Toon posts:

Beeldscherm niet vullend.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sindskort een "game pc", ik heb hem nu aangesloten op me tv (samsung hd led tv 106 cm).
Alleen nu heb ik een probleem.

op resolutie 1920 x 1080 is me scherm te groot en steken alle randen uit. De home bar zie ik dan voor de helft.

Op resolutie 1768 x 992 is het beeld te klein en heb ik dus zwarte randen uiterst irritant.

ik heb trouwens een geforce gtx560 videokaart

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

alvast bedankt,
mark

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

-

[ Voor 121% gewijzigd door CodeCaster op 27-09-2015 10:42 . Reden: Ja laat maar, OP kan zelf wel de 10 mogelijke oplossingen zoeken. ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Ja kunt in de schaling settings van je videokaart de beeld verhoudingen instellen. Hiermee kun je het scherm groter en kleiner maken totdat het past.

* (Het is mijn in plaats van me).

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Probeer eens in je TV settings het beeldformaat te vinden. Elke TV die de laatste jaren is gemaakt, ondersteund gewoon 1080p zonder scaling.

Als het goed is geeft je TV een lijst met
- Auto fit
- Widescreen
- Screen fit

Op mijn Samsung TV moest ik hem handmatig op Screen Fit zetten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Klinkt als een gevalletje under/overscan?

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:04
Je overscan staat aan. Je kunt dit aanzetten op je tv en op je pc. Beide moeten uitstaan. Op je tv kun je vaak kiezen voor een type HDMI. Zet deze op pc of computer. In je nvidia kun je overscan op 0% zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ten eerste bedankt allemaal voor de reactie`s, het probleem is inmiddels opgelost.
Het probleem lag zoals Jeroenneman het heeft uitgelegd aan mijn tv instellingen. Bedankt hier voor!

Ondertussen is mijn hele beeld gevuld en staat die op een resolutie van 1920 x 1080.

Nogmaals bedankt!
Pagina: 1