Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Beste mede-Tweakers,

Ik ben van plan om binnenkort mijn eigen game-PC te gaan maken. Uiteraard heb je hiervoor goed internet nodig! Helaas heb ik niet de beschikking tot een Lan-kabel, op de plek waar ik m'n PC neer wil gaan zetten. Mijn vraag is nu dus: Zijn er goede netwerkkaarten beschikbaar die mij deze optie bieden om te kunnen gamen met een goede internetsnelheid?

Ik zat zelf te denken aan ASRock Fatal1ty B85 Killer (wil namelijk 1150 socket voor i5-4460) + TP-Link TL-WDN4800 maar ik heb zelf helemaal geen verstand van netwerkkaarten... 8)7

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Misschien suggesties of opmerkingen? Ik hoor het allemaal graag!

Alvast bedankt!

Rayfano

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:17
Wat voor wireless modem/router heb je en hoeveel meter staat deze van af je pc ?
Nog verdiepingen er tussen?

Anders is een powerline adapter zou ook een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
dylan111111 schreef op zondag 27 september 2015 @ 01:54:
Wat voor wireless modem/router heb je en hoeveel meter staat deze van af je pc ?
Nog verdiepingen er tussen?

Anders is een powerline adapter zou ook een oplossing.
De router is een TP-link Archer C5.

Ook zit er nog 1 verdieping tussen en denk zo'n 6 meter hemelsbreed tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 13:40
Als je op dezelfde verdieping zat, had je dan wellicht de TP-Link Archer T9E kunnen nemen om van 802.11ac wlan gebruik te maken. Het 5 GHz signaal gaat doorgaans erg lastig door muren en vloeren heen ;(

De TP-Link TL-WDN4800 voldoet in jouw situatie dan denk ik wel.

Als je helemaal zeker wilt zijn van stabiel internet tijdens het gamen zou ik alsnog een kabel trekken en/of een AP plaatsen op de tussenverdieping.

[ Voor 31% gewijzigd door Ketho op 27-09-2015 02:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Heb je al gekeken naar een powerline?? Ik gebruik er hier een op zolder (ook een game pc), de router staat beneden. Spellen zoals BF4 draaien net zo goed als bekabeld. De snelheid is wel een stuk lager (de helft).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
Ik denk dat ik voor de TP-Link TL WDN4800 ga. Eventueel kan ik nog kijken voor powerline.

Bedankt voor hulp iedereen

[ Voor 14% gewijzigd door rayfano op 27-09-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
Ik heb wel nog 1 vraag namelijk: of een netwerkkaart los even goed, slechter of beter is dan een netwerkkaart op het moederbord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 13:40
In het algemeen is een PCI-e adapter beter dan een USB adapter.

Een nadeel is dat WiFi wordt gebottlenecked door de USB (2.0) interface en dan ook een hogere latency heeft.
Balance in "Maximale snelheid usb 2.0 802.11ac wifi stick"

Het voordeel met een USB Adapter is sowieso dat het niet gebonden is aan een systeem, en optioneel met een verlengkabel wat flexibeler is om te plaatsen. Handig voor je Raspberry Pi bijvoorbeeld.

Vergelijk het zelf maar eens: http://tweakers.net/price...;391288;372163/categorie/
Pagina: 1