PC verbinden met Samsung Smart tv

Pagina: 1
Acties:
  • 12.655 views

• theplayer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-04 12:31
Ik ben al dagen bezig om de inhoud van mijn Win 7 pc (video muziek films enz) op mijn 55" Samsung tv uit 2013 te kunnen afspelen. Ik heb het geprobeerd met Samsung link, All Share, Pc share en nog andere. Ik krijg het niet voor elkaar!
Weet iemand waarmee ik dat moet doen en hoe dat geïnstalleerd moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
De info is wel erg karig, geef graag meer info van zowel de tv als van de pc, een glazen bol hebben we helaas nog niet op Tweakers.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Gewoon met een HDMI kabel? Ene kant in je PC, andere kant in je TV. Source kiezen met je afstandsbediening en klaar?

Of probeer je iets via een netwerk verbinding of WiFi te doen?
In dat geval zou je eens moeten gaan kijken naar DLNA Server software.
Als het goed is, vreten de meeste SmartTV's het DLNA protocol, dus moet je media kunnen oproepen via dat protocol, mits daar voor een service aanwezig is op je netwerk.

Voor muziek kan je MediaMonkey op je PC zetten. Daar zit een DLNA server in gebouwd (even aanzetten via settings, muziek in de library zetten en dan werkt t. piece of cake)
Voor videomateriaal zou je kunnen kijken naar een pakket als Serviio.

En als je toevallig een NAS hebt staan, gooi je al je media daar gewoon op. De meeste NASsen worden geleverd met TwonkyMedia Server, wat ook een DLNA server is. Even aan zetten via de instellingen van je NAS, media bestanden laten indexeren, en dan zijn ze beschikbaar via je netwerk.
Vaak heet het dan geen Twonky trouwens. QNAP, Synology en Lenovo NASsen draaien dat op de achtergrond iig, maar via de instellingen heeft het dan gewoon een generieke naam, zoals 'Media Server' ofzo.
RonaldDesigns schreef op zondag 27 september 2015 @ 00:20:
De info is wel erg karig, geef graag meer info van zowel de tv als van de pc, een glazen bol hebben we helaas nog niet op Tweakers.
En dit natuurlijk.
Zonder info komen we nergens. Maar ik heb de twee meest logische opties maar vast gegeven,

[ Voor 29% gewijzigd door McKaamos op 27-09-2015 00:29 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theplayer
Ik begrijp niet goed welke info ik nog meer moet geven.Kennelijk weten jullie niet of en hoe Samsung link of All Share werkt. Ik kan er in ieder geval nog niets mee, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.
Of zit ik hier op het verkeerde forum?

http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1065547

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik maak gebruik van twonkey media server. Die installeren op PC en je media in twonkey als delen instellen. Je PC komt dan in het overzicht te staan bij source op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06 21:39

TommieW

Numa numa.

AllShare is gewoon Samsung's fancy naam voor DLNA. Maak van je Windows Media Player een DLNA server. Hoe je dit moet doen kan je Googlen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

theplayer schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:25:
Ik begrijp niet goed welke info ik nog meer moet geven.Kennelijk weten jullie niet of en hoe Samsung link of All Share werkt. Ik kan er in ieder geval nog niets mee, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.

Een modelnummer van de TV zou al handig zijn.

Nu weten we niks meer dan "Samsung TV uit 2013". Aangezien Samsung 100en modellen per jaar voert, zegt dat helemaal niks.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

theplayer schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:25:

Naja, vertel eens welk type je TV is. Merk weten we inmiddels, en dattie uit 2013 komt, maar dat is helaas niet specifiek genoeg.
Wat ook wel prettig is, is om te weten hoe je TV netwerkverbinding maakt.
Zit je TV wel aan hetzelfde netwerk als je PC? (stel je werkt met WiFi en je TV hangt aan het gasten WiFi en je PC niet, bijvoorbeeld)
Kortom, wat meer details van de situatie/omgeving zijn erg welkom.

Wat gebeurt er als je met je TV zoekt naar media? Zie je je PC dan wel staan? En als je hem ziet, zie je dan wel/geen muziek/films? Of zie je alles wel, maar speelt het gewoon niet af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredje7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 00:31
Ik kan je in ieder geval https://plex.tv/ aanraden. Als het goed is daar ook een app van voor je tv. Werkte voor mij altijd beter dan dnla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theplayer
Mijn tv is een Samsung UEF558000SLXN. Ik heb een WIN7 pc. De tv staat in de woonkmaer en de aansluiting gaat van daaruit door de muur naar de meterkast waar hij is aangelsoten op een modem (internet en wifi) Vanuit dit modem gaat er een internetkabel naar de studeerkamer (zo'n 6 m. verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theplayer
McKaamos,

Mijn pc heeft weliswaar HDMI!, ,maar het is geen optie om 10 m HDMI-kabel door studeerkamer en woonkamer op de grond te leggen naar de tv om dit voor elkaar te krijgen. Dan had ik dit topic niet gestart.
Het moet gewoon draadloos via wifi kunnen met software zodat pc en tv elkaar kunnen "zien"!
Vnadaar Samsung link of All Share, of PC share. Maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb nu een HD met USB aan de tv gekoppeld en dat levert geen probleem op maar ik wil het draadloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 18:40
theplayer schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:35:
McKaamos,

Mijn pc heeft weliswaar HDMI!, ,maar het is geen optie om 10 m HDMI-kabel door studeerkamer en woonkamer op de grond te leggen naar de tv om dit voor elkaar te krijgen. Dan had ik dit topic niet gestart.
Het moet gewoon draadloos via wifi kunnen met software zodat pc en tv elkaar kunnen "zien"!
Vnadaar Samsung link of All Share, of PC share. Maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb nu een HD met USB aan de tv gekoppeld en dat levert geen probleem op maar ik wil het draadloos!
precies dit is wat we bedoelen, wij kunnen dit soort dingen niet ruiken of met een glazen bol zien, dus hou je toon een beetje in aub ;w

het gaat om je netwerk opstelling, hoe is de situatie is het een modem van je provider is er een wifi router, welke ip adressen, zie je de tv in je netwerk enz enz
Alleen maar zeggen dat wifi niet wil en allshare enz dat is te weinig info.
je zal op je pc ook mappen moeten delen enz
En anders ga maar googlen op "hoe werkt samsung all share"

[ Voor 19% gewijzigd door Mel33 op 27-09-2015 12:49 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

mell33 schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:42:
[...]

precies dit is wat we bedoelen, wij kunnen dit soort dingen niet ruiken of met een glazen bol zien, dus hou je toon een beetje in aub ;w

het gaat om je netwerk opstelling, hoe is de situatie is het een modem van je provider is er een wifi router, welke ip adressen, zie je de tv in je netwerk enz enz
Alleen maar zeggen dat wifi niet wil en allshare enz dat is te weinig info.
je zal op je pc ook mappen moeten delen enz
En anders ga maar googlen op "hoe werkt samsung all share"
Naja, dit dus...
Laatste regel is niet helemaal netjes he? ;) je bereikt niks met een fight-fire-with-fire-attitude ;)

Eitherway, wat we willen weten is wat je daar aan apparatuur hebt staan en hoe het aangesloten is.
Daarnaast een step-by-step van wat je doet om de media van je PC naar de TV te krijgen. Bijna letterlijk welk knopjes je drukt van start tot waar het mis gaat.
En als het dan mis gaat, wat gaat daar dan precies mis?

Er kunnen hele verhalen geschreven worden over hoe het moet in de theorie.
Er zijn zoveel dingen die mis kunnen gaan, dat het onmogelijk is om alles te beschrijven.
theplayer schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:21:
Mijn tv is een Samsung UEF558000SLXN. Ik heb een WIN7 pc. De tv staat in de woonkmaer en de aansluiting gaat van daaruit door de muur naar de meterkast waar hij is aangelsoten op een modem (internet en wifi) Vanuit dit modem gaat er een internetkabel naar de studeerkamer (zo'n 6 m. verder)
Okay, dat is al iets.
Een Samsung UEF558000SLXN die via een netwerkkabel rechtstreeks verbonden is naar een modem.
Vanaf de modem is er een rechtstreekse verbinding naar de computer die de media moet gaan leveren.
theplayer schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:35:
McKaamos,

Wat je wil is inmiddels duidelijk. Echter, dat was het niet vanaf je eerste bericht.
Wij kunnen helaas niet zien hoe jouw woning er uit ziet en wat jij daar aan apparatuur hebt staan.

Wat er structureel mist is informatie. Iets waar iemand, die mogelijk aan de andere kant van de wereld zit, keihard nodig heeft om jou hulp te kunnen verlenen.
Verder is het ook niet echt concreet wat je nou precies wil. Eerst heb je het over vaste kabel verbindingen van/naar PC/TV/modem, nu gaat het weer over WiFi.

Zou je, alsjeblieft, de volgende dingen willen vertellen:
- Via wat voor verbinding het moet gaan werken
- Welke stappen je hebt ondernomen om het beoogde doel te bereiken
- Bij welke stap het mis gaat
- Wat er dan exact mis gaat op het moment dat het mis gaat (krijg je een melding op je scherm? verwacht je een bepaalde set informatie op het scherm maar krijg je die niet? etc etc)
- Heb je al alternatieven geprobeerd? (je hebt het over Link en Allshare, maar heb je b.v. Mediamonkey al eens geprobeerd? misschien ligt het wel volledig aan de software van Samsung.)

Edit:
De UEF558000SLXN kan ik niet vinden bij Samsung.
Is het toevallig de UE55F8000SLXXN?
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE55F8000SLXXN <-- die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theplayer
Sorry guys, laat maar dit gaat te lang duren. Ik heb geen zin om elk woordje op een weegschaal te leggen omdat ik anders op gevoelige teentjes trap. Kennelijk kennen jullie Samsing link, PC Share en Allshare niet. Niet erg hoor, maar één van die drie moet gewoon kunnen werken.Daar hoopte ik snel een uitleg van te krijgen, maar helaas. Ik zoek wel een ander forum.
Met dank voor de bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 13:54
theplayer schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:30:
Sorry guys, laat maar dit gaat te lang duren. Ik heb geen zin om elk woordje op een weegschaal te leggen omdat ik anders op gevoelige teentjes trap. Kennelijk kennen jullie Samsing link, PC Share en Allshare niet. Niet erg hoor, maar één van die drie moet gewoon kunnen werken.Daar hoopte ik snel een uitleg van te krijgen, maar helaas. Ik zoek wel een ander forum.
Het antwoord is al lang gegeven.
Gebruik plex
Die manieren die jij noemt zijn slecht... Daarom heb je er ook problemen mee.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:40

Meneer iCy

swarma

Iemand anders heeft al de beste suggestie gegeven, plex.tv. Als je geen zin hebt om je daar in te verdiepen, dan :w

Heb zelf een 2014 model en plex werkt het beste als je een samsung tv hebt.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Het is je vergeven hoor.

Maar je wil een oplossing en geeft geen info. Dan kunnen we gewoon niks doen.
Of we het nou wel of niet kennen doet tot op heden nog niet ter zake.
Misschien kennen we het allemaal wel, maar zijn er zoveel mogelijkheden dat het niet te doen is om een nuttig antwoord te geven? Misschien duurt dat nog wel veel langer?
Jouw onwillendheid om mee te werken aan het onderzoek, belemmert het diagnoseproces in zo'n mate dat we gewoon niet verder komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je zal zelf echt meer info moeten geven, we weten nu alleen dat je een Samsung tv hebt en een pc en graag een standaard Samsung dlna programma wilt gebruiken. Maar wat er tussen zit weten we nog niet (router) net zo min als hoe het verbonden is (bedraad, wifi vanuit apparaat of dongle), en of je smart tv apps verder wel verbinden. Ook is nog onbekend wat je zelf al geprobeerd hebt.

Heb dat Allshare hier ook een tijdje gebruikt en Link ook wel aan de praat gehad, maar het al genoemde Plex is echt veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theplayer
OK! Ik heb Samsung link een jaar geleden wel aan de praat gekregen, maar ik weet niet meer hoe. Wellicht is het verouderd of werkt het gewoon niet meer. Als dat Plex beter werkt... prima.
Heb je een misschien stappenplan hoe je dat aan de praat krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:40

Meneer iCy

swarma

theplayer schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:59:
OK! Ik heb Samsung link een jaar geleden wel aan de praat gekregen, maar ik weet niet meer hoe. Wellicht is het verouderd of werkt het gewoon niet meer. Als dat Plex beter werkt... prima.
Heb je een misschien stappenplan hoe je dat aan de praat krijgt?
Heb meerdere opties voor je
1. Gooi je computer uit het raam
2. Bel de lokale computerwinkel.
3. Gebruik google en dan kom je tot verbazingwekkend meer antwoorden tegen dan je vrouw/vriendin ooit had kunnen geven. Let op! Google heeft vaker gelijk dan je partner!
4. Hier lui varken: https://www.google.nl/sea...=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8
5. Wacht, je bent helemaal niet capabel genoeg om de juiste google hit te pakken? Hier heb je zelfs de juiste google hit https://support.plex.tv/h...es/200288586-Installation

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theplayer
Dit soort leden zou verbannen moeten worden van een dergelijk forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:59

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

theplayer schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:34:
Dit soort leden zou verbannen moeten worden van een dergelijk forum!
_O-
Ik heb zo'n vermoeden dat alle andere users in dit topic hetzelfde over jou denken :)
OT: eens met de rest; gebruik gewoon plex. Staat zat uitleg op hun site en plex is meer idiot-proof (no offense) dan die Samsungzooi. AllShare en Link gooien ook nog eens allerlei rommelbestanden in je folders die je jaren later nog terugvindt. Die Samsung software is ook niet bepaald een toonbeeld van stabiliteit.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Dit topic krijgt van mij een slotje. Naar mijn mening is de topicstarter vrij karig met het geven van informatie en de reacties lopen ook niet over van de eigen inzet. Daarnaast worden er door de gebrekkige informatie de nodige onaardigheden uitgewisseld. Dit gaat dus niets worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.