driver Sitecom N150 Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-04 09:03
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik mijn media PC een update naar Windows 10 gegeven.
Sindsdien werkt de wifi niet meer. Ik werk met een Sitecom N150 Dongle.
Weet iemand of er al drivers zijn voor deze dongle en waar ik die vandaan kan halen?

En voor de duidelijkheid, ik zit in een huurflat en kan dus geen kabel door de muren trekken.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik neem aan dat de driver die sitecom zelf aanbied niet werkt?
Ook het sitecom programma werk niet? (N150 Driver and Utility is a program designed for USB adapter N150) ?

Welke driver heb je dan nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 635341

Welk model en versie heeft de adapter? Het model staat op de verpakking en op de adapter. Bijvoorbeeld WL-343 v1 001 of WL-349 v2 001.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanvandijk
@reepje,
De driver van de Site van Sitecom werkt inderdaad niet. Na het installeren van de driver herkent windows de usb-stick als netwerk apparaat maar zodra ik probeer verbinding te maken gaat hij eerst opzoek naar de juiste drivers :S

Ik gebruik momenteel geen driver. (Heb dus geen internet op die PC)

@sitecom Webcare,

Ik kijk vanmiddag even of ik de doos nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanvandijk
@ Sitecom Webcare

Het betreft een WLA-1100 v2 001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de meeste gevallen wordt deze adapter al automatisch goed geinstalleerd door Windows 10. Zou de computer met netwerkkabel verbonden worden dan kan de driver via Windows Update geinstalleerd worden. Dit gebeurt normaal gesproken automatisch bij het plaatsen van de adapter wanneer er nog geen driver aanwezig is en de computer verbonden is met internet.

Als dat niet lukt of niet goed gegaan is, kan ook de driver voor Windows 8 op onze website gebruikt worden. Dit kan o.a. op deze twee manieren:

Manier 1: handmatige selectie via Apparaatbeheer:
- Klik met de rechtermuisknop op de Start-knop en kies Apparaatbeheer
- Dubbelklik op de adapter
- Klik op het tabblad Stuurprogramma (driver)
- Klik op Stuurprogramma bijwerken
- Kies voor de optie om zelf een driver op de hardeschijf te kiezen en wijs hierbij naar RTWLANU_Driver\Win8X64 (voor 64-bits Windows) of RTWLANU_Driver\Win8X86 (voor 32-bits Windows) map van de (uitgepakte) download.

Manier 2: installatieprogramma uitvoeren in compatibiliteitsmodus
- Ga naar de uitgepakte map met de stuurprogramma's en zoek het bestand Setup.exe (het installatieprogramma).
- Klik met rechts op het bestand en kies Eigenschappen.
- Kies voor het tabblad Compatibiliteit in het geopende venster.
- Zet een vinkje bij de optie Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor: en selecteer de Windows 8 optie uit de lijst. Kies OK om de wijziging op te slaan.
- Dubbelklik op het Setup.exe bestand om het installatieprogramma uit te voeren.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

edit: correctie link

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 635341 op 30-09-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanvandijk
Hoi Maarten,

Ik heb beide mogelijkheden geprobeerd, maar heb helaas geen succes gehad.
Als oplossing heb ik windows 8.1 weer geïnstalleerd.

Groet

Mocht je het op een later tijdstip nog eens willen proberen, neem dan gerust direct contact met ons op bv. via chat. Voor contactopties zie deze link.

Voor het geval dat je het later nog eens wilt proberen, toch nog een tip: bij een schone Windows installatie (i.p.v. een upgrade) installeert dit soort adapters vrijwel altijd meteen goed als het systeem de drivers via Windows Update kan ophalen. Dit geldt overigens voor de meeste adapters met een Realtek chipset (de WLA-1100 v2 001 gebruikt de Realtek RTL8192CU chipset). Het voordeel is dan dat oude drivers niet dwars zitten.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 635341 op 30-09-2015 09:56 ]

Pagina: 1