iPhone 5 wit, waar ligt het probleem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:47
Hey mensen!

Ik heb zojuist een iphone gekregen. Een witte iPhone 5.

Een probleempje, hij doet het niet! :P

Maar nu zit ik dus te kijken om hem te maken. Want als ik hem aan de PC hang (met itunes, andere iphones doen t wel, dus daar ligt het niet aan) doet hij het hééél soms, dus ik weet nu niet of het aan de connector ligt? Is het misschien de batterij? Kan het connecten met PC daar raar door gaan doen? Maar als ik hem eraan hang, herkent ie het wel want hij gaat wel aan, hij krijgt dus wel stroom. Maar als ik hem aan zet(zonder pc) gaat hij aan en na 10/15 seconden weer uit. Hangt ie aan de PC, blijft ie aangaan, 15 sec aan, uit, 15 sec aan, uit and on and on and on. Hij staat continu op itunes scherm.

Wat ik heb geprobeerd:
DFU mode: Doet ie dus niet... Omdat ie continu reboot en een beetje zn eigen ding doet.

Wat kan ik nog meer proberen? Denk dus echt dat het hardware is. Zou een nieuwe batterij het probleem oplossen?

Groetjes,

Jason

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36

SuBBaSS

-has Ryzen

Even goed gekeken of de lighntning port niet toevallig vol stof/zut zit?
En krijg je de kans om wat te zien over de batterij, zoals het percentage (als in: weet je hoe vol dat ding zit?).
Probeer hem anders eerst even 20 minuten (oid.) aan de lader te hangen, pc eventueel ook een optie.

Is die rebootloop ook niet te onderbreken door een forced restart met de home en sleep/wake button tegelijkertijd 10 sec. ingedrukt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
SuBBaSS schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:37:
Even goed gekeken of de lighntning port niet toevallig vol stof/zut zit?
En krijg je de kans om wat te zien over de batterij, zoals het percentage (als in: weet je hoe vol dat ding zit?).
Probeer hem anders eerst even 20 minuten (oid.) aan de lader te hangen, pc eventueel ook een optie.

Is die rebootloop ook niet te onderbreken door een forced restart met de home en sleep/wake button tegelijkertijd 10 sec. ingedrukt houden?
Hey SuBBaSS,

dat heb ik dus al geprobeerd. de poort is heel erg schoon juist!
hij heeft dus dat connect to itunes logo... dat is het probleem :-(
reboot heb ik al proberen te onderbreken, maar dat heeft helaas ook niet gewerkt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
In de meeste gevallen is het een batterij-probleem.
Als het een beetje tegenzit kan het een probleem met het flash-geheugen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36

SuBBaSS

-has Ryzen

mimang schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:42:
[...]

Hey SuBBaSS,

dat heb ik dus al geprobeerd. de poort is heel erg schoon juist!
hij heeft dus dat connect to itunes logo... dat is het probleem :-(
reboot heb ik al proberen te onderbreken, maar dat heeft helaas ook niet gewerkt.
Ok dan, kun je dat uitsluiten.
En met "dfu" bedoel dat je met de homeknop ingedrukt het toestel (~de kabel) hebt aangesloten op een pc met itunes?
Anders zit er wellicht niets anders op dan hem helemaal leeg te laten lopen zodat hij uit blijft en het dan nogmaals te proberen....

Wat is de voorgeschiedenis van het toestel? Hij is niet toevallig nat geworden oid.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuBBaSS schreef op zondag 27 september 2015 @ 18:45:
[...]

Wat is de voorgeschiedenis van het toestel? Hij is niet toevallig nat geworden oid.?
Dat inderdaad, zou er ergens corrosie op de PCB zitten? Overigens had de iPhone 5 wel meer problemen met defecte batterijen, dus misschien dat daar ergens iets zit. Of de aan/ uitknop zit gewoon vast.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
SuBBaSS schreef op zondag 27 september 2015 @ 18:45:
[...]

Ok dan, kun je dat uitsluiten.
En met "dfu" bedoel dat je met de homeknop ingedrukt het toestel (~de kabel) hebt aangesloten op een pc met itunes?
Anders zit er wellicht niets anders op dan hem helemaal leeg te laten lopen zodat hij uit blijft en het dan nogmaals te proberen....

Ja! Ik probeerde echt in DFU te komen. Ik heb het vaker gedaan :P
Leeg lopen gaat dus niet, want hij valt de hele tijd uit helaas.
Weet ik niet... Ik heb een batterij besteld en hoop dat dat het was...

Signature

Pagina: 1