mell33 schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:42:
[...]
precies dit is wat we bedoelen, wij kunnen dit soort dingen niet ruiken of met een glazen bol zien, dus hou je toon een beetje in aub
het gaat om je netwerk opstelling, hoe is de situatie is het een modem van je provider is er een wifi router, welke ip adressen, zie je de tv in je netwerk enz enz
Alleen maar zeggen dat wifi niet wil en allshare enz dat is te weinig info.
je zal op je pc ook mappen moeten delen enz
En anders ga maar googlen op "hoe werkt samsung all share"
Naja, dit dus...
Laatste regel is niet helemaal netjes he?

je bereikt niks met een fight-fire-with-fire-attitude
Eitherway, wat we willen weten is wat je daar aan apparatuur hebt staan en hoe het aangesloten is.
Daarnaast een step-by-step van wat je doet om de media van je PC naar de TV te krijgen. Bijna letterlijk welk knopjes je drukt van start tot waar het mis gaat.
En als het dan mis gaat, wat gaat daar dan precies mis?
Er kunnen hele verhalen geschreven worden over hoe het moet in de theorie.
Er zijn zoveel dingen die mis kunnen gaan, dat het onmogelijk is om alles te beschrijven.
theplayer schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:21:
Mijn tv is een Samsung UEF558000SLXN. Ik heb een WIN7 pc. De tv staat in de woonkmaer en de aansluiting gaat van daaruit door de muur naar de meterkast waar hij is aangelsoten op een modem (internet en wifi) Vanuit dit modem gaat er een internetkabel naar de studeerkamer (zo'n 6 m. verder)
Okay, dat is al iets.
Een Samsung UEF558000SLXN die via een netwerkkabel rechtstreeks verbonden is naar een modem.
Vanaf de modem is er een rechtstreekse verbinding naar de computer die de media moet gaan leveren.
theplayer schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:35:
McKaamos,
Mijn pc heeft weliswaar HDMI!, ,maar het is geen optie om 10 m HDMI-kabel door studeerkamer en woonkamer op de grond te leggen naar de tv om dit voor elkaar te krijgen. Dan had ik dit topic niet gestart.
Het moet gewoon draadloos via wifi kunnen met software zodat pc en tv elkaar kunnen "zien"!
Vnadaar Samsung link of All Share, of PC share. Maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb nu een HD met USB aan de tv gekoppeld en dat levert geen probleem op maar ik wil het draadloos!
Wat je wil is inmiddels duidelijk. Echter, dat was het niet vanaf je eerste bericht.
Wij kunnen helaas niet zien hoe jouw woning er uit ziet en wat jij daar aan apparatuur hebt staan.
Wat er structureel mist is informatie. Iets waar iemand, die mogelijk aan de andere kant van de wereld zit, keihard nodig heeft om jou hulp te kunnen verlenen.
Verder is het ook niet echt concreet wat je nou precies wil. Eerst heb je het over vaste kabel verbindingen van/naar PC/TV/modem, nu gaat het weer over WiFi.
Zou je, alsjeblieft, de volgende dingen willen vertellen:
- Via wat voor verbinding het moet gaan werken
- Welke stappen je hebt ondernomen om het beoogde doel te bereiken
- Bij welke stap het mis gaat
- Wat er dan exact mis gaat op het moment dat het mis gaat (krijg je een melding op je scherm? verwacht je een bepaalde set informatie op het scherm maar krijg je die niet? etc etc)
- Heb je al alternatieven geprobeerd? (je hebt het over Link en Allshare, maar heb je b.v. Mediamonkey al eens geprobeerd? misschien ligt het wel volledig aan de software van Samsung.)
Edit:
De UEF558000SLXN kan ik niet vinden bij Samsung.
Is het toevallig de UE55F8000SLXXN?
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE55F8000SLXXN <-- die?