Toon posts:

Bureaublad wijst naar C-schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik wilde vanochtend mijn computer opschonen. Alleen dit is niet helemaal goed gegaan. Mijn C schijf(waar windows opstaat) staat ineens op mijn bureaublad.

Als ik in de verkenner kijk waar het bureaublad heenleid, is dat naar de C schijf.
Dan staat er in de eigenschappen heel mooi: standaardinstellingen herstellen, maar dan zegt de pc 'opgegeven pad is onjuist'.

De mapjes (geen snelkoppelingen) staan dus nu op het bureaublad én op de C schijf.
Kan ik de mapjes op het bureaublad gewoon verwijderen? Of moet ik ergens diep in de instellingen gaan graven?

En ook staan de snelkoppelingen van het bureaublad op de C schijf!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:08
Eehm, het is vrij gebruikelijk dat alles wat op je bureaublad staat, op de C drive wordt opgeslagen. In praktisch alle Windows versies (doe even de aanname dat het hier gaat om XP of daarboven, dit ontbreekt in je post) is dit C:\Users\<username>\Desktop
Bedoel je dus dat wat je op je desktop zet, niet daar wordt opgeslagen maar in C:\ ?
Waarmee heb je trouwens opgeschoond en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Open regedit.exe en ga naar deze key: HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Als het goed is staat hier bij "Desktop" het volgende: %USERPROFILE%\Desktop

Ik vermoed dat hier bij jou "C:\" zal staan. Oplossing: waarde vervangen naar wat hierboven staat en je PC herstarten (of uitloggen en opnieuw inloggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Je zult dan wel zeker moeten zijn dat de mappenstructuur C:\Users[USERNAME]\Desktop bestaat. Hetzelfde geld voor alle andere mappen die daar thuishoren (Documents, Downloads, Saved Games, Searches etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:33:
Hoi hoi,

Ik wilde vanochtend mijn computer opschonen. Alleen dit is niet helemaal goed gegaan. Mijn C schijf(waar windows opstaat) staat ineens op mijn bureaublad.

Als ik in de verkenner kijk waar het bureaublad heenleid, is dat naar de C schijf.
Dan staat er in de eigenschappen heel mooi: standaardinstellingen herstellen, maar dan zegt de pc 'opgegeven pad is onjuist'.

De mapjes (geen snelkoppelingen) staan dus nu op het bureaublad én op de C schijf.
Kan ik de mapjes op het bureaublad gewoon verwijderen? Of moet ik ergens diep in de instellingen gaan graven?

En ook staan de snelkoppelingen van het bureaublad op de C schijf!

Alvast bedankt!
Natuurlijk nooit zomaar wat verwijderen, en zeker niet als je niet weet wat dat veroorzaken kan.
Heb je een afbeelding om het te verduidelijken?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShitHappens schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:38:
Eehm, het is vrij gebruikelijk dat alles wat op je bureaublad staat, op de C drive wordt opgeslagen. In praktisch alle Windows versies (doe even de aanname dat het hier gaat om XP of daarboven, dit ontbreekt in je post) is dit C:\Users\<username>\Desktop
Bedoel je dus dat wat je op je desktop zet, niet daar wordt opgeslagen maar in C:\ ?
Waarmee heb je trouwens opgeschoond en hoe?
Besturingssysteem is Windows 10. Opgeruimd met Systeemopruiming.
Alles dat op het bureaublad staat wordt opgeslagen op de C schijf zonder in een map geplaatst te worden.

Het doel van het bureaublad is C:\ Dit kan ik niet veranderen, ook niet als ik de map C:\Users\Joris\Desktop aanmaak.
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:43:
Open regedit.exe en ga naar deze key: HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Als het goed is staat hier bij "Desktop" het volgende: %USERPROFILE%\Desktop

Ik vermoed dat hier bij jou "C:\" zal staan. Oplossing: waarde vervangen naar wat hierboven staat en je PC herstarten (of uitloggen en opnieuw inloggen)
Daar staat %systemdrive%\
Xudonax schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:45:
Je zult dan wel zeker moeten zijn dat de mappenstructuur C:\Users[USERNAME]\Desktop bestaat. Hetzelfde geld voor alle andere mappen die daar thuishoren (Documents, Downloads, Saved Games, Searches etc.).
Al geprobeerd, zie tekst hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

google smoogle.
No account. no pic

-ik denk dat de rechten niet goed staan-

[ Voor 43% gewijzigd door MrMonkE op 27-09-2015 10:59 . Reden: Dropbox > Google :) ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://www.dropbox.com/s/2xuqbas1comicjt/Naamloos.png?dl=0 Beter?

Nog een foto: https://www.dropbox.com/s...09-27%2010.57.26.png?dl=0

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:08
En da's dus het probleem. %systemdrive% verwijst naar C:\ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShitHappens schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:58:
[...]

En da's dus het probleem. %systemdrive% verwijst naar C:\ ;)
Aha, thanks! Alles is weer normaal. Alleen sommige pictogrammen van snelkoppelingen zijn verdwenen :P
Maar dat is zo opgelost. Thanks allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die staan vermoedelijk in de hoofdmap van je %systemdrive% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:02:
Die staan vermoedelijk in de hoofdmap van je %systemdrive% ;)
Nee, zo bedoel ik het niet..
https://www.dropbox.com/s...7r2v1/bureaublad.png?dl=0

Zoals bij spotify, de afbeelding is weg. Of bij 3 steamgames, trove, unturned, starmade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Move OT->WOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:27:
[...]

Nee, zo bedoel ik het niet..
https://www.dropbox.com/s...7r2v1/bureaublad.png?dl=0

Zoals bij spotify, de afbeelding is weg. Of bij 3 steamgames, trove, unturned, starmade...
Check de eigenschappen of maak de snelkoppeling opnieuw aan. Het pad voor het icoon klopt niet meer.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grote kans dat je nog veel meer problemen gaat tegenkomen de komende tijd. Als de variable %systemdrive% op een gegeven moment veranderd is, dan kunnen een aantal "onderliggende" shortcuts/applicaties misschien ook de geest gaan geven. Ik zou je adviseren om even al je applicaties in je startmenu & desktop eens op te starten en ook alle icons in je systemtray eens te dubbelklikken/openen en te controleren of je geen rare meldingen gaat krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MAX3400, ik denk niet dat de TS die variabele heeft aangepast. De locatie van z'n desktop was verkeerd, meer niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
Ja er staat een c:/ (snelkoppeling) in 'deze pc' mappen structuur, meer is het niet dacht ik, en die kan je volgensmij verwijderen

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1