Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mid-end Chromebook Windows alternatieven

Pagina: 1
Acties:

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Zit voor een vriend naar een laptop te zoeken, maar zal maar gewoon de vragen hieronder in vullen dan nog wat context geven:

Wat ga je met je laptop doen?
Gewoon surfen enzo en het enige spel wat het moet kunnen draaien is AoE II HD.

Wat is je budget?
Onder de 500.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet veel, wel iets.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nope.

---

Hoe dan ook, ik zat persoonlijk te zoeken naar iets als een Windows counterpart van de Toshiba Chromebook 2. Niet dat het Full HD scherm een belangrijke eis nu is, maar ik heb er zelf één en bouwkwaliteit is geweldig, accuduur is geweldig, snelheid is totaal prima, kleine SSD i.p.v. serieuze opslag, etc. en ik heb meerdere keren nieuwsberichtjes gehoord van 'chromebook' concurrenten, maar als ik in de Pricewatch kijk dan zijn de laptops die in dergelijke nieuwsberichtjes worden genoemd vaak niet hier (onder dezelfde naam) (nog) beschikbaar. Dus... wat zou een goede laptop zijn om aan te raden? Het lijkt echt bijna of alle goede goedkope laptops chromebooks zijn als ik in de Pricewatch aan het kijken ben~ (dit is het filter waar ik uiteindelijk op uit kwam... en zelfs met het resolutie filter er af blijf je hetzelfde probleem houden :? )

PS. Ik weet dat je op een Chromebook met crouton, ubuntu en wine AoE II HD kunt draaien... maar die vriend heeft daar niet de kennis en skill voor :+

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-11 09:33

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Kleine tip, je kan ook het besturingsysteem kiezen en daar voor Windows kiezen. Geen Chromebooks meer in het overzicht ;).

Ik heb even verdergeborduurd op je filter en deze aangepast, ik kwam dan terecht op deze laptop met full HD scherm: pricewatch: Acer Aspire Switch 11 SW5-171-36SV. Er zijn er echter ook nog heel wat goedkopere, maar die hebben dan geen full HD scherm.

Als je de andere "kandidaten" wilt bekijken, dan kan je hier mijn filter bekijken.