefoons waren echt goed)
* snelere GPU dan samsungs (from benchmarks)
* meer ppi dan samsung (mja alleen actief met video en foto)
* een batterij met meer inhoud dan samsungs

dit allemaal is een beetje rommelig, kon ik maar van deze 2 toestellen maar 1 maken,
denk dat ik bij samsung blijf omdat de s3 echt goed was,
weet niet hoe sony experia's zijn tegenwoordig vergleken met de sony walkmen telefoons,
en dan dat 4k scherm, 3gb ram en een langzamre processor, gaat echt niet samen in spec's opstelling voor de sony.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Doe ten eerste wat aan je spelling, niet om het een of ander, maar dit is bijna niet te lezen...
Tevens is het Samsung Galaxy S6 Edge+ en Sony Xperia Z5, de namen die jij gebruikt bestaan niet.

De Snapdragon 820 is er nog niet, komt volgend jaar pas, dus dan zul je moeten wachten.
Voor de rest heb je al veel plus- en minpunten naast elkaar gezet, al zijn sommige een beetje scheef.

Je kunt ook nog denken aan merkaffiniteit, updatebeleid, softwareschil en die dingen natuurlijk.
Voor de rest is een keuze qua smartphone natuurlijk erg persoonlijk, die zul je dus zelf moeten maken.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 20:56

The Wizard

Moderator Mobile
--> MAA

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11 23:23
Afgezien van je spelling, dan maar even... het is vrijwel onleesbaar zo.

Het belangrijkste vergeet je, wat ga je er mee doen? Waarom wil je een scherp scherm? Waarom wil je zoveel opslag? Beide toestellen hebben hun eigen sterke en zwakke punten, de vraag is dus wat jij belangrijk vind. En waarom de keuze tussen deze twee toestellen, ik noem een OnePlus Two bijvoorbeeld?

Overigens zie ik het verschil tussen mijn Nexus 5 (1080p) en mijn SGS6 (1440p) totaal niet, 4K is echt ontzettende onzin in een smartphone imho.

Wat betreft je vergelijking:
  • een SGS6E+ heeft een OLED scherm en een veel zuinigere SoC, waardoor die 3000 mAh niet ontzettend veel zegt.
  • Waar haal je vandaan dat een Xperia Z5 het 2 dagen volhoudt, dat is namelijk gewoon reclamepraat van Sony en nog nergens getest.
  • De AMP van een SGS is bewezen zeer goed, dat van de Z5 is nog niet duidelijk.
  • Je noemt de GPU van de SD810 als voordeel voor de Xperia Z5, maar door nog meer pixels op het scherm zal dat verschil teniet gedaan worden.
  • Je noemt twee keer de batterij en twee keer het scherm als voordeel voor de Z5 (voor het geval je plus en minpunten wou tellen).
.

[ Voor 16% gewijzigd door Richh op 27-09-2015 17:09 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Verwijderd

Topicstarter
hmm k, ja sorry voor de spelling ik schrijf meer in het engels dan nederlands, waardoor ik in het nederlands veel fouten maak,

wat ik verwacht van een toestel is:
dat ik games erop kan spelen zonder stotteren of hangen,
dat het stottervrij mkv h264 10bit flac ass/ssa kan afdraaien in mx player,
dat ik muziek kan luisteren zonder dat het stotterd, daar had ik met s3 nogal last van,
en natuurlijk ROOT,
mocht het tog eens komen debian draaien zoals de s3 kon met cfw

en nexus, ik heb eraan zitten denken om een 6p te nemen maar ik ken huawei niet zo goed, het kom uit china zo op de markt en is inees een blitsende telefoon vergleken met andre,
en ik weet niet wat huawei te bieden heb op de nexus verder,
waar ik ook mee zit, waarom maar 3 gb en niet 4 gb ram, meer ram is betere presentaties neem ik aan vooral als het een multitask telefoon is, wat ik ook een beetje minder vind is het design van nexus p6, beetje standaard met een knop van lg's telefoons op de achterkant dat erg onhandig is vind ik persoonlijk,

verder de nexus p6 is wel redelijk, heb zo een beetje van alles en stereo speakers wat iik altijd goed vond op de nokia n series, ook las ik iets over de usb aansluiting, is het nu usb 3.0 of zo ? heb het nog otg ?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11 23:23
Ook in Engels-sprekende landen kennen ze hoofdletters, toch?

Bovenstaande kan op vijwel ieder toestel, muziek spelen zonder stotteren moet ook prima kunnen op een S3. Op je videocodec-eis na (heb ik geen ervaring mee, als je S3 het kan kan ieder toestel het nu) zou ik je gewoon een Motorola Moto G van 200 euro adviseren. Heb je geen flagship van honderden euro's voor nodig.
Geen van beide voorgestelde smartphones zou problemen moeten hebben op bovenstaande.

De Nexus 6P heeft geen knop maar een vingerafdruklezer op de achterkant overigens. Verder kan je wat USB en OTG betreft prima Googlen, toch?
En ik zei OnePlus Two, niet Nexus 6P.

[ Voor 14% gewijzigd door Richh op 27-09-2015 17:50 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Verwijderd

Topicstarter
oh hoofdletters, die gebruik ik zelden, beetje lastig om dat allemaal te typen , in games doe ik dat nooit

je had het ook over een nexus 5 en ik ging gelijk verder op de opvolgers,

en OnePlus Two heb maar 5.5" en dan 1080p geen oled , verder ken ik de hele toestel of merk niet, verder ziet het er goed uit , specs zijn goed, behuizing is mooi,

weet je toevallig hoe de geluids kwalitijd is van de telefoon hoofdtelefoon uitgang ?

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2015 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
nog wat, is oxygen os goed ? it ziet er een beetje kaal uit en heb geen google play

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op zondag 27 september 2015 @ 17:56:
oh hoofdletters, die gebruik ik zelden, beetje lastig om dat allemaal te typen , in games doe ik dat nooit
Als je serieus hulp wil op een forum als het onze, dan zou ik daar toch maar eens mee gaan beginnen. Het leest bijzonder vervelend zonder juiste interpunctie. Dat heeft dan weer als resultaat dat een hoop mensen zullen denken "what the f#ck, dat leest voor geen meter, daar steek ik geen energie in", waardoor jij je vragen weer niet beantwoord krijgt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1